Fritz!Box IPSec en WireGuard VPN
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 233 keer
- Recent bedankt: 3 keer
- Contacteer:
Ik zal wellicht weer iets onmogelijks willen, maar kan ik zelf aangeven welk IP-adres (of -bereik) er gebruikt moet worden voor de IPSec VPN en/of WireGuard VPN? Doel is om op basis van een kleiner subnet (bv. een /28) gericht AdGuard DNS te kunnen laten tussenkomen. Nu lijkt de IPSec VPN vanaf .200 te werken, de WireGuard vanaf het eerste IP-adres dat vrij is binnen het home network.
Computer(k)nul
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
- Bedankt: 3762 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Niets is "onmogelijk"
Voor zover ik kan zien worden zowel bij IPSec als bij Wireguard vaste IP adressen gebruikt vanaf x.201
Dit gezien de DHCP range van de Fritz!Box loopt vanaf x.20 tot en met x.200
Dit kan je niet wijzigen via de Web interface.
Maar dat zou wel moeten lukken als je deze IP adressen wijzigt in het configuratie bestand en dan terug inleest (na het corrigeren van de checksum).

Voor zover ik kan zien worden zowel bij IPSec als bij Wireguard vaste IP adressen gebruikt vanaf x.201
Dit gezien de DHCP range van de Fritz!Box loopt vanaf x.20 tot en met x.200
Dit kan je niet wijzigen via de Web interface.
Maar dat zou wel moeten lukken als je deze IP adressen wijzigt in het configuratie bestand en dan terug inleest (na het corrigeren van de checksum).
- bij IPSec worden de IP adressen toegekend aan een gebruiker (met VPN rechten).
- bij Wireguard worden de IP adressen toegekend aan een apparaat (waarop de Witeguard client is geinstalleerd).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.