CCatalyst schreef: 13 jun 2024, 07:53
Dat VB duidelijk haar toon aan het veranderen was na de hoge peilingen,
met als doel om haar resultaten te minderen, heb ik hier
voor het eerst op 16 mei gezegd, bijna een maand geleden.
Dat doel is absurd en je moet al echt een complotdenker zijn om te denken dat een politieke partij moeite gaat doen om
niet verkozen te raken.
Ik kan dan ook de vraag stellen: toen De Croo plots zei dat hij ziek werd van Vivaldi en de volgende regering een centrum-rechtse moest zijn, was dat dan ook een met als doel de resultaten van de VLD te verminderen, want ik zie het verschil niet.
Of zou het misschien geweest zijn dat beiden dachten dat die verandering hen zou meer stemmen opleverde, maar het omgekeerd uitdraaide? (niemand heeft overigens een bewijs dat het daaraan ligt, ik denk veel meer dat het met de strategie van De Wever te maken heeft).
Dit werd vervolgens na de verkiezingen ook bevestigd in de analyse van De Tijd.
Schrijft De Tijd dat Tom Van Grieken doelbewust alles gedaan heeft om niet de grootste te zijn?
Dat wil ik wel eens zien.
Geef mij gerust de link, want dat vind ik moeilijk te geloven.
Nee, ik denk echt niet dat er iets mis is als ik zeg "je kent hier veel van - ik veronderstel dat je x/y/z". Ik ga hier ook niet langer op in.
Dan ben je echt wel de enige, want ik merk hier op het forum ook dat anderen zich daaraan ergeren.
Toegevoegd na 2 minuten 35 seconden:
tom35 schreef: 13 jun 2024, 08:18
Ik merk vooral in de retoriek dat de flinke koers die werd gesproken voor de verkiezingen helemaal is terug gedraaid en er niet geraakt mag worden aan de centen van de mensen nu, ja hoor die 27 miljard besparing zal uit de hemelse dauw komen waarschijnlijk...
Tom
Ik denk dat De Wever best eventjes wacht tot Europa met haar besparingseisen voor de dag komt.
Ik dacht dat dat heel binnenkort ging zijn (20 juni of zo).
Laat Vooruit dan maar eens uitleggen waar de centen vandaan moeten komen.
Het is ook typisch voor linkse partijen dat voor hen 'sociaal zijn' gelijkstaat met diepe financiêle putten graven.
Toegevoegd na 3 minuten 16 seconden:
on4bam schreef: 12 jun 2024, 20:42
Niemand promoot hier het programma van Ahidar.
En toch, waar VB vergeleken werd met de Taliban, gebeurt dat niet voor deze Talibanner, die titel slaat toch veel beter op een moslim die vindt dat religie belangrijker is dan politiek dan op een VB'er die waarschuwt voor islam...
Toch 2 maten en 2 gewichten...
Dat je het niet promoot, het zou er nog aan mankeren...
Toegevoegd na 4 minuten 35 seconden:
on4bam schreef: 12 jun 2024, 20:42
Wat de hoofddoeken betreft, iedereen doet maar, we zien o.a. in de UK dat dat geen probleem is, overal kom je politie, douane en anderen tegen met allerhande hoofddeksels. Waarom men hier voor zo'n zaken in een kramp schiet snap ik niet, ik heb op een luchthaven nog ooit het gevoel gehad dat we anders behandeld of bekeken werden wanneer iemand een hoofddoek, tulband, bolhoed of vergiet op zijn/haar/hun hoofd had.
Dat is zever om een hoofddoek zomaar een hoofddeksel te noemen.
Mocht het werkelijk alleen maar dat zijn, zouden ze er zo lastig niet over doen dat ze het niet mogen dragen;
Het is duidelijk dat het een religieus symbool is, dat kun je van een pet of een muts niet zeggen.
Dat een douaneambtenaar een kepie draagt is wat anders, dat gaat over zijn beroepspfunctie.
Het VK, daar laten ze overigens shariarechtbanken toe, en zijn ze dus een paar stappen verder qua islamisering.
Ik vind dat een gevaarlijke evolutie.
Het is zogezegd vrijwillig, maar het spreekt vanzelf dat in moslimmiddens er dwang kan zijn bij die vrouwen om zich niet tot een gewone rechtbank te wenden.
En sharia is een wetgeving die bijv. bij echtscheiding totaal in het nadeel is van de vrouwen.
Toegevoegd na 2 minuten 57 seconden:
tom35 schreef: 12 jun 2024, 21:37
In oktober gaan we terug moeten kiezen...Conner Rousseau laat weten niet zomaar in een regering in te stappen federaal..als die niet mee gaat moeten er verliezers instappen... gaat niet gebeuren..de winnaars zijn tot elkaar gedoemd tenzij we terug gaan stemmen...
Tom
Dat weet ik niet, ik denk dat het een truc is om de prijs voor deelname te verhogen, of om de PS mee aan boord te krijgen.
Ik kan mij voorstellen dat N-VA, MR, Les Engéges en CD&V ook liever de PS er niet bijhebben.
Toegevoegd na 2 minuten 11 seconden:
CCatalyst schreef: 13 jun 2024, 08:27
Geen sympathie voor wie gestemd heeft op N-VA en teleurgesteld zal zijn met de verdere afbraak van het onderwijs en de ontsporing van het budget en de staatsschuld. Dat had je heel zeker kunnen weten toen je de afbraak door diezelfde mensen kwam belonen in het stemhokje. Laat je in 2029 niet meer inpakken door beloftes.
Dat partijen de dag na de verkiezingen iets heel anders doen dan ze de dag ervoor vertelden, is algemeen geweten.
Ik heb zelf erop gewezen dat van de urgentie waarvan sprake voor de verkiezingen, nadien niets meer te werken zou zijn, en dat we gingen politieke spelletjes zien.
Dat heeft effectief geen 24 uur geduurd.