DarkV schreef: 07 feb 2024, 13:24
Ik snap het probleem trouwens niet... als het budget op is dan is het toch gewoon gedaan ?
Of moet ik ook naar de RvS als m'n bakker op zondag z'n pistolets op zijn omdat ik pas tegen 12u ga
Is mijn gelijkheidsbeginsel dan soms ook geschonden ?
Het probleem is uiteraard dat je eerst een EV moet bestellen en dan pas een premie kan aanvragen en je bij de bestelling niet weet of er dan nog genoeg premie voorhanden is.
Er zullen niet veel dealers zijn die je een aankoop van een EV laten tekenen onder de "opschortende voorwaarde van al dan niet een premie van x euro toegezegd te krijgen"?
Je voorbeeld met de RvS en je bakker gaat ook niet op want je keert daar het probleem net om.
Je gaat naar de bakker om je bestelling te plaatsen met de belofte van een korting zonder bij de bestelling te weten of je die korting al dan niet zal toegezegd krijgen. Want de toegezegde korting moet eerst nog herbezien worden omdat de eerste toezegging het zoveelste broddelwerk was.
Het zal je bij de bakker uiteraard doorgaans niet veel kunnen schelen als het om een korting van een paar cent gaat.
Maar wanneer je bij dezelfde bakker een bestelling van 39000 € plaatst met als voorwaarde dat iedereen die dat voor 12:00 uur doet een korting van 5000 € krijgt en een paar maanden later komt men je bij de levering vertellen dat je die korting misloopt omdat er teveel klanten al dezelfde bestelling plaatsten voor 12:00 uur zal je daar waarschijnlijk toch al heel anders over denken.
Toegevoegd na 4 minuten 32 seconden:
R2D2 schreef: 07 feb 2024, 13:48
Het probleem is (oa.) de signalisatie: een blauw parkeerbord is nogal verwarrend voor een parkeerplaatszoeker die onderborden graag negeert.
De signalisatie in Frankrijk is veel duidelijker: een verbod op parkeren of stilstaan, uitgezonderd ladende voertuigen. (zie foto)En het wegsleep onderbord maakt het nog wat duidelijker voor de slechte verstaanders (of slechte wil).
Dat verkeersbord zal ook geen enkel verschil uitmaken voor wie lak heeft aan de regels.
Je hebt niets aan regels, hoe streng ook, wanneer er daarna geen strakke handhaving op volgt.
Cfr. het ongegeneerd parkeren op plaatsen voorbehouden voor gehandicapten door niet rechthebbenden.