Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ja, gij dommerik. :bang: :banana:

Maar ga eens bij de bank langs, die zullen u wel de nodige info kunnen geven.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Buren die allergisch zijn aan natuur en verzekeringen die nooit dekken. :evil:
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 761 keer
Bedankt: 318 keer
Recent bedankt: 10 keer

Joe de Mannen schreef:Ja, gij dommerik. :bang: :banana:

Maar ga eens bij de bank langs, die zullen u wel de nodige info kunnen geven.

J.
Ik (en zeker boon) sta altijd open voor betere suggesties hoor.
Als men vraagsteller eerst tracht uit te leggen hoe hij zijn frustratie kan verhelpen maar dat iedere keer afblokt omdat hij de draad zelf kwijt is blijft er niet veel meer over dan zo'n probleem in de toekomst te voorkomen (iedereen kan uit zijn fouten leren, daarom ben je geen dommerik maar eerder slim bezig).
Wanneer boon zelf niet meer weet welke bankrekeningnummers hij in gebruik had en daar geen administratie meer van heeft zal niemand op dit forum hem daar aan kunnen herinneren. Een laatste poging is dan misschien eens bij de banken gaan informeren waar hij klant bij was. Of met zijn app naar zijn huidig bankkanatoor gaan om hem bij te staan zijn nieuwe bankrekening te koppelen.
Wanneer dat niet lukt is er niets verloren en kan hij nog altijd een betere suggestie opvolgen.
Dus stel mijn raadgeving bij en doe een betere. Dan kunnen we daar allemaal iets van bijleren.
De beste raad die ik, na mijn initiële raadgevingen die ik hem over de app gaf, is in het vervolg zijn bankgegevens wat beter op te volgen. Dan voorkomt hij een herhaling van het probleem dat hij nu heeft. Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Ik heb overigens tot nu van niemand anders een poging gelezen om boon zijn frustratie op te lossen. :roll:

@boonpwnz: Je kan tot 5 Bancontact-kaarten aan de payconiq app koppelen. En deze mogen van verschillende banken zijn.
Wanneer je de app wenst te resetten en alle reeds aangemelde rekening(en) wenst te ontkoppelen wordt er ook helemaal niet gevraagd naar het oude IBAN nummer. Gewoon op reset drukken en bevestigen.
Je kan ook nog altijd rechtstreeks met de helpdesk contact opnemen via het nummer 02 234 11 49 of mailen naar [email protected]

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Met uw suggestie is niks mis, ik ging dezelfde doen, maar de verwijten dat hij geen administratie bij gehouden heeft van gesloten rekeningen is misplaatst en draagt niet bij tot de oplossing van z'n probleem.

Als zijn probleem opgelost geraakt door naar de bank te gaan, is de suggestie zelfs overbodig.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Verwijten?
Ik stelde een vraag om te peilen naar de oorzaak. Een vraagteken op het einde van een zin heeft een betekenis.
En, dat is toch mijn mening, er is niets mis mee om raad geven om zulke situaties in de toekomst te vermijden.
Problemen waarvan men de oorzaak niet aanpakt blijven zich in de toekomst herhalen.

Ik heb boon... alle raad gegeven die er, op basis van de inlichtingen die hij verstrekt, te geven valt.
Het is nu aan hem/haar om er al dan niet naar te handelen.
Uit niets blijkt dat hij al naar de bank geweest is noch dat zijn probleem met payconiq is opgelost noch dat de oorzaak van het probleem is opgelost.
Verder heb ik van niemand een constructieve bijdrage op het probleem gelezen hoor. Alleen maar commentaar op wie wel de moeite gedaan heeft om dat te doen. Anders tijd genoeg voor geweest want het uiten van zijn frustratie dateert al van 16 Jul 2022 om 19:33 uur.
Blijkbaar vond in die tussentijd niemand de tijd om hem suggesties te doen maar wel om te reageren op suggesties van anderen. :nono:

Blijkbaar schiet men nog liever op de pianist dan zelf achter de piano te gaan zitten.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

ivob schreef:Blijkbaar schort er dan toch het een en ander bij je administratief beheer?
Het is een afgesloten IBAN, denk je dat ik daar nog rekening mee hou?
Eenmaal ik geen IBAN meer heb waarom zou ik die nog bewaren?
Ik weet zelfs niet meer van welke bank dat is. Het nummer zegt me niets. Het begint met een onbekend BE nummer voor mij.

