Uiteraard.Petrikske schreef: 28 okt 2022, 18:57 Nee dat klopt, maar wij leuteren hier op dit forum ook maar een beetje over en weer en ventileren onze gedachten en gevoelens,
niets meer dan dat.
En dat moet toch kunnen, nee?
Maar blijkbaar wordt men wel bij voorkeur weggezet in een bepaald hokje als men niet in dezelfde richting wil meeleuteren en voelen.

Zo onschuldig als je het nu voorstelt (niet dat ik jou van hetzelfde verdenk) is het dus niet altijd.
'
Zelf vind het eerder verontrustend.De problemen oplossen als ze zich stellen' (wijlen Jean-Luc indachtig) is naar mijn gevoel echt niet meer van deze tijd.
Wereldse politiek vereist dat je van alles en iedereen ten allen tijde op de hoogte moet zijn, alles is immers met elkaar verweven en heeft invloed op elkaar en op beslissingen die worden genomen.
Ik vind het wel boeiend om zien hoe politieke leiders en hun overheden op elkaar inspelen.
Maar ik heb zelfkennis genoeg om ten volle te beseffen dat ik daar geen enkele impact op heb noch ambitie om op dat niveau mee te spelen.
Ik kan me dus alleen maar beperken tot het zoeken naar oplossingen voor de eigen problemen en deze in mijn onmiddellijke omgeving.
Dat vraagt, wat mij betreft, al tijd genoeg.
De problemen oplossen wanneer ze zich stellen is nooit een goed idee geweest. Dat is een houding die ons o.a. tot de huidige situatie gebracht heeft.
Ondertussen, on topic: 30% van de energieinfra in Oekraïne is al vernield. Black outs zijn er dus al een dagdagelijks dingetje. En na ruim 8 maanden is er nog steeds geen oplossing in zicht. Gaat dus stilaan dezelfde weg op als ieder ander gewapend conflict. Een uitputtingsslag waar, buiten wat politici, uiteindelijk niemand echt beter van wordt.