Maar ga eens bij de bank langs, die zullen u wel de nodige info kunnen geven.
J.
Ik (en zeker boon) sta altijd open voor betere suggesties hoor.Joe de Mannen schreef:Ja, gij dommerik.![]()
![]()
Maar ga eens bij de bank langs, die zullen u wel de nodige info kunnen geven.
J.
Het is een afgesloten IBAN, denk je dat ik daar nog rekening mee hou?ivob schreef:Blijkbaar schort er dan toch het een en ander bij je administratief beheer?
Als je 2de bank KBC is dan kan je voorlopig toch gewoon betalen met de KBC app, Payconiq werkt daar gewoon mee.boonpwnz schreef:Het is 1 bank naast men 2 andere banken namelujk Belfius en KBC. Maar sowieso is dat gesloten geweest oftwel in 2019 oftwel in 2020. Sindsdien had ik payconiq niet meer aangeraakt. Maar nu laatst was ik bij de kinesist en die accepteert alleen maar cash of payconiq.on4bam schreef:Vreemd, je hebt zo veel banken (gehad) dat je niet meer weet welke bank gekoppeld was en je hebt ook geen enkel bankafschrift meer van die periode?
Of ik heb nog payconiq gebruikt in 2021.
Hoe dan ook ik weet het niet meer omdat het al een tijdje terug was.
Maak daar maar van dat veel rokers nog altijd gewoon hun peuken weggooien en dat normaal vinden.R2D2 schreef:Dat er bij dit weer nog altijd rokers zijn die in de natuur rokenen hun peuken weggooien...
cptKangaroo schreef:Nationale Feestdag dus frit mé mosselen maar de Jumbo mosselen uit den Delhaize waren erg klein in vergelijking met andere jaren.
Hangcultuurmosselen uit Denemarken, Schotland,... die zijn kleiner. Even onderdompelen in Yerseke en 't zijn Zeeuwse geworden. De echt lekkere mosselen zijn de bodemcultuurmosselen en die groeien nu nog maar komen er snel aan.cptKangaroo schreef:Nationale Feestdag dus frit mé mosselen maar de Jumbo mosselen uit den Delhaize waren erg klein in vergelijking met andere jaren.
Inderdaad,ik zit mij daar dagelijks aan te ergeren. Het centrum van onze gemeente zijn ze aan het vernieuwen met stenen(waterdoorlatend). Wel die voegen tussen de stenen die zitten al vol met peuken. Op het werk mag niet meer gerookt worden dus de rokers mogen als beloning buiten de fabrieksterreinen gaan roken. Een paar extra pauzes per dag tegenover de niet rokers die in de warmte mogen blijven staan. En als beloning smijten ze de peuken op de grond ,in de roosters van de riool ,onder de auto's op de naast gelegen parking kortom overal behalve in de voorziene metalen tonnen met zand. En als je er iets van zegt dan zijn het altijd de anderen die dat doen.Dizzy schreef:Maak daar maar van dat veel rokers nog altijd gewoon hun peuken weggooien en dat normaal vinden.R2D2 schreef:Dat er bij dit weer nog altijd rokers zijn die in de natuur rokenen hun peuken weggooien...
Daarnet een episode gezien van "Borats lockdown in america" op amazon Prime, in het begin wordt er gezegd dat er een grote driehoek op het beeld komt telkens wanneer er onwaarheden/ worden gezegd...om de 2minuten dus...Pengu schreef:Die bepampering en censuur door overheidsinstanties. Afleveringen van FC De Kampioenen schrappen uit het aanbod van VRTnu of ze niet meer uitzenden wegens mogelijk racisme of scenes die mensen kunnen kwetsen.... Censuur is het begin van het einde, ook al gaat het om politieke correctheid schreef iemand als reactie, ik kan hem/haar geen ongelijk geven.
Iemand anders vroeg zich af hoe de maatschappij zo verzuurd geraakt, het artikel was voor hem het antwoord.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220724_93478695
https://www.hln.be/tv/al-16-afleveringe ... ~afca0f49/
Overheid, stopt met u te moeien en kruipt in uw kot.
PS: Ik ben geen fanboy van FC De Kampioenen
De laatste episode dateert van ongeveer ~10 jaar geleden. In 10 jaar tijd is onze maatschappij grondig veranderd, for the better. FC De Kampioenen - de ganse serie - getuigt van een maatschappijbeeld dat niet meer actueel is. Het hoort bijgevolg thuis in een museum, maar niet als actueel komedieprogramma, zelfs niet voor eindeloze reruns, en al zeker niet op een openbare omroep.Pengu schreef:Afleveringen van FC De Kampioenen schrappen uit het aanbod van VRTnu of ze niet meer uitzenden wegens mogelijk racisme of scenes die mensen kunnen kwetsen....