Maar ondertussen eens gekeken in mijn kbc app en die is daar wel aanwezig bij begunstigde. Het is zelfs een kbc IBAN maar zoals gezegd ik kan het niet koppelen. Dus het probleem voor payconiq blijft hetzelfde. Het is een niet bestaande rekening die ik moet ontkoppelen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Daarom:
https://www.vlaanderen.be/economie-en-o ... en-bewaren

Je zegt zelf dat het een rekening is die tussen 2019-2021 (?) nog bestond.
Bankafschriften hou je 5 jaar bij.
Die 5 jaar zijn zelfs in he tslechtste geval (2019) niet om.
Op je bankafschriften kan je het IBAN nummer terugvinden.

Wanneer je het IBAN nummer niet in je payconiq vindt, je payconiq niet kan resetten op de normale wijze en geen rekeningafschriften meer hebt van de bankgegevens van de laatste 5 jaar kan ik je verder ook niet helpen.

Je kan altijd nog telefonisch of via mail contact opnemen met payconiq. De gegeven staan in de app en vind je ook in dit topic terug.
Sol Invictus!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Echt waar ik zeg net dat ik het IBAN heb terggevonden :bang:

Maar ik kan nog steeds niet in mijn payconiq app dat was mijn kleine frustratie.
Maargoed nu ben jij ook nog een frustratie erbovenop...

Het probleem is dat mijn telefoonnummer gelinkt is aan die oude IBAN en ik die dus niet kan verwijderen. Ik heb ook al gisteren of eergisteren gezegd dat ik een berichtje naar support heb gestuurd. :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dan zal het wel in orde komen en zijn we benieuwd naar de voorgestelde oplossing.
Sol Invictus!
zeromancer
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

boonpwnz schreef:
on4bam schreef:Vreemd, je hebt zo veel banken (gehad) dat je niet meer weet welke bank gekoppeld was en je hebt ook geen enkel bankafschrift meer van die periode?
Het is 1 bank naast men 2 andere banken namelujk Belfius en KBC. Maar sowieso is dat gesloten geweest oftwel in 2019 oftwel in 2020. Sindsdien had ik payconiq niet meer aangeraakt. Maar nu laatst was ik bij de kinesist en die accepteert alleen maar cash of payconiq.

Of ik heb nog payconiq gebruikt in 2021.

Hoe dan ook ik weet het niet meer omdat het al een tijdje terug was.
Als je 2de bank KBC is dan kan je voorlopig toch gewoon betalen met de KBC app, Payconiq werkt daar gewoon mee.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat is zeker waar. Daarom was het een kleine frustratie. Geen groot probleem.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 187 keer
Recent bedankt: 8 keer

Dat er bij dit weer nog altijd rokers zijn die in de natuur roken :nono: en hun peuken weggooien... :bang:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 585 keer
Bedankt: 716 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

R2D2 schreef:Dat er bij dit weer nog altijd rokers zijn die in de natuur roken :nono: en hun peuken weggooien... :bang:
Maak daar maar van dat veel rokers nog altijd gewoon hun peuken weggooien en dat normaal vinden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 251 keer
Provider
Te Koop forum

