DVD schokt

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Tommy15
Starter
Starter

Hallo ik heb een probleempje als ik een dvd op mijn pc afspeel schokt het beeld nogal. Het systeem is een intel pentium 2 met 160MB ram en een 6GB hd van hitachi en een diamond viper V770 32MB videokaart en een sb live 4.1. (besturingsprogramma is windows 98 se) Waar kan het aan liggen dat de dvd schokt tijdens het afspelen. (ik heb de volgende programma's al gebruikt voor het afspelen windows media player classic, power dvd, windvd en realmediaplayer) wie kan mij helpen alvast bedankt.
Lukse
Premium Member
Premium Member

Gebruik je de standaard windows drivers voor je videokaart?
Als dat zo is, zou ik de nieuwste drivers eens van internet halen.
Afbeelding
Tommy15
Starter
Starter

Ik gebruik de driver van de daimond site
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hoeveel MHz is jouw pentium II ? Ik had bij m'n pentium II een aparte MPEG2-decoderkaart nodig om het afgespeeld te krijgen. Die pc's zijn in de regel 'te licht' om dit puur op de CPU afgespeeld te krijgen (tegenwoordig zit de ondersteuning voor DVD min of meer in de grafische kaart ingebakken).
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 136 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zelfs een pentium 2 500mhz krijgt het niet rond. Je hebt idd hardwarematige mpeg decoder nodig.

In windvd kies je met je rechtermuisknop -> instellingen -> video -> hardwarematige decoderingsversnelling gebruiken aanvinken.

(zie screenshot)

succes.
Bijlagen
windvd.JPG
foto windvd
(55.22 KiB) 43 keer gedownload
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Kijk eens of DMA aanstaat op je DVD-station. Dit kan je checken bij de device manager, bij je IDE-controller. Althans in xp, weet niet meer hoe het bij 98 zit, dat is namelijk al een "tijdje" geleden :-) . Pentium 2 is nu echt wel een beetje te oud denk ik persoonlijk.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Tommy15
Starter
Starter

Bedankt voor de adviezen ik ga ermee aan de slag
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”