DVD schokt
Hallo ik heb een probleempje als ik een dvd op mijn pc afspeel schokt het beeld nogal. Het systeem is een intel pentium 2 met 160MB ram en een 6GB hd van hitachi en een diamond viper V770 32MB videokaart en een sb live 4.1. (besturingsprogramma is windows 98 se) Waar kan het aan liggen dat de dvd schokt tijdens het afspelen. (ik heb de volgende programma's al gebruikt voor het afspelen windows media player classic, power dvd, windvd en realmediaplayer) wie kan mij helpen alvast bedankt.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Hoeveel MHz is jouw pentium II ? Ik had bij m'n pentium II een aparte MPEG2-decoderkaart nodig om het afgespeeld te krijgen. Die pc's zijn in de regel 'te licht' om dit puur op de CPU afgespeeld te krijgen (tegenwoordig zit de ondersteuning voor DVD min of meer in de grafische kaart ingebakken).
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 136 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Zelfs een pentium 2 500mhz krijgt het niet rond. Je hebt idd hardwarematige mpeg decoder nodig.
In windvd kies je met je rechtermuisknop -> instellingen -> video -> hardwarematige decoderingsversnelling gebruiken aanvinken.
(zie screenshot)
succes.
In windvd kies je met je rechtermuisknop -> instellingen -> video -> hardwarematige decoderingsversnelling gebruiken aanvinken.
(zie screenshot)
succes.
- Bijlagen
-
- windvd.JPG
- foto windvd
- (55.22 KiB) 43 keer gedownload
Kijk eens of DMA aanstaat op je DVD-station. Dit kan je checken bij de device manager, bij je IDE-controller. Althans in xp, weet niet meer hoe het bij 98 zit, dat is namelijk al een "tijdje" geleden
. Pentium 2 is nu echt wel een beetje te oud denk ik persoonlijk.

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."