Aan de EV rijders ...

Vragen, suggesties, reviews, discussies over elektrische voertuigen en opladen doe je hier!
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

NuKeM schreef: 26 jan 2024, 11:34 Daarin zat ook een "Tussenkomst investeringen netten E" en "Tussenkomst aansluitingswerken E" omdat ik zo'n 55m graafwerken zelf moest betalen (geen 3 x 400V + N in de straat)
Dit valt voor consumenten volledig weg, vroeger werd dit inderdaad gedaan.
Tegenwoordig betaal je een vaste forfait als je op eigen initiatief van 230 naar 400v wilt gaan. Davht rond de 140-150 euro
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vorig jaar toch die volle pot betaald. Alleen de eerste x meter (dacht 200m) zijn 'gratis'. Zou me verbazen dat dit veranderd is (zou ook zuur zijn ;)).
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 14 keer

Voor die €850 is er een nieuwe teller geplaatst (het binnenwerk van de digitale meter dus) en een nieuwe hoofdzekering: een 3F/40A zekering.
De Fluvius-man had er een uurtje werk aan.
Alle kabels waren al 10mm², geen graafwerken, geen aansluitwerken, niets.

Goed verdiend op die manier!
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef: 26 jan 2024, 12:13 Zou me verbazen dat dit veranderd is (zou ook zuur zijn ;)).
Ik dacht dat dat al 5jaar geleden veranderd was. Want Fluvius mocht niet 1 iemand aanrekenen waarna de rest van de straat gratis kan upgraden. Daaruit is dus de forfait gekomen zodat iedereen op termijn mee zal betalen voor de nieuwe kabel.

Mijn woning is ook juist meer dan 200m van de cabine.
Is natuurlijk geen prive domein, want da's iets anders. En voor bedrijven zijn er ook andere regels dan voor woonadressen.

Op de tarievenlijst van Fluvius heet dat: meerprijs 400v op aanvraag, is nu 139,39euro ex btw
NuKeM
Administrator
Administrator

Belgissschenaap schreef: 26 jan 2024, 19:32 Mijn woning is ook juist meer dan 200m van de cabine.
Is natuurlijk geen prive domein, want da's iets anders.
Bij mij was er ook niets op privé domein. Ze moesten 255m kabel leggen van cabine naar mijn de stoep voor mijn woning en daar de bestaande kabel vanuit mijn woning op aankoppelen (putje in de stoep).
Als je de tarieven hieronder ziet, zat ik dus in een basisdienst E (vooral door het gevraagde vermogen en omdat het op mijn eigen vraag was... al is dat betwijfelbaar, want ik vroeg verhoging en ze konden die niet geven omdat 3x230V hier al te vol zat... dus nieuwe 3x400V+N nodig, die ik dan zelf mocht betalen, maarja):
https://www.fluvius.be/sites/fluvius/fi ... luvius.pdf
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster

Maar awel, bij mij logt er nu geen 400v+N
Ik wil die en heb dat dus aangevraagd en dat is de meerprijs die ze rekenen.

Vermogensrecht komt er ook bij, maar da's een apparte lijn.

'T is gewoon een beetje bizar en voor jou lullig.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Toch wel frustrerend hoe vaak niet EV's op de voorbehouden laadplaatsen parkeren.
Soms denk ik dat ik briefjes ga maken voor onder de ruit te steken of een sticker over hun tankklep kleven.
De laksheid aan regeltjes... Het is toch triest gesteld dat zelfs eenvoudige dingen niet meer lukken.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

honda4life schreef: 05 feb 2024, 19:21 Toch wel frustrerend hoe vaak niet EV's op de voorbehouden laadplaatsen parkeren.
Soms denk ik dat ik briefjes ga maken voor onder de ruit te steken of een sticker over hun tankklep kleven.
De laksheid aan regeltjes... Het is toch triest gesteld dat zelfs eenvoudige dingen niet meer lukken.
200% gelijk. Je gaat ervan uit door je app dat de laadpaal beschikbaar is om te laden maar dan is zijn er idioten die zich daar parkeren.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

honda4life schreef: 05 feb 2024, 19:21 Toch wel frustrerend hoe vaak niet EV's op de voorbehouden laadplaatsen parkeren.
zoveel mensen die niet bezig zijn met verkeer en hun regels, kuddemensen
en ik zie dat elke dag op mijn WW verplaatsing
Er zit een serieuze bocht in de 2*2 met middenberm waar je vroeger 90 mocht en daarna 120 - nu is alles 90
elke dag zie ik mensen de oude regels nog hanteren, na de bocht 120 gaan rijden ook al is het bord einde 90 weggehaald