Nationale Feestdag dus frit mé mosselen maar de Jumbo mosselen uit den Delhaize waren erg klein in vergelijking met andere jaren.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Natuurlijk bij de Delhaize zijn t nu kleine Afbeelding-kens
cptKangaroo schreef:Nationale Feestdag dus frit mé mosselen maar de Jumbo mosselen uit den Delhaize waren erg klein in vergelijking met andere jaren.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Ik koop alleen nog supers, die jumbos is het altijd raden naar de grootte en kosten een pak meer.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
Bedankt: 634 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Horecazaken waar je, niettegenstaande er haast niemand zit, toch weggestuurd wordt als het "maar om te drinken is". Blijkbaar gaan de zaken zo goed dat ze potentiële klanten kunnen doorsturen. Dat geklaag dat ze amper kunnen overleven zal wat overdreven zijn zeker?
En nee, het gaat niet om een "tourist hotspot" waar het sowieso druk is maar een "boerengehucht".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

cptKangaroo schreef:Nationale Feestdag dus frit mé mosselen maar de Jumbo mosselen uit den Delhaize waren erg klein in vergelijking met andere jaren.
Hangcultuurmosselen uit Denemarken, Schotland,... die zijn kleiner. Even onderdompelen in Yerseke en 't zijn Zeeuwse geworden. De echt lekkere mosselen zijn de bodemcultuurmosselen en die groeien nu nog maar komen er snel aan.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Op het toilet zitten tijdens bezorging :roll:
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dizzy schreef:
R2D2 schreef:Dat er bij dit weer nog altijd rokers zijn die in de natuur roken :nono: en hun peuken weggooien... :bang:
Maak daar maar van dat veel rokers nog altijd gewoon hun peuken weggooien en dat normaal vinden.
Inderdaad,ik zit mij daar dagelijks aan te ergeren. Het centrum van onze gemeente zijn ze aan het vernieuwen met stenen(waterdoorlatend). Wel die voegen tussen de stenen die zitten al vol met peuken. Op het werk mag niet meer gerookt worden dus de rokers mogen als beloning buiten de fabrieksterreinen gaan roken. Een paar extra pauzes per dag tegenover de niet rokers die in de warmte mogen blijven staan. En als beloning smijten ze de peuken op de grond ,in de roosters van de riool ,onder de auto's op de naast gelegen parking kortom overal behalve in de voorziene metalen tonnen met zand. En als je er iets van zegt dan zijn het altijd de anderen die dat doen.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

Die bepampering en censuur door overheidsinstanties. Afleveringen van FC De Kampioenen schrappen uit het aanbod van VRTnu of ze niet meer uitzenden wegens mogelijk racisme of scenes die mensen kunnen kwetsen.... Censuur is het begin van het einde, ook al gaat het om politieke correctheid schreef iemand als reactie, ik kan hem/haar geen ongelijk geven.
Iemand anders vroeg zich af hoe de maatschappij zo verzuurd geraakt, het artikel was voor hem het antwoord.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220724_93478695
https://www.hln.be/tv/al-16-afleveringe ... ~afca0f49/

Overheid, stopt met u te moeien en kruipt in uw kot.

PS: Ik ben geen fanboy van FC De Kampioenen
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Pengu schreef:Die bepampering en censuur door overheidsinstanties. Afleveringen van FC De Kampioenen schrappen uit het aanbod van VRTnu of ze niet meer uitzenden wegens mogelijk racisme of scenes die mensen kunnen kwetsen.... Censuur is het begin van het einde, ook al gaat het om politieke correctheid schreef iemand als reactie, ik kan hem/haar geen ongelijk geven.
Iemand anders vroeg zich af hoe de maatschappij zo verzuurd geraakt, het artikel was voor hem het antwoord.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220724_93478695
https://www.hln.be/tv/al-16-afleveringe ... ~afca0f49/

Overheid, stopt met u te moeien en kruipt in uw kot.

