Telenet verloor vorig kwartaal opnieuw tienduizenden klanten door 'cord-cutting'
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 522 keer
- Bedankt: 322 keer
- Recent bedankt: 3 keer
https://tweakers.net/nieuws/224838/tele ... tting.html
Telenet verloor het afgelopen kwartaal opnieuw tienduizenden abonnees. De Belgische provider raakte 52.100 abonnees kwijt, met name op het gebied van vaste telefonie en televisie. Het aantal klanten met een samengesteld abonnement van vast en mobiel internet steeg wel.
Telenet schrijft dat in zijn kwartaalcijfers over het tweede kwartaal van dit jaar. Het bedrijf verloor in totaal 52.100 klanten, wat weliswaar een stuk minder is dan in de 59.300 in het kwartaal ervoor, maar alsnog een flink aantal. De grootste daling lag bij klanten van vaste telefonie. Daar verloor het bedrijf 20.600 klanten. Daarnaast vertrokken 17.700 klanten die televisie bij de provider afnamen. De daling bij internet- en mobiel internetklanten was met respectievelijk 4800 en 500 klanten het kleinst.
De provider wijtte het verlies bij de vorige kwartaalcijfers al aan het feit dat veel klanten cord-cutten, ofwel geen televisieabonnementen meer nemen en in plaats daarvan overstappen op streamingdiensten. Een woordvoerder zei toen al tegen Tweakers te verwachten dat die trend zich ook de komende jaren nog zal voortzetten.
Wel steeg het aantal klanten met een zogenaamd converged abonnement. Dat zijn abonnementen voor huishoudens die ook een mobiel abonnement hebben en dat combineren. Daarvan heeft Telenet er nu 849.700, een stijging van 2500 ten opzichte van een kwartaal eerder.
Telenet verloor het afgelopen kwartaal opnieuw tienduizenden abonnees. De Belgische provider raakte 52.100 abonnees kwijt, met name op het gebied van vaste telefonie en televisie. Het aantal klanten met een samengesteld abonnement van vast en mobiel internet steeg wel.
Telenet schrijft dat in zijn kwartaalcijfers over het tweede kwartaal van dit jaar. Het bedrijf verloor in totaal 52.100 klanten, wat weliswaar een stuk minder is dan in de 59.300 in het kwartaal ervoor, maar alsnog een flink aantal. De grootste daling lag bij klanten van vaste telefonie. Daar verloor het bedrijf 20.600 klanten. Daarnaast vertrokken 17.700 klanten die televisie bij de provider afnamen. De daling bij internet- en mobiel internetklanten was met respectievelijk 4800 en 500 klanten het kleinst.
De provider wijtte het verlies bij de vorige kwartaalcijfers al aan het feit dat veel klanten cord-cutten, ofwel geen televisieabonnementen meer nemen en in plaats daarvan overstappen op streamingdiensten. Een woordvoerder zei toen al tegen Tweakers te verwachten dat die trend zich ook de komende jaren nog zal voortzetten.
Wel steeg het aantal klanten met een zogenaamd converged abonnement. Dat zijn abonnementen voor huishoudens die ook een mobiel abonnement hebben en dat combineren. Daarvan heeft Telenet er nu 849.700, een stijging van 2500 ten opzichte van een kwartaal eerder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 456 keer
- Recent bedankt: 11 keer
1 ervan is een collega van mij.
Eindelijk kreeg ik hem over de streep om zijn oude telenet abonnement over te zetten naar een nieuwer dat goedkoper is, maar zonder telefonie, wat hij toch niet gebruikte.
Een kleine stap, maar elke stap is er eentje.
Eindelijk kreeg ik hem over de streep om zijn oude telenet abonnement over te zetten naar een nieuwer dat goedkoper is, maar zonder telefonie, wat hij toch niet gebruikte.
Een kleine stap, maar elke stap is er eentje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Dit is inderdaad een goede strategie om toe te passen bij iedere gelegenheid, feestjes, barbecues, vrienden en collega’s erop wijzen dat ze teveel betalen en ze een beetje uitdagen met de prijzen die wij betalen.
En als ze jou niet willen geloven, dan kunnen ze via bestetarief het zelf ook nakijken.
Net als die mensen die nooit van energieleverancier wisselen, maar dan wel klagen dat alles zo duur is.
Beste wat je kunt doen is deze opportuniteiten optimaal benutten, principieel niet teveel betalen.
En als ze jou niet willen geloven, dan kunnen ze via bestetarief het zelf ook nakijken.
Net als die mensen die nooit van energieleverancier wisselen, maar dan wel klagen dat alles zo duur is.