Het is geen censuur - je zal de betrokken episodes nog wel vinden als je wilt - en geen verzuurdheid. We zijn als maatschappij geëvolueerd en het is gewoon ongepaste humor geworden. Verder moet je het niet zoeken. Uiteindelijk zal de ganse serie zo op het schap verdwijnen naarmate onze maatschappij de komende jaren verder blijft evolueren.Pengu schreef:Censuur is het begin van het einde
Het is de overheid die miljarden en miljarden EUR belastingsgeld verspild heeft - geld dat ook naar infrastructuur, nieuwe schoolgebouwen, betere gezondheidszorg of belastingverlagingen had kunnen gaan - om die serie te maken. Dus ik zie niet in waarom diezelfde overheid - de eigenaar tenslotte - de licenties op de episodes, of de ganse serie uiteindelijk, kan intrekken nadat ze verlopen zijn.Pengu schreef:Overheid, stopt met u te moeien en kruipt in uw kot.
Het is geen censuur. Censuur is wat men in pakweg China doet, waar de overheid beperkingen oplegt op de vrije keuze van particulieren. Het is zinloos om afleveringen te censureren, dat heeft enkel een averechts effect. Je kan de betrokken episodes gerust vinden en het is niet illegaal om ze te bekijken (iets waar niemand ook voor pleit). Het is de rechtmatige en vrije keuze van de eigenaar van de licentie op de productie - nu toevallig ook de Vlaamse overheid - om bepaalde episodes niet meer uit te zenden. Maar ze blijven wel gewoon beschikbaar. Vanaf 2061 begint het copyright op de eerste episodes te vervallen en kan iedereen ze uitzenden, zonder dat er van censuur sprake zal zijn.Sasuke schreef:Voor mij is dit pure platte censuur
Ik denk dat de generatie zich veel makkelijker kan uiten in de huidige maatschappij, dan in degene die je in FC De Kampioenen ziet waarin racisme, misogynie, homofobie enz nog welig tieren.Sasuke schreef:want het zorgt voor een generatie die zich niet meer durft uiten en daardoor de meest rare kronkels begint te maken om dat vooral niet te erkennen.
Dat is sluikstorten. Niet meer, niet minder.9livesuni schreef:Ik vind dat ook de normaalste zaak van de wereld hoor.Dizzy schreef:
Maak daar maar van dat veel rokers nog altijd gewoon hun peuken weggooien en dat normaal vinden.
Vetzakken, ze zitten overal.9livesuni schreef:Ik vind dat ook de normaalste zaak van de wereld hoor.
Idd. Helaas wordt het niet bestraft.cadsite schreef:Dat is sluikstorten. Niet meer, niet minder.
Volledig juist, tijden veranderen en gelukkig maar.CCatalyst schreef:De laatste episode dateert van ongeveer ~10 jaar geleden. In 10 jaar tijd is onze maatschappij grondig veranderd, for the better. FC De Kampioenen - de ganse serie - getuigt van een maatschappijbeeld dat niet meer actueel is. Het hoort bijgevolg thuis in een museum, maar niet als actueel komedieprogramma, zelfs niet voor eindeloze reruns, en al zeker niet op een openbare omroep.
Hier ga je iets te ver. Enkel zij die een glazen bol hadden konden de toekomst voorspellen. Er is lang met de kampioenen gelachen omdat ze een soort "humor" gebruikten die we ook terug zien in veel plaatselijke toneelverenigingen, lees platte en makkelijke content of uitlachhumor. Wat er grappig is aan het woord "neger" ontgaat me compleet. Vaak tonen die scenes vooral hoe bekrompen de makers zelf zijn en de mensen die het grappig vinden.CCatalyst schreef:Het is jammer, maar getuigt ook een beetje van de kwaliteit van de productie, dat FC De Kampioenen zich te vaak verlaagde naar zaken die het vandaag irrelevant en niets om te lachen maken, zoals racisme, misogynie, homofobie enzovoort. Andere sitcoms van hetzelfde tijdperk, zoals Seinfeld, hebben daar nochtans wèl altijd omheen kunnen navigeren zodat ze ook vandaag nog even grappig blijven. Het is dus niet van niet kunnen, maar van niet willen. (Laten we ook niet vergeten wat ze "den Pico" allemaal aangedaan hebben, die man is vandaag geruïneerd).