PS: Ik ben geen fanboy van FC De Kampioenen
Daarnet een episode gezien van "Borats lockdown in america" op amazon Prime, in het begin wordt er gezegd dat er een grote driehoek op het beeld komt telkens wanneer er onwaarheden/ worden gezegd...om de 2minuten dus... :roll:

Ik heb het afgezet na 10 minuten...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Hopelijk zit de maatschappelijke slinger op een uiterste...
J.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer

Pengu schreef:Afleveringen van FC De Kampioenen schrappen uit het aanbod van VRTnu of ze niet meer uitzenden wegens mogelijk racisme of scenes die mensen kunnen kwetsen....
De laatste episode dateert van ongeveer ~10 jaar geleden. In 10 jaar tijd is onze maatschappij grondig veranderd, for the better. FC De Kampioenen - de ganse serie - getuigt van een maatschappijbeeld dat niet meer actueel is. Het hoort bijgevolg thuis in een museum, maar niet als actueel komedieprogramma, zelfs niet voor eindeloze reruns, en al zeker niet op een openbare omroep.

Het is jammer, maar getuigt ook een beetje van de kwaliteit van de productie, dat FC De Kampioenen zich te vaak verlaagde naar zaken die het vandaag irrelevant en niets om te lachen maken, zoals racisme, misogynie, homofobie enzovoort. Andere sitcoms van hetzelfde tijdperk, zoals Seinfeld, hebben daar nochtans wèl altijd omheen kunnen navigeren zodat ze ook vandaag nog even grappig blijven. Het is dus niet van niet kunnen, maar van niet willen. (Laten we ook niet vergeten wat ze "den Pico" allemaal aangedaan hebben, die man is vandaag geruïneerd).

Het aantal internationale prijzen/erkenningen voor FC De Kampioenen is synoniem aan de kwaliteit: 0 (zero). En qua buitenlandse inspiratie: Nederland heeft het format eens geprobeerd en het werd voor hen een totaal fiasco.
Pengu schreef:Censuur is het begin van het einde
Het is geen censuur - je zal de betrokken episodes nog wel vinden als je wilt - en geen verzuurdheid. We zijn als maatschappij geëvolueerd en het is gewoon ongepaste humor geworden. Verder moet je het niet zoeken. Uiteindelijk zal de ganse serie zo op het schap verdwijnen naarmate onze maatschappij de komende jaren verder blijft evolueren.
Pengu schreef:Overheid, stopt met u te moeien en kruipt in uw kot.
Het is de overheid die miljarden en miljarden EUR belastingsgeld verspild heeft - geld dat ook naar infrastructuur, nieuwe schoolgebouwen, betere gezondheidszorg of belastingverlagingen had kunnen gaan - om die serie te maken. Dus ik zie niet in waarom diezelfde overheid - de eigenaar tenslotte - de licenties op de episodes, of de ganse serie uiteindelijk, kan intrekken nadat ze verlopen zijn.

Mocht het een productie van de VTM zijn, dan was het een heel ander verhaal. Maar dan werd het ook niet met belastingsgeld gemaakt.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 jul 2022, 00:50, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Woke alert …

@Ccatalyst … het is niet omdat jij rond de eeuwwisseling geboren bent, dat je recht hebt van spreken voor alle huidige generaties. Voor mij is dit pure platte censuur … ik vind FC de Kampioenen zelf een belachelijke serie die ik echt nooit heb willen/kunnen kijken, maar toch vind ik dit niet kunnen.

Het is imho zelfs een vorm van muilkorven, want het zorgt voor een generatie die zich niet meer publiek durft te uiten en daardoor de meest rare kronkels begint te maken om dat vooral niet te erkennen.

Voortschrijdend inzicht op publieke teksten, beeldmateriaal, … het is me wat … binnen 10 jaar mag men misschien ‘Sans Serif’ niet meer gebruiken omdat President Serif daar aanstoot aan neemt en in naam van zijn bevolking eist dat het niet meer gebruikt mag worden.

