Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6562
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
Uitgedeelde bedankjes: 760 keer
Bedankt: 499 keer
Recent bedankt: 14 keer

Bericht

Een troll? Nee. Dat ie verkeerde inschattingen maakt, dat zeker.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 10:58
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 12 keer

Bericht

Klopt, dit zijn jammer genoeg allemaal waargebeurde feiten.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 945
Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Een voorbeeld van mijn 140 misplaatste digicorders die per ongeluk door het Telenet systeem besteld zijn :
Telenet.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9310
Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
Bedankt: 641 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier niet echt gaat over "ooh, de concurrentie heeft een promotie, ik wissel snel", en dat om de 3 maanden ofzo.
Misschien is het hier eerder "Ooh, mijn provider heeft een promotie voor nieuwe klanten, snel wisselen naar een andere en dan binnen een paar weken 'terugkeren' om er gebruik van te kunnen maken".
Bij dat laatste kan ik me wel voorstellen dat de provider er genoeg van krijgt.

Dat gezegd, blijft klantenloyaliteit superslecht beloond, en mag dat gerust ns veranderen, desnoods door via wetgeving de bedrijven wat aan te porren.
Maar dat is een totaal andere discussie.
Sphexthor
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mei 2021, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Sorry maar het enige dat in mij opkomt als ik je screenshot zie is een poging tot oplichting.
25 euro per kastje en 50 euro restwaarde krijgen...
140 x 25 euro dus.
Oftewel poging tot het makkie verdienen van 3500 euro.
Dus logisch dat ze je dan niet meer als klant willen.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 945
Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Het gaat om een systeemfout.

Mijn provider was en is al altijd Telenet geweest.
Ik ging ervan weg om de hoge prijzen.

In mijn vorige woonst ging ik ervan weg omdat ik twijfelde tussen een eigen verbinding nemen of de gratis gemeenschappelijke lijn maar dat werd tegengewerkt.
Dus dan maar teruggekeerd naar Telenet.

Toen kwam Tadaam en Proximus Mobilus Unlimited Premium uit.

In mijn nieuwe woonst had ik een échte verbinding nodig dus nam ik terug Telenet.

Maar omwille van mijn beperkt inkomen heb ik dat moeten herbekijken.

Het is dus niet omwille van de promoties. Al kreeg ik er die wel soms bij.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1049
Lid geworden op: 31 jul 2019, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 28 keer

Bericht

ITnetadmin schreef:Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het hier niet echt gaat over "ooh, de concurrentie heeft een promotie, ik wissel snel", en dat om de 3 maanden ofzo.
Misschien is het hier eerder "Ooh, mijn provider heeft een promotie voor nieuwe klanten, snel wisselen naar een andere en dan binnen een paar weken 'terugkeren' om er gebruik van te kunnen maken".
Is een telecomcontract geen minimum van 6 maand?
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9310
Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
Bedankt: 641 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Of opzeggen en direct terugkeren, met intussen 3G als internet?
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1049
Lid geworden op: 31 jul 2019, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 28 keer

Bericht

Wss, en z'n oorspronkelijk contract zal meer dan 6 maand actief geweest zijn. Maw: trollin'
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1989
Lid geworden op: 24 aug 2011, 08:27
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

bollegijs schreef: Is een telecomcontract geen minimum van 6 maand?
En normaal mag je bij promo's de laatste 12 maand geen klant zijn geweest.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2413
Lid geworden op: 10 jan 2016, 12:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Beter dat we dit topic afsluiten , heb eens deel gelezen verder, maar hier kan je jaren over "discussiëren".
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4040
Lid geworden op: 17 apr 2019, 09:47
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

streulma schreef:Aangezien mijn historiek duurde het inladen van producten (en het opnieuw aanvragen) ENORM lang zodanig dat de pagina zelfs crashte.
Ik kan moeilijk geloven dat dit van 10 of 15 lijntjes kan zijn... post je histotiek eens van je wissels.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 945
Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Met Telenet gesproken.
Ik heb een RODE balk, geen ZWARTE.
Ik ben dus geblokkeerd op Telenet zelf maar niet binnen de groep, Tadaam of Base klant worden kan dus nog altijd.
Dit wil zeggen dat ik te veel wisselde bij Telenet.
Als ik ooit terug klant wil worden moet ik per post een brief sturen naar de fraudedienst met de vraag om mij van de blokkeerlijst af te halen, en voor hoe lang ik klant zal blijven.
(dit zal nu niet het geval zijn)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2413
Lid geworden op: 10 jan 2016, 12:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Even hier vragen ipv nieuw topic.

Had onlangs gehoord dat er een nieuwe regel in voege is of komt.

Als het opzeggen of overstappen te lang duurt kan die provider een boete of dergelijke krijgen?

Iemand weet hiervan of een artikel met info?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17989
Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 881 keer
Bedankt: 3397 keer
Recent bedankt: 27 keer

Bericht

buthead schreef: 10 okt 2022, 07:18 Als het opzeggen of overstappen te lang duurt kan die provider een boete of dergelijke krijgen?
Ik heb alleen weet van zo'n boeteregeling bij het porteren van een telefoonnummer (telecomwet).
Daar zijn volgens inderdaad boetes voorzien per dag dat de portering vertraging oploopt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 856
Lid geworden op: 23 aug 2017, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 90 keer

Bericht

Ter info
https://www.hln.be/binnenland/binnenkor ... ~a3327449/
Daarnaast krijgen klanten automatisch een hogere compensatie wanneer ze tevergeefs moeten wachten op het installatiebezoek van een technicus. “Als de technicus niet komt opdagen, zal de klant automatisch 30 euro compensatie krijgen
Vanaf wanneer bovenstaande van toepassing zal zijn en of het ook van toepassing is indien u bij operator X een nieuwe aansluiting wil (zonder portering) is mij onbekend; ik vind het betrokken KB van begin (3?) oct 22 op het eerste zicht niet direct terug

edit
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/de ... 04015.html
Ook nieuw: als de activering van het vast internet of het bundelabonnement blijft aanslepen, dan krijgt de nieuwe klant recht op zes euro compensatie per dag. Die zes euro moet de klant dan wel zelf aanvragen.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 945
Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

DarkV schreef: 13 aug 2022, 10:25 Ik kan moeilijk geloven dat dit van 10 of 15 lijntjes kan zijn... post je histotiek eens van je wissels.
Sja dat weet ik niet meer. :angel:
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 945
Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Probleem opgelost.
Mail naar [email protected] gestuurd.
Antwoord gekregen dat blokkade weggehaald is.