Inderdaad.Dizzy schreef: 05 maa 2024, 12:16 Juist, supermarkten verdoen hun tijd met marketing en hun wereldwijde concept is nooit iets geworden
Op een deel van hun klanten heeft dat geen enkele invloed. Hier verdwijnt zelfs de periodieke op naam geadresseerde reclamefolder van de Colruyt ongeopend in de gele bak. Letterlijk geld weggegooid dus door de familie Colruyt.
Maar gelukkig voor hen is een (groot) deel van hun kooppubliek daar wel gevoelig voor en kunnen ze de gemaakte kosten daar dan (meer dan) recupereren. Ze krijgen zelfs sommigen van hun klanten zo gek extra te betalen om de waren aan de uitgang klaar te zetten omdat ze dan denken goedkoper af te zijn omdat deze van zichzelf weten aan hun impulsen niet te kunnen weerstaan.
Zoveel mensen/klanten zoveel verschillende uitgangspunten en zoveel andere gevolgen.
Ook hier is de term "voor iedereen" van weinig tot geen tel.
Inderdaad.Reclame is al evengoed pure verspillingDe mens (buiten jezelf) is nu eenmaal onderhevig aan dat soort manipulaties en je kan ze soms weerstaan maar niet altijd, ik geef die menselijke tekortkoming graag toe, jij nog niet. Fine with me.
Er valt - voor mij - in deze dan ook niets toe te geven want niet van toepassing.i
Dat je dat niet graag hoort en nog minder kan vatten is iets van een andere orde.
Dat je voor jezelf beseft dat het ook anders kan is al een stap vooruit.
Dat je nog niet beseft dat jouw gedrag niet op iedereen van toepassing is komt hopelijk nog met de jaren.
Ik besef integendeel wel al dat mijn gedrag ook niet voor iedereen opgaat. Maar dat is uiteraard niet mijn probleem maar van diegenen die hun impulsen niet altijd kunnen controleren maar het graag anders hadden gewild.
En er zijn, net als dat voor jou geldt, heus wel meer mensen die mijn strategie volgen.
Van ieder soort zijn getal.
Wie denkt dat alles altijd en overal ook voor een ander geldt en dat hun daarbij de standaard is maakt gewoon een kapitale denkfout.
In se is het heel eenvoudig hoor:
Jij geeft aan in warenhuizen niet altijd aan impulsaankopen te kunnen weerstaan. Ik trek jouw eigen woorden dan niet in twijfel.
Ik geef aan in warenhuizen dat probleem niet te hebben en er alleen te kopen wat ik op voorhand al heb bepaald er nodig te hebben. Dat kan jij blijkbaar dan weer niet aanvaarden. Meer nog, je gaat er dan zelfs de volledige mensheid bij betrekken.

Normaal gezien kan ieder voor zichzelf wel bepalen waar hun al dan niet aan kunnen weerstaan. Ik betwijfel jouw vaststelling over jezelf dan ook helemaal niet.
Er is er dus maar eentje met een basisprobleem. Eentje die niet kan aanvaarden dat andere mensen anders kunnen handelen en daardoor keer op keer gefrustreerd door geraakt (ook al zal je dat wel weer gefrustreerd ontkennen in een volgende frustratiereactie).
Waarvoor dank.Wat is ook uw probleem met mensen die Collect en Go doen, heb jij er last van? Neen, je hebt er zelfs voordeel mee want ze maken ook uw wachtrij korter.
Maar die twee tot drie keer per jaar dat ik ga winkelen in de bunkers van Colruyt zal echt het verschil niet maken.
Problemen heb ik er niet mee. Het is tenslotte jouw rekening.
Gezien je telkens het schoentje opnieuw aantrekt lijkt het er meer op dat je er een probleem mee hebt erover aangesproken te worden.
Parking?Ze staan minder lang op de parking
Ik heb geen parking nodig wanneer ik ga winkelen.
De e-bike neemt geen parkingplaats in. Er is altijd wel ergens een plaatsje voor te vinden. Zelfs vlak bij de ingang.
Ook dat is dan een wijsheid die voor jou opgaat.Time is money,
Voor mij is de tijd helemaal geen geld. Het geld komt zo binnen onafhankelijk van wat ik doe of waar ik ben.
Dat dit niet op iedereen van toepassing is begrijp ik dan weer wel.
Wat ik dan niet begrijp, gezien het volgens jou dan toch zo'n belangrijk punt is, is waarom je dan zoveel tijd op dit forum doorbrengt? Worden al die uren dan door UB aan je terugbetaald?
Yep, doe rustig zo verder.Wij stervelingen beseffen maw zeer goed dat we nooit aan die perfectie zullen voldoen, mag dat nog van u?
Het heet niet voor niets het frustratietopic.

Toegevoegd na 3 minuten 23 seconden:
In se heb je gelijk maar om gezond te koken, liefst op basis van kruiden, groenten, noten en fruit uit eigen tuin, heb je uiteraard geen TV-programma noch masterchef nodig.devilkin schreef: 05 maa 2024, 20:05 Of leren dat je heel lekker kan koken zonder dat er een lap vlees op een bord moet liggen. Blijkbaar ook nog altijd voor heel veel koks onbestaande.

Gewoon er zelf wat tijd insteken (toch wanneer je niet van het principe bent dat iedere minuut geld moet opbrengen).
Het is waarschijnlijk ook gezonder om voorafgaand aan het koken bezig te zijn in eigen tuin dan voor de TV naar een of andere "chef" te liggen gapen.