problemen aanloggen pop.scarlet.be

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Sinds een paar dagen/weken komen hier regelmatig foutmeldingen in Mozilla Thunderbird bij het inloggen op de pop server van Scarlet. Ik heb er meerdere accounts, de meldingen komen maar op 1 account. Heeft er nog iemand problemen ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
Bedankt: 669 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Welke foutmeldingen?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Re-authentication failure
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bij Proximus worden de mailboxen geblokkeerd waar de authenticatie uit staat.
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... turen.html

Misschien hebben ze het ook doorgetrokken naar Scarlet gezien dat meer en meer geïntegreerd wordt in de Proximus systemen?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Joe de Mannen schreef: 05 jul 2024, 21:00 Sinds een paar dagen/weken komen hier regelmatig foutmeldingen in Mozilla Thunderbird bij het inloggen op de pop server van Scarlet. Ik heb er meerdere accounts, de meldingen komen maar op 1 account. Heeft er nog iemand problemen ?
Ja, zelfde probleem, maar dan met een Outlook client. Ik krijg dus ook sinds een paar weken regelmatig authenticatie foutmeldingen, maar wel op mijn 3 accounts. Gaat met ups&downs, momenteel geen errors, enkele uren geleden, misschien wel op de helft v/d authenticatie pogingen.
Toevallig deze week vernomen dat een grote Vlaamse instelling recent veel problemen heeft met het versturen van mails naar hun Scarlet leden (ken geen details, weet niet of er enig verband is).

Toegevoegd na 26 minuten 6 seconden:
Fallschirmjaeger schreef: 05 jul 2024, 23:31 Bij Proximus worden de mailboxen geblokkeerd waar de authenticatie uit staat.
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... turen.html

Misschien hebben ze het ook doorgetrokken naar Scarlet gezien dat meer en meer geïntegreerd wordt in de Proximus systemen?
Goede tip, hoewel mijn mailserver connecties niet volledig verbroken zijn (enkel sporadisch tot regelmatig fouten), heb ik toch even bij Scarlet 'FAQ' gekeken en mijn pre-historische mail instellingen een beetje aangepast, o.a. SSL gebruik :oops: beter laat dan nooit :lol:
Afwachten nu of de foutmeldingen volledig wegblijven...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Om één of andere duistere reden stond bij de werkende account SSL wel aan, bij de andere niet.
Aangepast en we zien nu wel, ik heb er hoop op.
Merci
J.

Toegevoegd na 2 uren 9 minuten 6 seconden:
Niet dus, foutmelding blijft komen op 1 account, instellingen zijn identiek op beide.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 586 keer
Bedankt: 716 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Heb ik ook op een oud yucom account. Wie de oplossing weet?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ticketje opengedaan bij Scarlet, we zullen zien.
J.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Reply van scarlet:
Dit is je account, dit is je emailadres, je password kunnen we niet geven omwille van privacy en security, en dit zijn de settings.

:bang: :bang:
Duh, het werkt soms, dus zullen die gegevens wel juist zijn, toch ?
er is al een reply verzonden, wordt vervolgd dus...

J.
Felix Atagong
Starter
Starter

Joe de Mannen schreef: 05 jul 2024, 21:00 Sinds een paar dagen/weken komen hier regelmatig foutmeldingen in Mozilla Thunderbird bij het inloggen op de pop server van Scarlet. Ik heb er meerdere accounts, de meldingen komen maar op 1 account. Heeft er nog iemand problemen ?

J.
Ja, sinds vandaag. Ik kan nog wel op de webmail, maar blijkbaar heb ik geen account meer als ik wil inloggen op 'mijn scarlet' om één en ander te verifiëren. (Ik heb een scarlet mailadres, maar ben er al decennia geen klant meer.)
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Joe de Mannen schreef: 08 jul 2024, 21:33 Ticketje opengedaan bij Scarlet, we zullen zien.
hier is het probleem al een week of zo, verdwenen
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hier ook, maar terzelfdertijd heb ik een nieuwe laptop in gebruik dus xas ik niet zeker.
J.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”