ik vermoed, mocht je de persoon aanspreken, dat hij/zij zich van geen kwaad bewust is
velen weten zelfs niet of een wagen een ICE of een EV is
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

bruma schreef: 06 feb 2024, 09:54 ik vermoed, mocht je de persoon aanspreken, dat hij/zij zich van geen kwaad bewust is
velen weten zelfs niet of een wagen een ICE of een EV is
Erm, het is toch diegene die ermee rijdt die hem daar parkeert, en je mag toch denken/hopen dat die weet of hij met een EV rijdt of niet ?!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Bwah, er bestaan filmpjes van mensen die aan een tankstation staan om hun EV vol te tanken met brandstof :)

Trouwens, er staan er veel op plaatsen van gehandicapten met enkel een onontdekte mentale handicap maar voor de rest niets ;)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Moonboy
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 35 keer

DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer

Ik snap het probleem trouwens niet... als het budget op is dan is het toch gewoon gedaan ?

Of moet ik ook naar de RvS als m'n bakker op zondag z'n pistolets op zijn omdat ik pas tegen 12u ga :bang:

Is mijn gelijkheidsbeginsel dan soms ook geschonden ?
Moonboy
Pro Member
Pro Member

Amateurisme is onvoldoende budget voorzien, en beloftes niet kunnen waarmaken, onze gehele politiek is doorspekt van dergelijk geklungel, zowat 95 % van onze bestuurders ontbreken de nodige competenties om hun taken uit te voeren, en dan krijg je dergelijke toestanden.
Zolang dit niet wordt aangepakt blijven we aanmodderen.

Bakkers zijn er in overvloed.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Een EV is ook een ander budget dan bij de bakker een paar pistolets kopen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 190 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het probleem is (oa.) de signalisatie: een blauw parkeerbord is nogal verwarrend voor een parkeerplaatszoeker die onderborden graag negeert.
De signalisatie in Frankrijk is veel duidelijker: een verbod op parkeren of stilstaan, uitgezonderd ladende voertuigen. (zie foto)En het wegsleep onderbord maakt het nog wat duidelijker voor de slechte verstaanders (of slechte wil).
Afbeelding
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 13 keer

DarkV schreef: 07 feb 2024, 13:24 Ik snap het probleem trouwens niet... als het budget op is dan is het toch gewoon gedaan ?

Of moet ik ook naar de RvS als m'n bakker op zondag z'n pistolets op zijn omdat ik pas tegen 12u ga :bang:

Is mijn gelijkheidsbeginsel dan soms ook geschonden ?
Het probleem is uiteraard dat je eerst een EV moet bestellen en dan pas een premie kan aanvragen en je bij de bestelling niet weet of er dan nog genoeg premie voorhanden is.

Er zullen niet veel dealers zijn die je een aankoop van een EV laten tekenen onder de "opschortende voorwaarde van al dan niet een premie van x euro toegezegd te krijgen"?

Je voorbeeld met de RvS en je bakker gaat ook niet op want je keert daar het probleem net om.
Je gaat naar de bakker om je bestelling te plaatsen met de belofte van een korting zonder bij de bestelling te weten of je die korting al dan niet zal toegezegd krijgen. Want de toegezegde korting moet eerst nog herbezien worden omdat de eerste toezegging het zoveelste broddelwerk was.
Het zal je bij de bakker uiteraard doorgaans niet veel kunnen schelen als het om een korting van een paar cent gaat.

Maar wanneer je bij dezelfde bakker een bestelling van 39000 € plaatst met als voorwaarde dat iedereen die dat voor 12:00 uur doet een korting van 5000 € krijgt en een paar maanden later komt men je bij de levering vertellen dat je die korting misloopt omdat er teveel klanten al dezelfde bestelling plaatsten voor 12:00 uur zal je daar waarschijnlijk toch al heel anders over denken.

