De start zou kunnen zijn alle subsidies voor eender wat stoppen.
Geef iedereen dezelfde rechten.
Benieuwd of u daar voorstander van bent.
Zal wel diegene die zijn verhoogde tegemoetkoming verliest die er moet voor opdraaien.
De start zou kunnen zijn alle subsidies voor eender wat stoppen.
Uiteraard ben ik daar persoonlijk en in theorie voorstander van: een vlaktax, geen aftrekposten meer, geen sociale voordelen, geen service cheques, geen premies, geen salarisauto's, in heel Vlaanderen dezelfde netprijzen, na gedwongen ontslag en nog fysiek geschikt voor iedereen gemeenschapswerken tot men een nieuwe job aanvaardt, geen pensioen op basis van leeftijd of wat dan ook maar op basis van de breuk van de effectief gewerkte jaren, enz. enz.thmj schreef: 03 maa 2023, 17:14 De start zou kunnen zijn alle subsidies voor eender wat stoppen.
Benieuwd of u daar voorstander van zijt.
Daar gaan we weer, het was lang geleden.thmj schreef: 03 maa 2023, 17:14 De start zou kunnen zijn alle subsidies voor eender wat stoppen.
Benieuwd of u daar voorstander van bent.
Zal wel diegene die zijn verhoogde tegemoetkoming verliest die er moet voor opdraaien.
Je mag toch eens uitleggen wat dokter, onderwijs met de luxe subsidies hebben te maken voor werkende bevolking.Joe de Mannen schreef: 03 maa 2023, 18:01
Maar betaal dan ook maar de werkelijke kost van dokter, trein, tram, bus, onderwijs, kinderopvang, ouderzorg, ziekenhuis, apotheek,...
werk kwijt ? pech geen geld voor
te ziek om te gaan werken ? pech geen loon
allez om het kort te zeggen: denk er eerst maar eens goed over na voor je zoiets roept.
J.
Jij hebt het duidelijk over de subsidieslupers zoals de multinationals of als lokaal voorbeeld: DPG of Fernand Huts. Volledig mee eens.thmj schreef: 04 maa 2023, 10:40
Waarom moet iemand die het zelf kan bekostigen subsidie krijgen voor eender wat.
Dus je bedoelt niet wat je zegt: alle subsidies afschaffen, alleen diegene die jij teveel vindt, ik had het wel gedacht.thmj schreef: 04 maa 2023, 10:40Je mag toch eens uitleggen wat dokter, onderwijs met de luxe subsidies hebben te maken voor werkende bevolking.Joe de Mannen schreef: 03 maa 2023, 18:01
Maar betaal dan ook maar de werkelijke kost van dokter, trein, tram, bus, onderwijs, kinderopvang, ouderzorg, ziekenhuis, apotheek,...
werk kwijt ? pech geen geld voor
te ziek om te gaan werken ? pech geen loon
allez om het kort te zeggen: denk er eerst maar eens goed over na voor je zoiets roept.
J.
Je hebt ook bijna gratis van het onderwijs systeem genoten, nu u werkt moet dat op de schop.
Het gaat er toch om de belasting druk te verlagen.
Waarom moet iemand die het zelf kan bekostigen subsidie krijgen voor eender wat.
Waarom niet als overheid de beschikbare centen investeren in energie zuinig maken van alle woningen.
Of is het ik betaal veel ik heb alleen recht op tegemoetkoming.
Een dagje naar zee met de trein 8,8 € waarom zou ik mijn auto nemen.
Aankoopkost, verbruik, (file) dan nog eens parking betalen.
Het zich ergeren aan andere weggebruikers.
En ja dat ticket wordt verkregen via subsidie, maar die subsidie is niet alleen voor mijn ikke alleen.
Want bijdragen voor mensen met kinderen, zieken is u blijkbaar in goede gezondheid kerend wereldvreemd.
Of is het ik ben ziek ga rap ook profiteren van die subsidie.
Die gratis prikjes hebt u niet aan meegedaan? (heeft ook met ziekte te maken)
Waarom zou de gemeenschap die sponsoren .Dizzy schreef: 03 maa 2023, 17:31 Het probleem is dat wij dingen subsidiëren die geen subsidie nodig hebben. Wij zijn het enige land ter wereld waar mensen die perfect een eigen wagen kunnen betalen er eentje sponsoren op ongeziene schaal. Ondertussen groeit de groep die geen wagen kan veroorloven.
We geven energiepremies aan iedereen, ook mensen die geen problemen hebben om dat te betalen of zelfs mensen die amper kosten hebben door bvb investering in isolatie of HE.
We nemen geld van het budget onderwijs en steken dat in een TV-reeks en schrappen uren geschiedenis. Daarna klagen we dat er geen geld is voor onderwijs en dat het niveau daalt.
Zo heb je natuurlijk geld tekort voor andere zaken die wel nodig zijn.
Gewoon schenken aan goed doel (1212) en daarna het bedrag in uw inkomsten belasting aangeven.(niet verplicht)Joe de Mannen schreef: 05 maa 2023, 05:59
Klopt, ik heb niet het gevoel dat ik die nodig heb, kan ik 'm weigeren ?