Persoonlijk denk ik dat het aan ons is om onze kinderen met de juiste hedendaagse en maatschappelijke waarden op te voeden. Voorbeelden van hoe het niet moet zijn daar een onderdeel van. Alle slechte voorbeelden ontkennen of verwijderen is een gekend symptoom van slechte opvoedkunde.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Sasuke schreef:Voor mij is dit pure platte censuur
Het is geen censuur. Censuur is wat men in pakweg China doet, waar de overheid beperkingen oplegt op de vrije keuze van particulieren. Het is zinloos om afleveringen te censureren, dat heeft enkel een averechts effect. Je kan de betrokken episodes gerust vinden en het is niet illegaal om ze te bekijken (iets waar niemand ook voor pleit). Het is de rechtmatige en vrije keuze van de eigenaar van de licentie op de productie - nu toevallig ook de Vlaamse overheid - om bepaalde episodes niet meer uit te zenden. Maar ze blijven wel gewoon beschikbaar. Vanaf 2061 begint het copyright op de eerste episodes te vervallen en kan iedereen ze uitzenden, zonder dat er van censuur sprake zal zijn.

Had men tijdens de productie van FC De Kampioenen ook het vooruitzicht - of zou ik zeggen de verfijndheid - gehad om te zien dat bepaalde "lachthema's" toen al op hun laatste benen aan het lopen waren, zoals andere sitcoms van die tijd al inzagen, dan was dit misschien niet nodig geweest.
Sasuke schreef:want het zorgt voor een generatie die zich niet meer durft uiten en daardoor de meest rare kronkels begint te maken om dat vooral niet te erkennen.
Ik denk dat de generatie zich veel makkelijker kan uiten in de huidige maatschappij, dan in degene die je in FC De Kampioenen ziet waarin racisme, misogynie, homofobie enz nog welig tieren.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 jul 2022, 01:21, in totaal 2 gewijzigd.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Wat versta jij onder ‘uiten’ ? Mijn dochter, 9, kijkt nu al om zich heen als ze wil zeggen … papa .. dat meisje daar met die bruine huidskleur … die ken ik van ergens. En dat kan toch niet de bedoeling zijn, dat een kind van 9 al schrik heeft om verkeerde woorden te gebruiken.

Dat men plots het alfabet gebruikt om verschillende vormen van geaardheid, of zelfs ‘aanspreektitel’, gebruikt is imho een symptoom en geen goed voorbeeld van dat men zich vrij kan uiten hoor. Van mij mag iedereen doen wat hij/zij/xyz wil doen, maar daar acroniemen of andere labels op kleven is toch gewoon een masker voorhouden ? Tuurlijk … het maakt het makkelijk om dat masker over te nemen … te makkelijk zelf … maar dat is voor mij geen vrije meningsuiting.

Mijn dochter van 9 kan bvb perfect zeggen waar LBGTQ voor staat … :-(
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Dizzy schreef:
Ik vind dat ook de normaalste zaak van de wereld hoor.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

9livesuni schreef:
Dizzy schreef:
Ik vind dat ook de normaalste zaak van de wereld hoor.
Dat is sluikstorten. Niet meer, niet minder.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
Bedankt: 634 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

9livesuni schreef:Ik vind dat ook de normaalste zaak van de wereld hoor.
Vetzakken, ze zitten overal. :puke: Je mag tijdens het schooljaar eens komen peuken (en blikjes, halve broodjes, enz) rapen voor onze deur
cadsite schreef:Dat is sluikstorten. Niet meer, niet minder.
Idd. Helaas wordt het niet bestraft.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