Toegevoegd na 4 minuten 32 seconden:
R2D2 schreef: 07 feb 2024, 13:48 Het probleem is (oa.) de signalisatie: een blauw parkeerbord is nogal verwarrend voor een parkeerplaatszoeker die onderborden graag negeert.
De signalisatie in Frankrijk is veel duidelijker: een verbod op parkeren of stilstaan, uitgezonderd ladende voertuigen. (zie foto)En het wegsleep onderbord maakt het nog wat duidelijker voor de slechte verstaanders (of slechte wil).
Dat verkeersbord zal ook geen enkel verschil uitmaken voor wie lak heeft aan de regels.
Je hebt niets aan regels, hoe streng ook, wanneer er daarna geen strakke handhaving op volgt.
Cfr. het ongegeneerd parkeren op plaatsen voorbehouden voor gehandicapten door niet rechthebbenden.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

Ook is de bakker geen overheidsinstantie. Onder bakkers is concurrentie, dus gelijkheid is veel minder belangrijk.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bij mijn weten is een autodealer ook nog steeds geen overheidsinstantie hoor.
Sinds wanneer streven autodealers/constructeurs niet meer naar de gunsten van de klant?
Waartoe dienen al al die miljoenen die naar de media gaan om ze te overtuigen dat hun product veel beter is dan dit van de concurrent?

De Vlaamse politiek kan het gewoon niet laten om keer op keer de markt te willen beïnvloeden om een paar stemmen te recupereren.
En dat liefst op een zo knullig mogelijke wijze.
En keer op keer krijgen ze daarbij het deksel op de neus.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
depeje
Elite Poster
Elite Poster

Uiteraard is de autodealer geen overheidsinstantie. Het zijn ook niet de dealers die de ongelijkheid organiseren hé. Allez... toch niet op het vlak van de subsidies waar we het hier over hebben.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

We stapelen hier de ene "Flop" na de andere op, https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240207_97351011

Met een politiek landschap waar het amateurisme vanaf druipt zijn we bij lange nog niet klaar, emigreren misschien.
DaNat
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb nog stickers aangekocht en op de voorruit gekleefd van niet EV's geparkeerd op een laadplaats, aangekocht op https://ik-rij-elektrisch.be/laadplaatsrovers/ :-D
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

https://www.hln.be/binnenland/premie-vo ... ~a99a89e5/

Premie voor elektrische auto kan enkel dit jaar aangevraagd worden

De premie van 5.000 euro om een elektrische auto te kopen zal enkel dit jaar aangevraagd kunnen worden. Dat heeft de Vlaamse regering beslist, zo is aan onze redactie bevestigd
Redactie 09-02-24, 14:21 Laatste update: 15:15
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
NuKeM
Administrator
Administrator

Meer nog, er is geen limiet op het budget :)
Tis te zeggen, als het op is zal de minister geld moeten gaan zoeken.

Mmm, misschien toch eens kijken dan.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

NuKeM schreef: 09 feb 2024, 16:49 Meer nog, er is geen limiet op het budget :)
Tis te zeggen, als het op is zal de minister geld moeten gaan zoeken.

Mmm, misschien toch eens kijken dan.
Ingeval geld op....wordt het budget eens herbekeken volgens Lydia Peeters op radio interview....
Dus verschuivingen van budgetten ofwel meer ws. een of andere nieuwe belastinge(n) zeker ?
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Provider
Te Koop forum

Goed gedaan openVLD:
-Je hebt het aantal premies in potentiele stemmers gewonnen (4000 a 10000?)
-Daarvan ging 10% zowiezo voor U stemmen
-Van de rest zal grofweg de helft toch zijn voorkeur voor een andere partij behouden
-Van de overschot zal de helft vinden dat de procedure en wachttijd premie te lang is en geraak je alsnog kwijt
=> zo "win" je 900 tot 2250 stemmen

De andere 90% die normaal op openvld zou stemmen is gedegouteerd van jullie onzinnige premie, de heisa en problemen errond, het stop-and-go beleid (premie voor 1 jaar en dan is't gedaan), het onzorgvuldig uitgeven van belastinggeld.
=> stel dat je daarvan, een laag geschatte, 20% kwijtspeelt dan zijn dat grofweg 90.000 kiezers zijn.

Het spreekt vanzelf dat geen enkele niet ev-koper die normaal voor een andere partij stemt nu voor openVLD zou gaan.
=> Je "vocht" dus voor iets wat de partij compleet verder zal decimeren tot bijna aan de kiesdrempel

.....arm vlaanderen.... :bang:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