Beste wat je kunt doen is deze opportuniteiten optimaal benutten, principieel niet teveel betalen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Is dat het onderwerp van gesprek op feestjes bij jullie?
Je mag me altijd uitdagen hoor, ik zit nog altijd bij Telenet (vast internet) en Orange (GSM) en betaal in totaal 33,77 €/maand.
Drink er nog eentje en denk er eens over na hoe uitdagend dat is.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Het zal niet gaan over mensen die 33 EUR betalen, velen betalen een pak meer en hebben ook een ander profiel.
Bovendien zullen het bij Telenet ook niet alleen de cablecutters zijn die de klanten wegjagen maar wel de slechte service en vele klachten erover en de traditionele prijsverhogingen als toetje. Soit, ondertussen heeft men met Px al nieuwe afspraken om de markt (fiber) opnieuw onder elkaar te verdelen maar dat is een andere topic.
Bovendien zullen het bij Telenet ook niet alleen de cablecutters zijn die de klanten wegjagen maar wel de slechte service en vele klachten erover en de traditionele prijsverhogingen als toetje. Soit, ondertussen heeft men met Px al nieuwe afspraken om de markt (fiber) opnieuw onder elkaar te verdelen maar dat is een andere topic.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 741 keer
- Bedankt: 476 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Terug on topic en niet weer eens over de kortingen die je al dan niet hebt en hoe fantastisch het bij een ander is...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
Ha, was jij ook op dat feestje?
Nee, betaal ik volledig zelf dus geen persoonlijke korting.
On topic, gezien de lage prijs die ik elders niet kan vinden en de goede service (n = 1 wat betreft service dus dat is heel persoonlijk) en al jaaaaaaaren cordcutter ben (waarschijnlijk voor het woord werd uitgevonden) behoor ik nog altijd niet tot de vertrekkers bij Telenet - noch heb ik er een combi abo - en doe ik niet mee met het geroep van een deel van de malcontenten omdat dit goed in de markt ligt in de populariteitpolls van de sociale media.
Prijs, service en kwaliteit geven hier de doorslag.
Dat er mensen over één of meerdere van de drie componenten niet tevreden zijn kan, om uiteenlopende redenen, best zijn maar het is ook niet zo dat alle blijvers gewoon dom en ongeïnformeerd zijn zoals men op sociale media - waaronder dit forum, aangejaagd door enkelingen, ook zijn best doet - wil doen geloven. Het komt nl. nogal eens voor dat men van een bedrijf dezelfde respons krijgt als de wijze waarop je als klant je richt tot dat bedrijf.
Het kan op feestjes wel zorgen voor geanimeerde discussies wanneer alle andere onderwerpen uitgeput zijn.
Sol Invictus!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 24 keer
Sorry hoor maar wordt de ganse raison d'être van Userbase hier nu niet als "off-topic" veroordeeld? Een pissing contest tussen mannen die allemaal willen betogen dat ze het meest rationeel consumeren, en vervolgens mekaars behoeften liggen te gaslighten wanneer blijkt dat voor andere mensen met andere behoeften en andere beschikbare opties, andere keuzes het meest rationeel zijn.
De ene is zo fier als een gieter dat hij droog en kwantitatief kan aantonen wat objectief het meest rationele merk is om te consumeren (meestal edpnet, in een geval Scarlet). De ander klopt zich op de borst hoe dapper hij is dat hij een "dom" merk (meestal Telenet) kan consumeren op een manier die eigenlijk tóch het slimst is in zijn geval. De ene vecht met getallen, de andere probeert door tendentieuze framing de lezer met zijn derde oog een bepaald beeld te geven van de oppositie. Ik geniet er steeds van.
De ene is zo fier als een gieter dat hij droog en kwantitatief kan aantonen wat objectief het meest rationele merk is om te consumeren (meestal edpnet, in een geval Scarlet). De ander klopt zich op de borst hoe dapper hij is dat hij een "dom" merk (meestal Telenet) kan consumeren op een manier die eigenlijk tóch het slimst is in zijn geval. De ene vecht met getallen, de andere probeert door tendentieuze framing de lezer met zijn derde oog een bepaald beeld te geven van de oppositie. Ik geniet er steeds van.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Modbreak:
What he said
Toegevoegd na 20 uren 21 minuten 7 seconden:
What he said
Modbreak:
off-topic verwijderd.
off-topic verwijderd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Starter
Geen probleem...wow ze zijn hier wel streng!
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Vooral als je hetzelfde post in verschillende topics en vooral in threads waar het off-topic is.
