Hoe zit het nu? (Fluvius aansluiting/studiekosten)

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Dag iedereen

Het is een specifieke vraag die ik heb, maar omdat ik ze nergens eenduidig beantwoord vind online, dacht ik deze hier eens te stellen.

Ik zal mijn huidige bestaande aansluiting verplaatsen en verzwaren naar 400V.
Hier komen natuurlijk kosten bij kijken.
  • Afsluiten bestaande meter
  • Weghalen van meter en de bestaande kabels
  • Nieuwe aansluiting ondergronds door wachtbuis steken
  • Verzwaren van het net in de straat (230 naar 400V, is nog niet gedaan hier)
Je kan de kosten berekenen via de tool (https://www.fluvius.be/nl/tarieven-van-fluvius) of je kan de som proberen maken met hun tarievenlijst (https://www.fluvius.be/sites/fluvius/fi ... luvius.pdf)

Dat is allemaal duidelijk, maar misschien ook wat moeilijk om de bomen door het bos te zien.

Maar daarjuist telefoon gekregen en de melding dat ze voor de overgang van 230v naar 400v studiekosten moeten maken en deze op offerte aan zullen rekenen.

De vraag
  • Mogen er nog altijd studiekosten aangerekend worden voor installaties kleiner dan 25KVA?
    Ik dacht dat dit niet meer zou mogen. Of laten ze mij dit weten en dan op offerte zal het bedrag naar 0 omgerekend worden conform hun eigen pdf?
  • Is er ook een kost per meter indien de straatkast meer dan 100m van de woning is?
    HEt lijkt er op dat ook die kosten vrijgesteld worden voor residentiële aansluitingen
  • Zijn er nog kosten die er bij kunnen komen om de aansluiting te verzwaren?
GRTS
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

Ik zag dit op de Fluvius site:
Fluvius 4N400.png
Geen idee welke kosten er nog bijkomen als ze de kabel in de staat moeten verzwaren of vernieuwen als gevolg van jouw aanvraag?
Maar nog nooit gehoord dat er kosten zijn voor een offerte?
Belgissschenaap schreef: 28 jun 2023, 10:50 Is er ook een kost per meter indien de straatkast meer dan 100m van de woning is?
Ik denk dat jij moet zorgen voor de aansluitkabel (EXVB 4*10mm2) vanaf de woning tot aan de rooilijn?
Belgissschenaap schreef: 28 jun 2023, 10:50 Zijn er nog kosten die er bij kunnen komen om de aansluiting te verzwaren?
  • de 25D60 meterkast indien je deze nog niet hebt.
  • de wijzigingen in jouw zekeringkast door de electricien.
  • nieuwe keuring.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

De kosten van binneninstallatie zijn inderdaad nog bijkomend, maar die zijn ook moeilijk te omvatten in een algemene prijs :)

De offerte is aangevraagd en ik zal het wel zien, maar dacht deze vraag te stellen omdat dat nog algemene info is. Iets dat handig is als het ergens beschreven staat. Dat de volgende het ook makkelijk vindt en dat ik mij al meer kan inlichten terwijl ik op de offerte zal wachten.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”