stefan1234 schreef: 05 apr 2024, 13:54
tom35 schreef: 05 apr 2024, 13:14
De lat zo hoog leggen voor de vergunning
Geef eens een
concreet voorbeeld van hoe je gemeente "de lat te hoog legt".
Ter verduidelijking, want uit je eerdere jeremiades weet ik dat dit moeilijk te vatten is: een politieke overheid is niet verplicht een bepaalde evolutie te faciliteren ten koste van alle publieke goederen "want dit is de toekomst allee dat weet nu toch iedereen zwanst nu toch niet typisch België allee allee in wat jaar leefde gij nu nog seg dat ge dat niet inziet dat enkel technofobe boomers eerst iets willen onderzoeken alvorens het goed te keuren". Het feit dat jij je dingetje waar je naar uitkijkt niet krijgt, is geen bewijs van een gebrek aan bekwaam bestuur. Het feit dat een gemeente trager is dan anderen, bewijst niet dat ze "de lat te hoog legt". Het is namelijk ook mogelijk dat andere gemeente de lat te laag leggen.
tom35 schreef: 05 apr 2024, 13:14
waardoor fiberklaar alle andere buurgemeenten al gedaan heeft
Dit is overigens gewoon niet waar indien jij in Rumst woont.
Beste,
Waarom beweer jij hier dat ik dit afdoe als zijnde dat ik mijn dingetje niet krijg en een klaagzang breng, dit is gewoon de waarheid...
Ter info, ik zit nog met een vdsl lijn van 50mb, telenet is amper sneller, dus is niet bepaald een super de luxe verbinding..
In 2022 is de vraag van fiberklaar gekomen en op de kaart van BIPT staan we ingetekend als een locatie waar fiber verkrijgbaar is NOT...
Onze burgemeester heeft trouwens zelf via het nieuwsblad in een interview aangegeven dat ze niet zomaar een vergunning zullen geven, maw ze zullen hun vel duur verkopen...
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230317_93436475
Hier even de link naar de besprekingen id gemeenteraad over fiberklaar in 2022, dit was na de raadpleging van fiberklaar begin 2022 om de uitrol door te voeren.
Alles staat afgeschermd , duidelijk dat er geen info mag verspreid worden hier over...
https://raadpleeg-rumst.onlinesmartciti ... fiberklaar
Daarnaast heb ik al een paar keer kontakt gehad met fiberklaar en daar is de feedback steevast, zodra we een vergunning krijgen beginnen we in jullie gemeente..
En eerlijk die hebben er geen baat bij de gemeente zwart te maken, ze hebben werk genoeg in andere gemeentes die wel de uitrol toestaan...
Als laatste heb ik ook regelmatig kontakt met leden van de administratie in onze gemeente om te vragen hoever het staat, begin 2023 waren de "onderhandelingen" ver gevorderd en was men nabij een overeenkomst, begin dit jaar was de feedback, de onderhandelingen lopen toch stroever dan gedacht ...
Wat de gemeente eist is dat er van alle voetpaden eerst een staat wordt opgemaakt, daarna mag fiberklaar starten en dan moet er terug een staat opgemaakt worden..
Fiberklaar wou bijna als eerste hier in de regio de uitrol doen, februari 2022 is de vraag gesteld....
En momenteel wordt fiber uitgerold in Boom (daar wordt hij zelfs al op bepaalde locaties binnen geblazen), Aartselaar heeft men al gedaan, Kontich, Waarloos is ook al aan de beurt geweest, zelfs Niel en Schelle hebben al fiber, dus welke gemeente heeft nog geen fiber gekregen dan volgens U...
Dat ze nog niet oevral binnen geblazen is, dat kan zijn, maar de netwerken zijn al op zijn minst uitgerold...
Dus ik weet niet waarom je doet of ik dit allemaal maar fantaseer, tenzij je natuurlijk deel uitmaakt van het gemeentebestuur hier...
Dan als laatste vraag ik me af waarom je in twijfel trekt dat ik in Rumst woon...nu ja eigenlijk heb je gelijk ik woon niet in Rumst, ik woon in Reet...tot ergernis van onze burgemeester die hier iets verder woont ben ik een van de vele Retenaars die nog zegt dat hij in Reet woont ipv Rumst. Had destijds bij de fusie de beslissing een paar maand later geweest had het Reet geworden en niet Rumst.ik ben hier geboren, tot het eerste studiejaar eerst op de vosberg en dan duffel gewoond om sindsdien, nu al bijna 48 j in Reet te wonen, in een straal van 4 km 2 keer gebouwd...in het 3de studiejaar bij juffrouw servaes gezeten, in het vijfde bij de woef cfr Waumans die ondertussen overleden is maar zijn vrouw woont hier een paar 100m verder en in het 6de bij die dat nu op pensioen is en id beukendreef woont...mijn ouders, grootouders en overgrootouders hebben ook altijd id gemeente gewoont..er woont hier trouwens nog best wat familie id gemeente..trouwens heb jij ooit franske cras weten rondrijden met paard en witte kar om ijs te verkopen..ik wel..ik heb zelfs de heraanleg vd molenstraat nog meegemaakt waar ze een chican in de afvoer onder een centrale waterleiding thv de kerremanststraat hebben georganiseerd en nu de molenstraat regelmatig overstroming heeft...
Als je nog wat wilt praten over waarom ik denk dat de molenstraat tegenwoordig altijd vast zit smorgens tot id kerremansstraat of wat ik denk over hoe de gemeente de bloembakken id matexiwijk door de strot vd bewoners heeft geramd met een o zo walgelijke volksbevraging of waarom ik vind dat de burgemeester geen flikker rond veiligheid gedaan heeft wil ik daar gerust nog is een boompje over opzetten... geeft u dat genoeg bewijs dat ik id gemeente woon ... je weet wel..die gemeente waar elk jaar ad kerk die onnozele slogan hangt van die nonnen " welkom in ons heilig Reet' of waar tijdens de brooikensdag vroeger pistolets vanuit de kerktoren naar beneden werden geworpen met hier en daar een plastic cijfer in waar je cadeautjes mee kon winnen en waar het vandaag avondmarkt is en dit weekend kermis..de grote want in juli is het de kleine kermis...
BTW, off topic we hebben een jong gemeentebestuur hier, een burgemeester dat zelfs voor het Vlaams parlment gaat gaan dus technofobe boomers zou ik ze zeker al niet noemen. Als 50er vind ik het trouwens NOK dat "boomers" gebruikt wordt om mensen te kleineren, ik denk dat de geschiedenis al genoeg geleerd heeft dat woorden om een bevolkingsgroep te schofferen not done zijn...
Tom