svermassen schreef: 18 feb 2024, 18:18
550 5.7.363 Remote server returned sender verification failed -> 550 Verification failed
hmmm... even getest:
o365, geldige spf record, A record & rDNS matchen (mail-db9pr02cu00204.inbound.protection.outlook.com) voor de mailserver,
A records lijken in orde (de usual gigantische lijst van o365 mailservers)
zou er mss een nieuwe server binnen de o365 cluster zijn die niet goed geconfigureerd is ? maar dan zouden meerdere klanten dat moeten ervaren?
heb je toevallig zo'n geweigerd voorbeeld met het effectieve IP van de versturende mailserver ?
also: belangrijk: de gefaalde mails zijn toch niet toevallig verstuurd via een of ander scriptje op de webserver?
want dat zou het natuurlijk ook helemaal anders maken (zeker als je gewoon een mailto scriptje gebruikt ipv smtp bv)
Edit: door even naar je site te surfen heb ik gezien dat je DA gebruikt, toevallig met hetzelfde domein als waarmee je vanaf outlook mails stuurt ?
if so kan deze thread je de oplossing bieden:
https://forum.directadmin.com/threads/c ... ain.62305/
(in het kort: *.protection.outlook.com whitelisten + bij de MX records van het domein in DA zorgen dat de mail handling NIET door DA maar door O365 gedaan wordt)
als ik me niet vergis krijg je dus die foutmelding wel en lijkt het alsof er een PTR record mis is met het domein, maar feitelijk komt dat van DA die die fout ziet,
door simpelweg een configuratie instelling waarbij DA denkt dat die verantwoordelijk zou moeten zijn voor de mails (en dus boos is dat de mail van 0365 en niet matcht)