Helaas niet Maar waarschijnlijk deel ik 'm uit aan mensen die m wel kunnen gebruiken.
J.
Nee, niet ieder schenking is fiscaal aftrekbaar. Dat is een gelimiteerde lijst.thmj schreef: 05 maa 2023, 11:00 Sommige schrijven ga het wegschenken maar vergeten te vertellen volgend jaar komt deze schenking op mijn aangifte.
Is uiteraard ook niet correct. Je krijgt pas een gelimiteerde belastingverlindering op het bedrag dat je, in welbepaalde gevallen, wegschenkt. Persoonlijk passeer je dan netto niet twee keer langs de kassa. Het goed doel kan er desnoods wel extra van profiteren.2 keer langs kassa passeren, staatspremie en daarna belasting vermindering.
Dat is toch uw zieke geest die daaraan denkt, niet te mijne. Ik denk eerder aan mensen in mijn omgeving die het niet zo breed hebben. Maar dat zal ook wel weer niet mogen van u, want daar heb jij niks aan.thmj schreef: 05 maa 2023, 11:00Gewoon schenken aan goed doel (1212) en daarna het bedrag in uw inkomsten belasting aangeven.(niet verplicht)Joe de Mannen schreef: 05 maa 2023, 05:59
Klopt, ik heb niet het gevoel dat ik die nodig heb, kan ik 'm weigeren ?
Helaas niet Maar waarschijnlijk deel ik 'm uit aan mensen die m wel kunnen gebruiken.
J.
2 keer langs kassa passeren, staatspremie en daarna belasting vermindering.
Uitdelen op zijn Belgisch aan subsidies.
Zou de Croo hetzelfde toepassen gelukkig zijn er maxima van toepassing.
Hoge belasting druk hoe zou dat toch komen.
Sommige schrijven ga het wegschenken maar vergeten te vertellen volgend jaar komt deze schenking op mijn aangifte.
Het is en blijft een anomalie die men niet logisch kan uitleggen met een fileprobleem en fijnstofprobleem naast de ook nog hoge ongevallencijfers om maar enkele zaken te vermelden die maken dat geen enkel ander land ter wereld dit in deze omvang toepast.tom35 schreef: 04 maa 2023, 22:51Waarom zou de gemeenschap die sponsoren .Dizzy schreef: 03 maa 2023, 17:31Het probleem is dat wij dingen subsidiëren die geen subsidie nodig hebben. Wij zijn het enige land ter wereld waar mensen die perfect een eigen wagen kunnen betalen er eentje sponsoren op ongeziene schaal. Ondertussen groeit de groep die geen wagen kan veroorloven.
Bij de mijne wordt geen euro betaald door de belastingbetaler en ik kan je zeggen dat ik hoeveel veel belastingen betaal...43% algemene aanslagvoet ondanks die bedrijfswagen..wanneer is genoeg genoeg...
Denk je echt dat de werkgever het bedrag dat hij nu aan die salariswagens uitgeeft ineens gaat uitbetalen en nog is sociale zekerheid gaat op betalen en er voor gaat zorgen dat de werknemer geen loonverlies heeft. Ik hoop dat je geen kinderen hebt, dat je geen hypotheek op je woning hebt ingebracht, geen.maaltijdcheques groepsverzekering ecocheques hospitalisatieverzekering hebt, leasefiets, dat je nooit met het openbaar vervoer rijdt, geen gratis abbonement op het openbaar vervoer hebt , woon werk verkeer ..want dat is allemaal gesponsord door de maatschappij...dus als je vrij bent van zonden werpe de eerste steen....anders beschouw ik die uitspraak gewoon als jaloezie...wat houdt je tegen om ook een job met een salariswagen te zoeken....ik ken bedrijven waar tot de laatste arbeider er kan instappen..poetsvrouw krijgen ze ook zelfs..
Het zijn trouwens die wagens die voor de vergroeiing zullen gaan...
En wat betreft het subsidies geven aan diegene die het niet nodig hebben..besef je wel dat diegene die je nog meer wilt afpakken ondertussen onze hele sociale zekerheid recht houden..dat die als ze zo bezig blijven.minder overhouden dan die net genoeg doen en amper sociale zekerheid betalen waardoor die helemaal door zijn knieen gaat..diegene die jij verwijt dat ze het niet nodig hebben krijgen nooit iets..misschien moet je die af en toe ook is iets gunnen want als je denkt dat die dat geld zomaar voor niks krijgen...je kan altijd van jij veranderen hé...
ivob schreef: 05 maa 2023, 11:11
Je kan uiteraard in alles het negatieve blijven zien en daar over blijven ranten maar, mijn mening, daar verzuur je op het einde van de rit louter je eigen leven mee.
Heel simpel dat iedereen hier stopt met klagen, betaal dit en betaal dat.
Over hun profijtjes ho, maar dat mag niet aan bod komen.
Helaas ze beseffen niet dat wanneer ze morgen zelf pech hebben ze vandaag hun put aan het graven zijn.
Heel populistisch schaf dit af, schaf dat af want ik betaal te veel.
Dat ze de achterpoortjes gebruiken zwijgen, maar zeker.
Want dan komt het vingertje, maar niet alles is inbrengbaar als het grote excuus.