CCatalyst schreef:De laatste episode dateert van ongeveer ~10 jaar geleden. In 10 jaar tijd is onze maatschappij grondig veranderd, for the better. FC De Kampioenen - de ganse serie - getuigt van een maatschappijbeeld dat niet meer actueel is. Het hoort bijgevolg thuis in een museum, maar niet als actueel komedieprogramma, zelfs niet voor eindeloze reruns, en al zeker niet op een openbare omroep.
Volledig juist, tijden veranderen en gelukkig maar.
CCatalyst schreef:Het is jammer, maar getuigt ook een beetje van de kwaliteit van de productie, dat FC De Kampioenen zich te vaak verlaagde naar zaken die het vandaag irrelevant en niets om te lachen maken, zoals racisme, misogynie, homofobie enzovoort. Andere sitcoms van hetzelfde tijdperk, zoals Seinfeld, hebben daar nochtans wèl altijd omheen kunnen navigeren zodat ze ook vandaag nog even grappig blijven. Het is dus niet van niet kunnen, maar van niet willen. (Laten we ook niet vergeten wat ze "den Pico" allemaal aangedaan hebben, die man is vandaag geruïneerd).
Hier ga je iets te ver. Enkel zij die een glazen bol hadden konden de toekomst voorspellen. Er is lang met de kampioenen gelachen omdat ze een soort "humor" gebruikten die we ook terug zien in veel plaatselijke toneelverenigingen, lees platte en makkelijke content of uitlachhumor. Wat er grappig is aan het woord "neger" ontgaat me compleet. Vaak tonen die scenes vooral hoe bekrompen de makers zelf zijn en de mensen die het grappig vinden.

De acteur die Pico vertolkte heeft vooral zichzelf veel miserie bezorgd.

Jammer ook dat je deze kans om op de VRT te kappen weer voluit gebruikt om uw frustraties los te laten. Dat een programma geen internationale prijzen pakt betekent niet dat het geen succes (hier) kan hebben. Het feit dat er nog altijd veel mensen naar kijken ondanks dat men elke aflevering al praktisch vanbuiten kent, zegt veel over de Vlaming. Dat een programma elders niet werkt zegt dan weer niets. Nederland heeft zelfs de slimste mens kunnen verkloten.

We kunnen anders een kijken naar de vele prijzen die de commerciële programma's overal winnen :lol: Als het over platte humor gaat dan scheren ze toch nog veel hogere toppen of moeten we eerder spreken over diepe dalen :lol:

Je hebt wel gelijk dat dit geen censuur is. De inhoud bestaat nog altijd maar de VRT is niet verplicht om gedateerde en smaakloze inhoud te blijven aanbieden. Ik snap ook de mensen niet die dit noodzakelijk vinden. Heb je nu echt beledigingen en racisme nodig om te kunnen lachen en is dat niet nog pijnlijker dan het schrappen van een paar afleveringen?

Grappig ook dat je denkt dat de overheid miljarden en miljarden in de Kampioenen gestoken heeft. Ook het plaatsen van de kampioenen tegenover investeringen in scholen, zorg of belastingen is grappiger dan de gemiddelde joke in de kampioenen. Hoeveel subsidies krijgen bedrijven als de persgroep en wat voor troep maken zij? De meeste producties halen zelfs de hielen van de kampioenen niet (ik ben geen kampioenenfan!).

Toch is er hoop want kinderen blijken er minder moeite mee te hebben dan de ouders. Ze voelen zich niet verplicht om mee te doen met voorbijgestreefde stereotiepen uit een voorbije periode waar anderen geen afscheid van kunnen of eerder willen nemen. Neger gebruiken lucht blijkbaar op? Zich beleefd en respectvol uitdrukken lijkt me anders basisopvoeding maar wat als de opvoeder zelf niet overtuigd is?

Ook verrassend dat iedereen mag doen wat men wil maar het benoemen is toch een probleem. Je mag dus doen wat je wil als je je maar gedeisd houdt. Kortom, je mag niet doen wat je wil maar moet je aanpassen aan mensen die zich niet wensen aan te passen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:
9livesuni schreef:Ik vind dat ook de normaalste zaak van de wereld hoor.
Vetzakken, ze zitten overal. :puke: Je mag tijdens het schooljaar eens komen peuken (en blikjes, halve broodjes, enz) rapen voor onze deur
cadsite schreef:Dat is sluikstorten. Niet meer, niet minder.
Idd. Helaas wordt het niet bestraft.
Toch wel hoor, voor een peuk weggooien In Oostende kan je een boete krijgen van 75 euro, beetje overdreven lijkt me.
Het stoort me meer dat toeristen en jongeren blikjes, plastiek zakken enz... achterlaten op een strand. Begrijpelijk daar lopen ook geen controleurs rond die daar op getraind zijn.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is een discussie die hier al een paar keer gevoerd is.
Alles, ja echt alles, wat je zegt kan door iemand ergens wel als kwetsend aangevoeld worden.
Moeten we daarom stoppen met praten ?
Moeten we daarom alles uit het verleden schrappen ?
of moeten we leren om aan te voelen wanneer iets kwetsend bedoeld is ?
of moeten we leren om aan te voelen wanneer iets serieus is of humoristisch ?

