Datacenter Server hosting alternatief voor Hetzner ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Heeft er iemand een tip of ervaringen met een partij die datacenter/server hosting biedt, in een belgische locatie, zoals Hetzner ? E.g. fysieke server huren op maandbasis, incl. IP/traffiek/Power/...

Het 'moet' niet aan de prijzen van Hetzner, maar ik ben dus op zoek naar serverhosting zonder dat we zelf de servers moeten voor financieren. De gekende zaken zoals leasing, HPE greenlake, e.d. zijn gekend, maar dat zoek ik dus niet :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

De enige die ik direct kan verzinnen is OVH, maar da's niet Belgisch natuurlijk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
dupondje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 53 keer

Specifieke reden waarom het een fysieke doos moet zijn? :) Colo aanbieders zijn er wel, maar moet je server kopen ofc.
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 52 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Weet niet of dit is wat je zoekt, is gevirtualiseerd maar in België: https://www.combell.com/nl/openstack-cl ... ng/prijzen
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Al eens gehoord bij Unix solutions - housing per unit zeker, zeer sympathieke persoon, denkt mee. Voor de server, reden dat je wil huren en geen jonge occasie ? ( gaat zo wie zo goedkoper zijn )
SUNWfrk
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Inderdaad, Unix-Solutions +1 -> Datacenters in Zaventem en Leuven
For great justice, take off every Zigg!

Provider: Proximus Maxi Fiber (2500/1000 mbps down/up).
ONT/Router: FS.com XGS-ONU-25-20NI / Ubiquiti UDM-SE
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

Had een tijd geleden ook eens gezien voor Unix Solutions omdat de peering wel goed zat (op papier althans, geen looking glass beschikbaar om te verifiëren). Dit was voor VPS. Niet verder gegaan omdat de plannen allesbehalve concurrentieel zijn.

Het laagste plan, 1 CPU, 1 GB RAM, 25 GB HDD, kost bij hen 25 EUR/maand. Bij bijvoorbeeld Vultr is dat $5/maand. Als je dat plan vergelijkt met 5 jaar geleden is sindsdien de HDD gestegen van 20 naar 25 GB, is de "inbegrepen backup" afgeschaft en zijn ze afgestapt van een 1 Mbit transferlimiet naar een vaste 250 GB/maand. Bij Vultr krijg je daarentegen 1 TB, maw vier keer zoveel data aan een vijfde van de prijs.

Wou het nog steeds eens proberen voor een maand om de performantie van hun netwerk na te gaan maar uiteindelijk niet gedaan omdat er geen automatische bestelprocedure was. Alleen "contacteer ons" wat altijd een afknapper is. Het voelt allemaal een beetje retro aan, flashbacks naar de "shell accounts" van vroeger.

Dus ja, de meerwaarde zal hem eerder zitten in de lokale verankering (ultra-lage latencies mits je goed zit) en de mogelijkheid om iemand in het Nederlands te kunnen contacteren die idd wel meer hands-on betrokken zal zijn bij het gebeuren zoals hierboven geïllustreerd. Twee zaken die Vultr niet kan bieden. Maar je betaalt daar dan wel voor.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 142 keer
Provider
Te Koop forum

Scaleway(vroeger online.net): https://console.online.net/en/order/server
Prijzen vergelijkbaar met Hetzner. Datacenters in FR & NL. Geen volumelimiet wat een pluspunt is.
De servers hebben inbegrepen KVM over IP web console, handig voor installs/recovery (bij Hetzner ook, op aanvraag wel dacht ik).
Maar natuurlijk weer niet in het dure Belgie...
beens
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Hi all,

Bedankt voor de fijne woorden over ons.

@Tomsworld: ondertussen ben ik niet meer alleen :-)
Ik heb 10 toffe collega's naast mij die dezelfde missie & visie uitdragen.
Wij kunnen ook occasie servers aanbieden indien het budget een limiterende factor is.

@SUNWfrk: thanks!

@CCatalyst:
We zijn een speciale vis in de Belgische vijver. We zijn één van de enige Belgische hosting providers met eigen datacenters buiten uiteraard de hele grote spelers zoals Telenet en Proximus. Concreet bezitten en beheren wij de volledige (OSI) stack -> Facilitair & IT systemen. Dit geeft ons de mogelijkheden om zeer snel te schakelen en op maat oplossing uit te werken voor onze klanten. In theorie kunnen wij een full rack met connectiviteit opleveren binnen de 24h aangezien we bijna 20 jaar bezig zijn en de noden van de markt perfect kennen.
Onze focus is service & uptime. Ons eerste datacenter (Zaventem) is sinds deze zomer 10 jaar oud en ik kan met trots zeggen dan we een 100% uptime gerealiseerd hebben op vlak van power & koeling.

Onze looking glasses (Zaventem & Leuven) kan je terugvinden via deze link -> https://lg.unix-solutions.be
We hebben peerings met de meeste Belgische telecom providers (Telenet, Proximus, Orange, Voo, Destiny, etc...) via 1 of meerdere paden.
Sommige providers hebben hiernaast nog directe peerings met ons (zoals Destiny) of we peeren met hen op verschillende internet exchanges (BNIX, BelgiumIX & AMS-IX).
Uiteraard hebben we ook nog meerdere transit providers als alternatief.

Ivm de kritiek op onze VPS plannen, ik weet dat onze VPS plannen niet de meest concurrentiële pakketten zijn, we zijn aan het overwegen om deze aan te passen.
Zou u ons een mail kunnen sturen ([email protected]) met uw vraag en/of noden, dan bekijken we wat we kunnen aanbieden voor u.

Met vriendelijke groeten,

Steven Bens
Unix-Solutions
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik kan ook Unix-solutions aanraden; een aantal jaar geleden ben ik daar op een avond een aantal servers gaan installeren (ze zijn ondertussen vervangen door nieuwe maar ze staan wel nog altijd daar) en Steven is persoonlijk komen helpen om ze in het rack te vijzen :)
Zo kan het dus ook.
Evonetuser
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

Sinds het faillissement van Evonet overgeschakeld naar Unix-Solutions en in beide datacenters nog nooit enige downtime ervaren. Ook op de geleverde darkfiber van bij een klant naar het datacenter te Zaventem nog nooit enige downtime ervaren. Verder is het team zeer vriendelijk en behulpzaam en kan ik ‘SpecialK’ enkel bijtreden in zijn uitspraak dat Steven er geen geen probleem mee heeft om zelf na kantoor uren een handje toe te steken.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 142 keer
Provider
Te Koop forum

Nog eentje gevonden in BE: https://www.behostings.com/en/servers.php
Goedkoopste server daar is Intel Xeon E3-1230, 16GB RAM, 1TB SSD, 100 Mpbs uplink, Unlimited Bandwidth, 2 ipv4 address
voor 60.5 euro p/m en 60.5 euro setup btw in
verder geen ervaring mee...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”