Toch wel hoor, voor een peuk weggooien In Oostende kan je een boete krijgen van 75 euro, beetje overdreven lijkt me.on4bam schreef:Vetzakken, ze zitten overal.9livesuni schreef:Ik vind dat ook de normaalste zaak van de wereld hoor.Je mag tijdens het schooljaar eens komen peuken (en blikjes, halve broodjes, enz) rapen voor onze deur
Idd. Helaas wordt het niet bestraft.cadsite schreef:Dat is sluikstorten. Niet meer, niet minder.
Als je de prijzen die Netflix - een commerciële omroep - binnenhaalt bedoelt, dan zijn we niet snel klaar. Als je onze commerciële oproepen bedoelt, zolang die het landschap moeten delen met een openbare omroep die het belastingsgeld gewoon op de rekening krijgt zal dat een beperking blijven op de inkomsten en kwaliteit. In het begin van de VTM was dit anders, de BRT(N) was zodanig oubollig en saai dat de kijkers massaal naar Nederlandse zenders zapten, tot VTM eindelijk een Vlaams alternatief bood. Door de opkomst van VTM heeft de VRT zich grondig hervormd terwijl ze wel de voordelen van de dotatie behield, ten koste van die eerste die vanaf dan in een oneerlijke concurrentie terecht kwam met een omroep die een gelijkaardige format begon uit te zenden als zijzelf, zonder nood aan adverteerders.Dizzy schreef:We kunnen anders een kijken naar de vele prijzen die de commerciële programma's overal winnen.
Dat is niet zo overdreven als je ziet hoe lang die peuken blijven rondslingeren incl de schadelijke stoffen. Je gooit je afval niet zomaar op straat, dus ook geen peuken. Het verwijzen naar andere vervuiling doet niets af van het probleem van de peuken die trouwens OOK op het strand achtergelaten worden, leuk als je peuter daarmee speelt.timmermc schreef:Toch wel hoor, voor een peuk weggooien In Oostende kan je een boete krijgen van 75 euro, beetje overdreven lijkt me.
Het stoort me meer dat toeristen en jongeren blikjes, plastiek zakken enz... achterlaten op een strand. Begrijpelijk daar lopen ook geen controleurs rond die daar op getraind zijn.
Ja, rekening houden met een ander noemen we ook beleefdheid of tact, volgens mij geen ramp om dat te stimuleren.Joe de Mannen schreef:of moeten we leren om aan te voelen wanneer iets kwetsend bedoeld is ?
of moeten we leren om aan te voelen wanneer iets serieus is of humoristisch ?
Zoals de maatschappij nu evolueert voel ik me, als blanke hetero sis-man uit een ontwikkeld westers land met een bovengemiddeld inkomen, stilaan redelijk bedreigd en uitgestoten. Iedereen heeft wel een clubje of een actiegroep, "wij" niet.
Het afval probleem is al dik betaalt door de aankoper aan allerlei taxen en btw op dit product.Dizzy schreef:Je gooit je afval niet zomaar op straat, dus ook geen peuken.
Er is ook betaald voor goed onderwijs voor iedereen, maar ook dat werkt duidelijk niet 100%.timmermc schreef:Het afval probleem is al dik betaalt door de aankoper aan allerlei taxen en btw op dit product.
Stuur liever een afvalopruimer erop af.
Miljarden en miljarden... zelfs nog niet in Belgische franken ! Maar los van de hoeveelheid, "cultuur" (en dat is een ruim begrip) krijgt nu eenmaal subsidies en als je hierover wil discussieren dan open je de doos van Pandora en kan je over iedere vorm van cultuur gaan discussieren (en daar mag van mij heel wat verdwijnen maar dat is een persoonlijke keuze). Er zijn trouwens nog tal van andere subsidies (zoals de geloofsgemeeschappen) die ook gerust mogen verdwijnen.Dizzy schreef:Grappig ook dat je denkt dat de overheid miljarden en miljarden in de Kampioenen gestoken heeft. Ook het plaatsen van de kampioenen tegenover investeringen in scholen, zorg of belastingen is grappiger dan de gemiddelde joke in de kampioenen. Hoeveel subsidies krijgen bedrijven als de persgroep en wat voor troep maken zij?
Om nog maar te zwijgen over de (verdoken) subsidiëring van "topsport'.DarkV schreef: als je hierover wil discussieren dan open je de doos van Pandora en kan je over iedere vorm van cultuur gaan discussieren
Je kunt eindeloos discuteren over dit ondrwerp en rioolputjes, wat er allemaal ingaat naast die peuk naar onze rivieren.cadsite schreef:Een peuk bevat vele giftige stoffen en meestal een plastic filter. Als je dat op straat gooit is de kans reëel dat die in een rioolputje terecht komt. In straten met gescheiden riolering gaat dit water naar de rivieren.
Los daarvan. Is het nu zo veel gevraagd om afval niet op straat te gooien???