Ik woon in een appartement op de derde verdieping en wil mijn elektriciteitsverbruik in realtime meten.
Via de P1 poort zou de gemakkelijkste manier zijn maar het wi-fi signaal geraakt niet tot boven.
Ik dacht om een meter te plaatsen in de zekeringskast maar vind hier niet veel info over.
De Shelly 2 of 3, 4 PM zien er interessant uit maar ik vraag me af of je hier alles met kan meten of enkel 2, 3 of kringen.
Iemand nog een ander idee?
Homewizard 1-fase kWh Meter?
Elektriciteit meten zekeringkast
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
de shelly pro's hebben utp aansluiting, dus geen wifi noodzakelijk.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1182 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Dat kan dan toch ook met een P1?
Zowel een Shelly als een P1 hebben stroom nodig (voeding) en een internetsignaal (wifi of kabel).
Ik heb trouwens zelf beide: de P1 (via een RPI) om de Fluvius-meter uit te lezen en een Shelly per zekering die ik wil opvolgen (totaal verbruik, EV, PV, airco/warmtepomp).
Zowel een Shelly als een P1 hebben stroom nodig (voeding) en een internetsignaal (wifi of kabel).
Ik heb trouwens zelf beide: de P1 (via een RPI) om de Fluvius-meter uit te lezen en een Shelly per zekering die ik wil opvolgen (totaal verbruik, EV, PV, airco/warmtepomp).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Zou de meter niet beneden in de kelder staan en de zekeringkast in zijn appartement ?
Je kan vlot op de inkomende van je zekeringkast die Shelly hangen en zo meten, als die dan inderdaad ,op je appartement staat kjan wifi in weze geen probleem zijn...
Tom
Je kan vlot op de inkomende van je zekeringkast die Shelly hangen en zo meten, als die dan inderdaad ,op je appartement staat kjan wifi in weze geen probleem zijn...
Tom
- testertje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
De meter staat inderdaad beneden in het algemene deel.
Moet je dan een bijgeleverde klem op de inkomende kabel hangen?
maar het wi-fi signaal geraakt niet tot boven
Moet je dan een bijgeleverde klem op de inkomende kabel hangen?
Victory Not Vengeance