In dit topic werd al verschillende keren gevraagd om on-topic te blijven.. vandaar...
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Een verder zetting, klanten getuigen , 111 000 klanten haakten dit jaar af bij Telenet
https://www.hln.be/binnenland/al-111-00 ... j-kRLphLyg
Vooral de prijs is de hoofdreden !
https://www.hln.be/binnenland/al-111-00 ... j-kRLphLyg
Vooral de prijs is de hoofdreden !
Laatst gewijzigd door Patje 2 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 741 keer
- Bedankt: 476 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Klanten voor wat? Alles? Tv? Vaste lijn? Mobiel?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 57 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Verwondert mij niet. Onze 3 buren bij Telenet hebben al meer dan een jaar problemen met de stabiliteit van Telenet (sinds Fiberklaar werken, dus waarschijnlijk de kabel geraakt in het voetpad). Ze hebben al ontelbare keren gebeld en gemaild maar na een jaar is het nog steeds niet in orde en valt elke week het internet en/of de TV wel meermaals weg. Blijkbaar is daar niemand bekwaam om het probleem te verhelpen. Dus geen wonder moesten die ook naar Proximus gaan zodra Fiber beschikbaar is.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 872 keer
- Bedankt: 3330 keer
- Recent bedankt: 46 keer
De meeste "afvallers" zijn vaste telefonie en lineaire TV.
- wie gebruikt er tegenwoordige nog vaste telefonie (tenzij inbegrepen in je abonnement)? Niemand wil toch 20€ extra betalen voor een telefoonlijn, als je al een GSM hebt met onbeperkt bellen voor <10€?
- lineaire TV wordt tegenwoordig ook heel vlug verdrongen door streaming (cord-cutters).
Het verlies bij internet is "maar" 4.800 klanten. Waarschijnlijk klanten die aansluitbaar zijn op glasvezel, en waarvoor de hogere snelheden (vooral uplaod) en concurrentiële prijzen de belangrijkste reden is?
Ik vind dat "verlies" toch niet zo spectaculair zoals het op het eerste zicht lijkt
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.57, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 109 keer
Telenet heeft altijd ingezet op triplepay (& later quadrupleplay met mobiel), nu is duidelijk dat ze zich moeten aanpassen aan de nieuwe realiteit dualpay is voor de nieuwere generaties voldoende. En in de dualpay-markt zijn er meer aanbieders/concurrentie(EdpNet, MobileVikings,...).
Daarnaast is het moeilijk om iets over die cijfers te zeggen zonder dat we de cijfers weten van de concurrentie.
Is het aantal TV-klanten bij de concurrentie(Proximus, Scarlet, Orange,...) stabiel gebleven (of eventueel zelfs gestegen).
Wie zijn de klanten die ze verloren hebben, oudere mensen die perse TV en een vaste lijn moeten hebben, die naar een rusthuis vertrokken zijn/of overleden, of mensen die overgestapt zijn naar de concurrentie?
Daarnaast is het moeilijk om iets over die cijfers te zeggen zonder dat we de cijfers weten van de concurrentie.
Is het aantal TV-klanten bij de concurrentie(Proximus, Scarlet, Orange,...) stabiel gebleven (of eventueel zelfs gestegen).
Wie zijn de klanten die ze verloren hebben, oudere mensen die perse TV en een vaste lijn moeten hebben, die naar een rusthuis vertrokken zijn/of overleden, of mensen die overgestapt zijn naar de concurrentie?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Wat me vooral ook opvalt is dat geleidelijk aan de prijs voor triple/quadruple play is opgedreven tot bijna 100 eur voor één gebruiker, en dan is het combinatievoordeel eigenlijk wel weg. Met dat budget kan je internet + vaste telefonie, tv en mobile bij verschillende providers nemen en alsnog goedkoper uitkomen. En dat was ooit wel anders.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Combineer de (te) hoge prijs met dalende kwaliteit/service en de klanten verminderen, dat is puur logisch, zelfs in een land waar ze graag betalen
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 84 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Er zijn toch nog groot aantal klanten die vertrokken zijn maar niet vermeld worden? Wat namen zij dan af?philippe_d schreef: ↑2 maanden geleden Het verlies bij internet is "maar" 4.800 klanten. Waarschijnlijk klanten die aansluitbaar zijn op glasvezel, en waarvoor de hogere snelheden (vooral uplaod) en concurrentiële prijzen de belangrijkste reden is?
Ik vind dat "verlies" toch niet zo spectaculair zoals het op het eerste zicht lijkt
52100 vertrokken - 20600 (vaste tel) - 17000 (televisie) - 4800 (internet) - 500 (mobiel internet) = 9200 klanten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 1615 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ja, met Groothertogdom Luxemburg erbij. Dat maakt elk kwartaal een stuk van het verlies goed.