Zoals de maatschappij nu evolueert voel ik me, als blanke hetero sis-man uit een ontwikkeld westers land met een bovengemiddeld inkomen, stilaan redelijk bedreigd en uitgestoten. Iedereen heeft wel een clubje of een actiegroep, "wij" niet.

Jaren werd er gezegd dat we niet aan "hokjesdenken" mochten doen, nu doen we niet anders of 't is verkeerd.

J.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:We kunnen anders een kijken naar de vele prijzen die de commerciële programma's overal winnen :lol:.
Als je de prijzen die Netflix - een commerciële omroep - binnenhaalt bedoelt, dan zijn we niet snel klaar. Als je onze commerciële oproepen bedoelt, zolang die het landschap moeten delen met een openbare omroep die het belastingsgeld gewoon op de rekening krijgt zal dat een beperking blijven op de inkomsten en kwaliteit. In het begin van de VTM was dit anders, de BRT(N) was zodanig oubollig en saai dat de kijkers massaal naar Nederlandse zenders zapten, tot VTM eindelijk een Vlaams alternatief bood. Door de opkomst van VTM heeft de VRT zich grondig hervormd terwijl ze wel de voordelen van de dotatie behield, ten koste van die eerste die vanaf dan in een oneerlijke concurrentie terecht kwam met een omroep die een gelijkaardige format begon uit te zenden als zijzelf, zonder nood aan adverteerders.

De VRT (evenals VTM) kopen regelmatig prijswinnende producties van buitenlandse commerciële omroepen. Daarentegen, de enige eigen productie van de VRT die wereldwijd weerga vindt is het kleuterprogramma Tik Tak. Andere prijswinnende producties, of ze nu op de VRT of de commerciële omroep verschijnen, komen van private Vlaamse productiehuizen, de enige rol van de VRT of commerciële omroep is om hoger te bieden dan de andere en het uit te zenden. Voor het productiehuis maakt het niet uit of het geld dat ze ontvangen van private adverteerders komt, of belastingsgeld is dat weer verkwist wordt ipv het te spenderen aan infrastructuur, onderwijs en gezondheid. Voor het leven van de burger heeft die keuze daarentegen wèl gevolgen. Deze discussie is al gevoerd geweest en dat moet niet opnieuw gebeuren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

timmermc schreef:Toch wel hoor, voor een peuk weggooien In Oostende kan je een boete krijgen van 75 euro, beetje overdreven lijkt me.
Het stoort me meer dat toeristen en jongeren blikjes, plastiek zakken enz... achterlaten op een strand. Begrijpelijk daar lopen ook geen controleurs rond die daar op getraind zijn.
Dat is niet zo overdreven als je ziet hoe lang die peuken blijven rondslingeren incl de schadelijke stoffen. Je gooit je afval niet zomaar op straat, dus ook geen peuken. Het verwijzen naar andere vervuiling doet niets af van het probleem van de peuken die trouwens OOK op het strand achtergelaten worden, leuk als je peuter daarmee speelt.
Joe de Mannen schreef:of moeten we leren om aan te voelen wanneer iets kwetsend bedoeld is ?
of moeten we leren om aan te voelen wanneer iets serieus is of humoristisch ?

Zoals de maatschappij nu evolueert voel ik me, als blanke hetero sis-man uit een ontwikkeld westers land met een bovengemiddeld inkomen, stilaan redelijk bedreigd en uitgestoten. Iedereen heeft wel een clubje of een actiegroep, "wij" niet.
Ja, rekening houden met een ander noemen we ook beleefdheid of tact, volgens mij geen ramp om dat te stimuleren.

