Sinds een paar dagen/weken komen hier regelmatig foutmeldingen in Mozilla Thunderbird bij het inloggen op de pop server van Scarlet. Ik heb er meerdere accounts, de meldingen komen maar op 1 account. Heeft er nog iemand problemen ?
J.
problemen aanloggen pop.scarlet.be
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 6959
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
- Bedankt: 670 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Welke foutmeldingen?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6935
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Re-authentication failure
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Berichten: 982
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 132 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bij Proximus worden de mailboxen geblokkeerd waar de authenticatie uit staat.
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... turen.html
Misschien hebben ze het ook doorgetrokken naar Scarlet gezien dat meer en meer geïntegreerd wordt in de Proximus systemen?
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... turen.html
Misschien hebben ze het ook doorgetrokken naar Scarlet gezien dat meer en meer geïntegreerd wordt in de Proximus systemen?
-
- Elite Poster
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
Ja, zelfde probleem, maar dan met een Outlook client. Ik krijg dus ook sinds een paar weken regelmatig authenticatie foutmeldingen, maar wel op mijn 3 accounts. Gaat met ups&downs, momenteel geen errors, enkele uren geleden, misschien wel op de helft v/d authenticatie pogingen.Joe de Mannen schreef: 05 jul 2024, 21:00 Sinds een paar dagen/weken komen hier regelmatig foutmeldingen in Mozilla Thunderbird bij het inloggen op de pop server van Scarlet. Ik heb er meerdere accounts, de meldingen komen maar op 1 account. Heeft er nog iemand problemen ?
Toevallig deze week vernomen dat een grote Vlaamse instelling recent veel problemen heeft met het versturen van mails naar hun Scarlet leden (ken geen details, weet niet of er enig verband is).
Toegevoegd na 26 minuten 6 seconden:
Goede tip, hoewel mijn mailserver connecties niet volledig verbroken zijn (enkel sporadisch tot regelmatig fouten), heb ik toch even bij Scarlet 'FAQ' gekeken en mijn pre-historische mail instellingen een beetje aangepast, o.a. SSL gebruikFallschirmjaeger schreef: 05 jul 2024, 23:31 Bij Proximus worden de mailboxen geblokkeerd waar de authenticatie uit staat.
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... turen.html
Misschien hebben ze het ook doorgetrokken naar Scarlet gezien dat meer en meer geïntegreerd wordt in de Proximus systemen?


Afwachten nu of de foutmeldingen volledig wegblijven...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6935
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Om één of andere duistere reden stond bij de werkende account SSL wel aan, bij de andere niet.
Aangepast en we zien nu wel, ik heb er hoop op.
Merci
J.
Toegevoegd na 2 uren 9 minuten 6 seconden:
Niet dus, foutmelding blijft komen op 1 account, instellingen zijn identiek op beide.
Aangepast en we zien nu wel, ik heb er hoop op.
Merci
J.
Toegevoegd na 2 uren 9 minuten 6 seconden:
Niet dus, foutmelding blijft komen op 1 account, instellingen zijn identiek op beide.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12429
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 586 keer
- Bedankt: 716 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Heb ik ook op een oud yucom account. Wie de oplossing weet?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6935
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ticketje opengedaan bij Scarlet, we zullen zien.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6935
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Reply van scarlet:
Dit is je account, dit is je emailadres, je password kunnen we niet geven omwille van privacy en security, en dit zijn de settings.
Duh, het werkt soms, dus zullen die gegevens wel juist zijn, toch ?
er is al een reply verzonden, wordt vervolgd dus...
J.
Dit is je account, dit is je emailadres, je password kunnen we niet geven omwille van privacy en security, en dit zijn de settings.


Duh, het werkt soms, dus zullen die gegevens wel juist zijn, toch ?
er is al een reply verzonden, wordt vervolgd dus...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 17 nov 2016, 21:11
- Locatie: Leuven
Ja, sinds vandaag. Ik kan nog wel op de webmail, maar blijkbaar heb ik geen account meer als ik wil inloggen op 'mijn scarlet' om één en ander te verifiëren. (Ik heb een scarlet mailadres, maar ben er al decennia geen klant meer.)Joe de Mannen schreef: 05 jul 2024, 21:00 Sinds een paar dagen/weken komen hier regelmatig foutmeldingen in Mozilla Thunderbird bij het inloggen op de pop server van Scarlet. Ik heb er meerdere accounts, de meldingen komen maar op 1 account. Heeft er nog iemand problemen ?
J.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Berichten: 6935
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hier ook, maar terzelfdertijd heb ik een nieuwe laptop in gebruik dus xas ik niet zeker.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...