Ik reken met de Belgische cijfers.
In België is Telenet 5 200 internetklanten kwijt op 3 maanden tijd.
Dat zijn er elke week opnieuw 400.
Telenet Internet begint nu toch echt af te kalven in een breedbandmarkt waar er in 2023 nog 47 000 extra internetlijnen bijkwamen.
Dus de breedbandmarkt groeit, het aantal internetklanten groeit maar Telenet verliest alleen maar.
In 2023 verloor Telenet 17 900 internetklanten.
In de eerste helft van 2024 waren het er al 11 600.
De negatieve trend bij Telenet is al 6 kwartalen bezig en versnelt nog. In een groeiende markt vind ik dat wel spectaculair.
Dat betekent echt dat je product of zelfs je merknaam niet aantrekkelijk meer is en dan heb je op lange termijn een groot probleem.
-
- Starter
Iedereen kijkt naar de prijs! Geen GSM abonnement maar een goedkopere prepaid kaart. Geen vast internet maar 4G mobiel internet wat goedkoper is, Geen Tv Abonnement maar Satelliet-of IPTV... alternatieven zijn er meer dan genoeg! Het is maar wat je zelf er wil aan uitgeven.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 751 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Zou het niet ook gewoon de slecht service (het debacle is veelvuldig in de pers geweest) en hun lamentabele kwaliteit?
Ik heb zelf, na enkele jaren Kotnet/UPC te hebben in Leuven, al bijna 20 jaar geen Telenet meer.
Maar in de whatsapp van "de straat", zie ik geregeld berichten genre "mijn Telenet werkt niet meer", wat dan door een aantal anderen (gepensioneerden, thuiswerkers, ... ?) bevestigd wordt.
Op mijn EDPnet-DSL lijn heb ik dat niet voor.
Ik heb zelf, na enkele jaren Kotnet/UPC te hebben in Leuven, al bijna 20 jaar geen Telenet meer.
Maar in de whatsapp van "de straat", zie ik geregeld berichten genre "mijn Telenet werkt niet meer", wat dan door een aantal anderen (gepensioneerden, thuiswerkers, ... ?) bevestigd wordt.
Op mijn EDPnet-DSL lijn heb ik dat niet voor.
-
- Starter
Dit zat er al lang aan te komen. Bij Telenet regent het al jaren klachten en uiteindelijk ga je dan zaaien wat je oogst. Ik snap dus nooit dat zulke grote bedrijven niet eens bij hunzelf nagaan: 'Misschien is er inderdaad wel een probleem...' en dat dan oplossen zodat ze de klanten weer gerust kunnen stellen. In plaats daarvan lijkt het alsof het ze niets uitmaakt, ja dan is empathie ook vanuit de klant ver te zoeken natuurlijk..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ze verliezen klanten maar vergeet niet als ze bij Orange,Hey kopen verdient TN nog steeds geld aan hun.
Welliswaar een pak minder maar blijven inkomsten op einde van de dag.
Zeker nu hey telecom met 29 euro promo maakt.
Wholesale was 19euro dus hey 10euro winst of tel ik mis?
Welliswaar een pak minder maar blijven inkomsten op einde van de dag.
Zeker nu hey telecom met 29 euro promo maakt.
Wholesale was 19euro dus hey 10euro winst of tel ik mis?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
- Bedankt: 53 keer
Yeah right: aan cord cutting... goed verhaaltje voor de aandeelhouders (en zichzelf)
Het niveau v/d service heeft er zeker niks mee te maken.
Hun hoofdprijzen betalen mensen nog steeds graag.
Dat ze niet meer de snelste zijn maakt ook niks uit.
Voor alle duidelijkheid: geen slechte ervaring met TN (omdat ik het nooit heb gehad) maar wel veel tegengekomen.
Dat ze een 'gratis' netwerk hebben gekregen is wel een doorn en nu die ustated nites aanpak lijkt hun zuur op te breken.
Het niveau v/d service heeft er zeker niks mee te maken.
Hun hoofdprijzen betalen mensen nog steeds graag.
Dat ze niet meer de snelste zijn maakt ook niks uit.
Voor alle duidelijkheid: geen slechte ervaring met TN (omdat ik het nooit heb gehad) maar wel veel tegengekomen.
Dat ze een 'gratis' netwerk hebben gekregen is wel een doorn en nu die ustated nites aanpak lijkt hun zuur op te breken.
Heppie NY!