Ocharme toch, je ziet duidelijk af en kan bijna nergens meer terecht om gewoon vlot anderen te beledigen of ontactvol te behandelen, hoe erg toch. Ook een enorm groot verlies voor de maatschappij want was het toch leuk toen we lekker elkaar konden beledigen en wat een voordelen dat dat had.

Ik wordt ook steevast keihard behandeld als bemiddelde blanke hetero, soms komt mijn cocktail pas na 5 minuten aan mijn lounge aan het strand! :bang: Waarom richt je geen groepje op van benadeelden? Er bestaan toch ook groepen van mensen die nog altijd graag met de stijve arm rondlopen :wink:
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Je gooit je afval niet zomaar op straat, dus ook geen peuken.
Het afval probleem is al dik betaalt door de aankoper aan allerlei taxen en btw op dit product.
Stuur liever een afvalopruimer erop af. :beerchug:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

timmermc schreef:Het afval probleem is al dik betaalt door de aankoper aan allerlei taxen en btw op dit product.
Stuur liever een afvalopruimer erop af. :beerchug:
Er is ook betaald voor goed onderwijs voor iedereen, maar ook dat werkt duidelijk niet 100%. :roll:

Een peuk bevat vele giftige stoffen en meestal een plastic filter. Als je dat op straat gooit is de kans reëel dat die in een rioolputje terecht komt. In straten met gescheiden riolering gaat dit water naar de rivieren.

Los daarvan. Is het nu zo veel gevraagd om afval niet op straat te gooien???
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 172 keer

Dizzy schreef:Grappig ook dat je denkt dat de overheid miljarden en miljarden in de Kampioenen gestoken heeft. Ook het plaatsen van de kampioenen tegenover investeringen in scholen, zorg of belastingen is grappiger dan de gemiddelde joke in de kampioenen. Hoeveel subsidies krijgen bedrijven als de persgroep en wat voor troep maken zij?
Miljarden en miljarden... zelfs nog niet in Belgische franken ! Maar los van de hoeveelheid, "cultuur" (en dat is een ruim begrip) krijgt nu eenmaal subsidies en als je hierover wil discussieren dan open je de doos van Pandora en kan je over iedere vorm van cultuur gaan discussieren (en daar mag van mij heel wat verdwijnen maar dat is een persoonlijke keuze). Er zijn trouwens nog tal van andere subsidies (zoals de geloofsgemeeschappen) die ook gerust mogen verdwijnen.

Of het schrappen van deze afleveringen veel verschil gaat maken betwijfel ik... de typische cafepraat en mopjes gaan er heus niet door verdwijnen en de vraag is ook maar of die echt racistisch zijn (de woke cultuur maakt van alles een probleem). Wat ik erger vind is dat er ook afleveringen geschrapt zijn vanwege gerechtelijke procedures tov. acteurs (en dan heb ik het over 3 personen die allen een link hebben met kinderporno binnen de VRT) !
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

DarkV schreef: als je hierover wil discussieren dan open je de doos van Pandora en kan je over iedere vorm van cultuur gaan discussieren
Om nog maar te zwijgen over de (verdoken) subsidiëring van "topsport'. :roll:
timmermc
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Een peuk bevat vele giftige stoffen en meestal een plastic filter. Als je dat op straat gooit is de kans reëel dat die in een rioolputje terecht komt. In straten met gescheiden riolering gaat dit water naar de rivieren.

Los daarvan. Is het nu zo veel gevraagd om afval niet op straat te gooien???
Je kunt eindeloos discuteren over dit ondrwerp en rioolputjes, wat er allemaal ingaat naast die peuk naar onze rivieren.
Het is al een tijdje dat rokers achtervolgt worden als een gemakkelijke prooi... (zelf al meerdere decennia niet-roker)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”