DaNat schreef: 08 feb 2024, 17:04 Ik heb nog stickers aangekocht en op de voorruit gekleefd van niet EV's geparkeerd op een laadplaats, aangekocht op https://ik-rij-elektrisch.be/laadplaatsrovers/ :-D
Aha, goeie tip. Hier in de gemeente zijn ook wat laadpalen bijgezet. Telkens ik er langs rij zijn ze bezet door niet-elektrische voertuigen. OK, er staan geen borden en héél duidelijk is het niet. Ook zijn er meestal gewoon nog andere parkeerplaatsen vrij, dus het is echt gewoon verstrooidheid of onwetendheid. Heb aan de gemeente gevraagd om een bord te zetten, maar misschien is zo'n sticker nog een beter idee. Al wil ik mensen niet irriteren, in dit geval is het gewoon niet duidelijk, er zijn genoeg (oudere) mensen die niet eens weten dat ze aan een laadpaal parkeren volgens mij :-)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Iets afwijkend van dit topic: "Aan de kandidaat EV rijders.....":
De all electric R5 werd voorgesteld.
En voor de critici (al zal er wal altijd iets aan te merken gevonden worden):
- Geen SUV
- Weegt minder dan 1500 kg (je kan er dus ongestraft in Paris mee parkeren :angel: ).
- Je kan er voor een week boodschappen in kwijt
- Kan 500 kg trekken (dus voldoende voor fietsendrager)
- Wijkt nauwelijks af van het conceptmodel
- Standaard WP
- Zakt onder de 30K.
- Standaard V2X (voor 30K dus een 50 kWh accu aan je woning gekoppeld :banana: ).

Sol Invictus!
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Mooie wagen!
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Vind ik persoonlijk ook (en mijn eerste nieuwe gezinsauto was niet toevallig een knalrode R5 ICE.).

Komt voor mij alleen iets te laat op de markt (leveringen waarschijnlijk pas in Q4 2024 of Q1 2025).
Had ik de EV6 een maand geleden niet besteld dan was het zonder twijfelen deze geworden met de 52 kWh batterij in kanariegeel en full option.
Nu ja, over vier jaar zal ie waarschijnlijk nog wel op de markt zijn (en gehomologeerde bidirectionele laadpalen hopelijk in Vlaanderen geen probleem meer). Of dan toch maar de Alpine versie? :-D
Met die specs, uitrusting en prijszetting kan het niet anders dan een verkoopskanon worden.
Sol Invictus!
luukske
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 40 keer
Provider

Hopelijk zet dat Peugeot aan om de prijs van de e208 te laten zakken. Eindelijk eens wat concurrentie bij de kleine EV’s!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Autobatterijen fors goedkoper dankzij lagere lithiumprijs

Worden elektrische wagens de volgende maanden nog een stuk goedkoper? Dat zou wel eens goed kunnen, nu de grootste batterijproducenten hun prijzen voor batterijcellen nog verder verlagen. Kostte een batterijcel in februari 2023 nog 110 euro per kWh, dan zou volgens gespecialiseerde media het Chinese CATL aan zijn klanten nu nog maar 51 euro per kWh aanrekenen. Ook concurrent BYD zou die lage prijs volgen. Als je weet dat er in een standaard elektrische auto die meer dan 400 kilometer rijdt, een batterij steekt van 60 kWh, dan betekent dat een prijsdaling van 6.600 naar 3.060 euro voor de batterijcellen. Tel daarbij btw en andere marges, en het resultaat is een prijsdaling van meer dan 4.000 euro, alleen voor de batterij.

Er zijn twee belangrijke redenen waarom de prijzen voor batterijen zo zakken. Er is de forse daling van de grondstofkosten.

De tweede reden is gelijkaardig: er is de voorbije jaren ontzettend veel productiecapaciteit voor batterijen in China bijgebouwd. Vorig jaar produceerde China 747 gigawattuur (GWh) aan batterijen, terwijl er volgens belangenorganisatie China Automotive Battery Innovative Alliance slechts voor 387 GWh werd verwerkt in auto’s, fietsen en elektronica.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 114 keer
Provider

Uw NissanConnect EV-app wordt niet meer ondersteund vanaf 1 april 2024

Beste Klant,

Met dit schrijven willen wij u informeren dat de NissanConnect EV-app die momenteel is gekoppeld aan uw voertuig XXX zal worden stopgezet ter voorbereiding op de verdwijning van de 2G-technologie. Dit geldt voor Nissan LEAF- en eNV200-voertuigen die tot 2016 zijn geproduceerd.

De stopzetting van de NissanConnect EV-toepassing is een gevolg van de beslissing van de mobiele netwerkoperatoren om 2G-technologie niet langer te ondersteunen.

Als gevolg hiervan kunt u vanaf 1 april 2024 uw NissanConnect-diensten niet meer op afstand gebruiken via de NissanConnect EV-app.

We willen u geruststellen dat belangrijke functies zoals de timer voor de klimaatregeling en de timer voor het opladen direct toegankelijk zijn via het Infotainmentsysteem van uw auto. Voor meer informatie over het gebruik van deze functies aan boord verwijzen wij u naar de video's hier, uw Nissan Driver's Guide of uw gebruikershandleiding.

