Zoals telenet klanten ziet vertrekken heeft Liberty Global het probleem ook in Nederland met Vodafoneziggo waar al 150.000 klanten zijn vertrokken maar toch nog altijd winst maken. Klanten hebben het echt niet door dat als deze operator klanten verliezen ze de prijzen verhogen om toch nog winst te blijven maken dit is ook zo hier in België. Maar in Nederland is er een samenwerking met Vodafone zodat Liberty Global Vodafone ook in een slecht daglicht plaats of zou het een strategisch spel van Liberty Global zijn geweest om eerst meer klanten te hebben en dan alle aandelen van Vodafone overkopen om zo meer klanten in Europa te hebben
https://www.nu.nl/tech/6322138/ziggo-lo ... vider.html.
Liberty Global
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
Het is al vaak gezegd maar ik blijf dit een walgelijke manier van zaken vinden: onnodig veel winst maken door te dure telecom met als enige doel: Amerikaanse aandeelhouders voeden. Ze verhogen de prijzen zo hard dat 150.000 klanten verliezen geen pijn doet omdat het financieel gecompenseerd is op deze manier.
Het is in ieder geval goed om te zien dat klanten steeds kritischer worden en het niet meer slikken. Men is de grenzen van het haalbare en aanvaardbare aan het bereiken of deze is al overschreden.
Het probleem in Nederland is trouwens dat de andere aanbieder (KPN) meestal niet goedkoper is (zoals Proximus hier) en dat een derde speler (Odido het vroegere Tele2 en T-Mobile) een extreem slechte reputatie heeft (voor vast internet) waardoor consumentenorganisaties en de pers zich al mee bemoeid hebben en mensen dus bang zijn om over te stappen. Dat verzacht de pijn nog voor Liberty Global want zodra de concurrentie hun zaken beter op orde heeft zou de leegloop nog groter kunnen worden.
Het zelfde scenario staat ons hier te wachten met Digi.
Ik hoop dan ook dat Telenet en Proximus het hard gaan voelen na decennia hun klanten te hebben uitgeknepen.
Voordeel hier in België is dat consumenten per direct kunnen opzeggen / overstappen, in Nederland zijn er meestal jaarcontracten waardoor je moet oppassen.
Wij zitten in die zin eigenlijk in een luxe positie en kunnen zonder risico een keer een andere aanbieder proberen of regelmatig wisselen om van promo’s te genieten.
Het is in ieder geval goed om te zien dat klanten steeds kritischer worden en het niet meer slikken. Men is de grenzen van het haalbare en aanvaardbare aan het bereiken of deze is al overschreden.
Het probleem in Nederland is trouwens dat de andere aanbieder (KPN) meestal niet goedkoper is (zoals Proximus hier) en dat een derde speler (Odido het vroegere Tele2 en T-Mobile) een extreem slechte reputatie heeft (voor vast internet) waardoor consumentenorganisaties en de pers zich al mee bemoeid hebben en mensen dus bang zijn om over te stappen. Dat verzacht de pijn nog voor Liberty Global want zodra de concurrentie hun zaken beter op orde heeft zou de leegloop nog groter kunnen worden.
Het zelfde scenario staat ons hier te wachten met Digi.
Ik hoop dan ook dat Telenet en Proximus het hard gaan voelen na decennia hun klanten te hebben uitgeknepen.
Voordeel hier in België is dat consumenten per direct kunnen opzeggen / overstappen, in Nederland zijn er meestal jaarcontracten waardoor je moet oppassen.
Wij zitten in die zin eigenlijk in een luxe positie en kunnen zonder risico een keer een andere aanbieder proberen of regelmatig wisselen om van promo’s te genieten.
-
- Pro Member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 19 sep 2022, 15:29
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 16 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Meen ergens gelezen te hebben dat velen overstappen naar iptv als dan niet legaal.
Hollanders zijn niet zo dom, laten zich niet uitmelken zoals de doorsnee Vlaming.
Hollanders zijn niet zo dom, laten zich niet uitmelken zoals de doorsnee Vlaming.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6396
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
- Bedankt: 322 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Je hebt ook doorsnee Nederlands hoor en die zijn net zo dom/slim als doorsnee mensen in andere landen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Ptoeneigh
- Elite Poster
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
- Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
- Bedankt: 140 keer
In België lijkt Telenet ook last te hebben van een behoorlijk verlies aan klanten: https://tweakers.net/nieuws/224838/tele ... tting.html
viewtopic.php?t=65660
viewtopic.php?t=65660