om een dom voorbeeld te geven waarom dit normaal is voor de werkende mens, en er geen echte alternatieven zijn:ivob schreef: 07 nov 2022, 10:55 En hoogst waarschijnlijk ook nog eens bijna allemaal alleen in hun vervoermiddel op vier wielen?
Van een echte "crisis" nog altijd niet veel te merken in het openbaar domein.
ik wou vandeweek even vergelijken tussen auto, bus, iets, en te voet voor iets van een 5km (heb het uiteindelijk gewoon te voet gedaan)
de redenering was: ik weet dat het te voet ongeveer x tijd duurt, en met de auto y.
resultaat: met de bus moest ik dus eerst al naar een bushalte, dan nog op het uur dat er een bus was, en 2!! overstappen maken + een 20tal minuten wachten.
als je dan weet dat de bus die hier passeert, daar eigenlijk ook passeert (maar dus op een ander uur, en niet als je ze van hier neemt) is dat gewoon ronduit belachelijk.
vergroot dat dan naar "ik neem het openbaar vervoer naar het werk" en je baas zal je eerder ontslaan dan dankbaar zijn, met de vertragingen en stakingen.
en je gezin zien zit er ook nog maar amper in (niet dat dat met files perse veel beter is als je bv naar brussel moet)
ik heb nog steeds het idee dat het heel erg vaak de bazen zijn die eisen dat je op kantoor komt werken, en dus de file veroorzaken,
terwijl het bewezen is dat er veel meer WFH mogelijk is (en dat goed is voor iedereen, behalve misschien je sociale contacten met collega's)
maar om te gaan zeggen dat er "weinig te merken is van de crisis" gewoon omdat mensen nog met de auto gaan werken is gewoon kortzichtig vind ik dan,
want wat is het alternatief?
verhuizen? daar is geen geld voor, en je moet goed gek zijn om te verhuizen voor je werk (want als je dan een keer je job verliest, ga je weer verhuizen?)
het openbaar vervoer? dat staakt en zodanig slechte aansluitingen heeft dat je 3u onderweg bent op trajecten van 1u, in een sardienen blik met frustraties om je dag te beginnen?
WFH? als je baas dat niet goedkeurt?
"iets anders zoeken" alsof je zo eenvoudig beter kan vinden ?
ik heb meermaals de indruk van je posts dat je helemaal niet kan inleven in een ander die het minder goed heeft dan dat jij het hebt,
en dat je nogal snel de schuld dan maar bij hen steekt...
trouwens, "omgaan met veranderende omstandigheden", dat is 1 ding als het voor jezelf is... maar je gaat dus ook het hele gezin er telkens in meeslepen dan ?
dat is niet omgaan met, dat is egoistisch zijn in kader van het werk (en op dat moment ben je dan het werk -om te overleven- voor het echte leven aan het zetten ook)