U kunt erop rekenen dat Nissan zich blijft inzetten en blijft investeren in geavanceerdere technologieën en platforms voor toekomstige producten.

Bedankt voor uw steun en dat u een Nissan-eigenaar bent.

Met vriendelijke groet,
Nissan
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
depeje
Elite Poster
Elite Poster

Heel spijtig, maar ergens begrijp ik wel dat 2G niet in de lucht gehouden wordt. Het is ook geen keuze van Nissan om dat uit te schakelen. Is er voor de toekomst eigenlijk een LTS (long term supported) technologie voor mobiel internet? Of gaat dat allemaal gewoon sneller en sneller obsolete worden?

Eigenlijk zou de fabrikant de GSM module van de wagen (eventueel tegen betaling) moeten vervangen naar een 5G (of 4G, als dat LTS is) module.

Hoe gaat het eigenlijk met de batterij van je ondertussen toch 8 jaar oude auto?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

ivob schreef: 26 feb 2024, 19:53 en mijn eerste nieuwe gezinsauto was niet toevallig een knalrode R5 ICE.
...
Komt voor mij alleen iets te laat op de markt (leveringen waarschijnlijk pas in Q4 2024 of Q1 2025).
Had ik de EV6 een maand geleden niet besteld dan was het zonder twijfelen deze geworden
Misschien toch eerst eens reviews bekijken dan, want deze kun je bezwaarlijk een gezinswagen noemen als je ziet hoe klein de been- en voet-ruimte achteraan is. Totaal niet te vergelijken met een EV6.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Tomby schreef: 29 feb 2024, 13:24 Misschien toch eerst eens reviews bekijken dan, want deze kun je bezwaarlijk een gezinswagen noemen als je ziet hoe klein de been- en voet-ruimte achteraan is. Totaal niet te vergelijken met een EV6.
Iedere situatie en behoefte is anders.
Toen we nog een R5 Ice hadden kwamen wij daarmee ruim toe (gezin met 2 kinderen) tot de kinderen een jaar of tien waren.
Heden speelt ook dat niet meer want er zit hoogstens 2 man in de auto (mijn huidige partner en ikzelf) en bij de andere gebruikers zijn ze ook maar met één of twee (en wie onze EV als deelauto wil gebruiken moet zich aan ons als eerste gebruiker aanpassen en niet andersom :-D ).

Ik vergelijk dan ook nergens de R5 met een EV6.
De R5 2024 (met - in tegenstelling tot de R5 ICE - overigens ook een vlakke vloer vanachter heeft standaard (indien 52 kWh accu) ook V2G ipv de V2L van de EV6.
Zou ik persoonlijk meer aan hebben dan meer beenruimte achterin gezien wij toch altijd vooraan zitten. :x
Maar, zoals geschreven, dat zal dus voor een volgende keer zijn.
Hopelijk is Synergrid en Fluvius tegen die tijd dan ook mee met de V2G ISO standaarden en protocollen voor het Vlaamse netwerk.
Sol Invictus!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Ik was inderdaad niet goed wakker precies. Want als je een originele R5 had als gezinsauto, heb je deze nieuwe R5 wellicht niet nodig als gezinsauto... In mijn gedachten zag ik precies nog altijd dezelfde kinderen uit de originele R5 in de nieuwe R5 zitten :D.
Moonboy
Pro Member
Pro Member

E - Rijden is de toekomst ....

Afbeelding

Of het Alternatief dan ...

Afbeelding

:-D
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 114 keer
Provider

depeje schreef: 29 feb 2024, 10:58 Hoe gaat het eigenlijk met de batterij van je ondertussen toch 8 jaar oude auto?
Eerste generatie Nissan Leaf van 2011 aka Nissan ZE0 met 83.000 km op de teller. Rechts van de laadmeter staat er op de capaciteitsmeter nog 8 van de 12 strepen wat 66,66% zal zijn.

Mijn vader zal deze binnenkort vervangen met een goedkope benzine wagen voor de omstandigheden waarvoor het moet dienen.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Moonboy schreef: 02 maa 2024, 20:04 E - Rijden is de toekomst ....
Vind je dat nu zelf niet wat platjes? Ik heb ook wel eens kritiek op bepaalde punten van huidige EV's maar dan ga ik niet met dergelijke onzin afkomen, tenzij je tegenstanders van EV's als gatachterlijk wil wegzetten.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische voertuigen en opladen”