Draadloze oplossingen voor tv-decoder van Scarlet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb zonet mij een Scarlet Trio pack aangeschaft.

Ik woon in een appartement. Mijn modem zal in de berging komen te staan, mijn tv in de woonkamer.

Als ik het goed voor heb moet de decoder van de tv worden aangesloten met de modem in de berging.

De standaardoplossing: een ethernetkabel doorheen de woning heb ik liever niet. Ik wil graag opteren voor een draadloze toepassing:
https://www.scarlet.be/nl/packs/draadlo ... ingen.html .

Ze bieden een PLC adapter of een wifi-booster aan.

Nu vraag ik mij af welke van de twee de beste oplossing is om mijn tv-decoder te connecteren? Welke zijn de voor- en nadelen van beide systemen?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 503 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Dat zal van de lokale situatie afhangen. Hoe goed is je bereik van wifi en hoe goed werkt PLC bij jou?

Wees wel bewust dat tegen den draad niets op kan. Als het appartement van jou is zou ik toch overwegen om een kabel te leggen die je ook voor andere dingen gebruiken (PC,...).
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Dizzy schreef: 04 jan 2024, 08:08 Dat zal van de lokale situatie afhangen. Hoe goed is je bereik van wifi en hoe goed werkt PLC bij jou?

Wees wel bewust dat tegen den draad niets op kan. Als het appartement van jou is zou ik toch overwegen om een kabel te leggen die je ook voor andere dingen gebruiken (PC,...).
Dan zou ik de kabel langs de plinten van het parket en over de deurlijst moeten laten lopen om in de zithoek te geraken. Ik zal er nog eens over nadenken, maar ik weet niet of ik het mooi zal vinden als de kabel duidelijk zichtbaar blijft.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 93 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Het trio pack is al besteld natuurlijk maar je hebt - vermits dat online gebeurde - herroepingsrecht.

Al nagedacht of je niet beter zou cord-cutten? Chromecast met google tv in de TV, apps zoals VRTmax, goplay,....erop en zo kijken?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 252 keer
Bedankt: 203 keer

Bericht

Ik gebruik hiervoor al jaren een proximus wifi-bridge! Werkt probleemloos...

https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... bridge.htm

PS: 2de hands te koop voor 20 a 30 €, althans de manier hoe ik er een gevonden heb
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

lirec schreef: 04 jan 2024, 23:56 Het trio pack is al besteld natuurlijk maar je hebt - vermits dat online gebeurde - herroepingsrecht.

Al nagedacht of je niet beter zou cord-cutten? Chromecast met google tv in de TV, apps zoals VRTmax, goplay,....erop en zo kijken?
Ik ga kijken of Scarlet me bevalt (installatiedatum is volgende week woensdag), anders kan ik altijd nog switchen.

Alternatief is FASTfiber (Fiber 150) aan €34,95 met abonnement op TV Vlaanderen (app tv light) aan €9,95 per maand. Alleen jammer dat er bij TV Vlaanderen geen regionale televisie is, en dat de RTBF alleen via het duurste pakket te zien is.

Kabelknippen komt voor mij nog wat te vroeg, het gemak van het zappen vind ik nog steeds een voordeel ten opzichte van allemaal losse apps.
Voor VRT Max heb ik wel een account, maar gebruik ik enkel op pc als ik iets wil terugzien wat ik ben vergeten op te nemen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 503 keer

Bericht

Heeft RTBF geen app?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 269 keer
Bedankt: 496 keer

Bericht

Ja, Auvio.
Nadeel was (al een hele tijd niet meer gebruikt) dat je niet kan casten wegens DRM bij bv. Formule1 (het enige waarvoor ik Auvio gebruikte).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

Installatie uitgevoerd, ben er zeer tevreden mee, internet en tv werken prima.

Alleen merk ik nu dat de vaste lijn niet werkt, ondanks het toestel correct is aangesloten aan de modem. Wanneer ik een willekeurig nummer vorm vanaf het aangesloten toestel krijg ik steeds bezettoon.
Wanneer ik het nummer van het aangesloten toestel bel vanaf een ander toestel krijg ik steeds te horen dat het nummer niet beschikbaar is en dat ik een voicemail kan inspreken.

Iemand die weet hoe dit te verhelpen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 881 keer
Bedankt: 3397 keer
Recent bedankt: 27 keer

Bericht

Sanatax schreef: 22 jan 2024, 16:02 Installatie uitgevoerd, ben er zeer tevreden mee, internet en tv werken prima.
En hoe is het nu opgelost (verbinding decoder - modem?
Sanatax schreef: 22 jan 2024, 16:02 Alleen merk ik nu dat de vaste lijn niet werkt,
Dat kan alleen Scarlet oplossen
Waarschijnlijk is jouw vaste lijn nog niet (correct) ingesteld op jouw modem? Welke modem heb je gekregen?
Is er een technieker geweest om alles te installeren? Want die had eigenlijk ook jouw vaste lijn moeten testen :oops:
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
*Olivier*
Starter
Starter

Bericht

Tot voor kort had ik via Scarlet 3 decoders aangesloten op de modem.

Dit werkte via de Ethernet Lan die ingebouwd zit in de contactdozen in ons huis perfect. Maar ook testen gedaan via onze Devolo versterkers draadloos, dit ook zonder problemen eindelijk. Dus via PLC zeker mogelijk.
Sanatax
Starter Plus
Starter Plus

Bericht

philippe_d schreef: 22 jan 2024, 16:33 En hoe is het nu opgelost (verbinding decoder - modem?
Waarschijnlijk is jouw vaste lijn nog niet (correct) ingesteld op jouw modem? Welke modem heb je gekregen?
Is er een technieker geweest om alles te installeren? Want die had eigenlijk ook jouw vaste lijn moeten testen
De modem is in de woonkamer geïnstalleerd, er is daar een UTP-aansluiting en de technieker heeft dat uitgeprobeerd, en het werkte.
De geleverde modem is een BBOX 3V+
Het probleem met de telefoonlijn heeft zich vanzelf opgelost, de dag nadien kon ik wel gewoon bellen.