Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 58 keer
Regelmatig om de prijs wat te onderdrukken schakelde ik wel eens over van provider.
Dit omwille van prijsverhogingen en zo verder.
Maar kan een provider u weigeren omwille van te veel overstappen?
Bij mij hebben ze dit onlangs gedaan.
Internet is toch een basisrecht?
Ik vermoed wel als ze de activatie en installatie iedere keer gratis gaan blijven geven dat hen dat ook geld kost.
Dus vandaar vermoedelijk de weigering bij een nieuwe aansluiting.
Dit omwille van prijsverhogingen en zo verder.
Maar kan een provider u weigeren omwille van te veel overstappen?
Bij mij hebben ze dit onlangs gedaan.
Internet is toch een basisrecht?
Ik vermoed wel als ze de activatie en installatie iedere keer gratis gaan blijven geven dat hen dat ook geld kost.
Dus vandaar vermoedelijk de weigering bij een nieuwe aansluiting.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 66 keer
Nu wil ik niet op de man spelen…
Maar u maakte een tijdje geleden een gelijkaardige topic, waarbij u vertelde dat u geblacklist werdt door een grote webshop. “Wegens te veel terug te sturen “
En nu verwijt je dat je geweigerd wordt door een grote provider wegens teveel over te schakelen.
Dat geeft toch wel direct het gevoel dat U best overdrijft met deze praktijken.
Maar u maakte een tijdje geleden een gelijkaardige topic, waarbij u vertelde dat u geblacklist werdt door een grote webshop. “Wegens te veel terug te sturen “
En nu verwijt je dat je geweigerd wordt door een grote provider wegens teveel over te schakelen.
Dat geeft toch wel direct het gevoel dat U best overdrijft met deze praktijken.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 1615 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Een promotie zal jou geweigerd worden als je niet voldoet aan de voorwaarden. Meestal is een promotie alleen voor nieuwe klanten die de voorbije x maanden geen klant waren.
Maar als je de volle pot betaalt voor installatie en activering en geen schulden hebt bij die provider, zie ik niet in waarom men jou zou kunnen weigeren.
Maar als je de volle pot betaalt voor installatie en activering en geen schulden hebt bij die provider, zie ik niet in waarom men jou zou kunnen weigeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 90 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Er is sinds 2013 geen operator als universele dienstverlener door de overheid meer aangeduid
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan een operator x of y u derhalve eventueel een aansluiting weigeren
Ter info:
https://desutter.belgium.be/nl/telecomm ... e-internet
we wachten nog steeds op verdere initiatieven van de betrokken minister dienaangaande = op uitvoeringsbesluiten (KB) m.b.t. de "telecomwet"
&
https://www.ombudsman.be/nl/nieuws/reso ... t-internet
Indien werkelijk geen enkele provider meer bereid zou zijn u aan te sluiten, kunt u eventueel beroep doen op de ombudsdienst "telecom" voor een eventuele mogelijke oplossing
ik ga ervan uit dat u geen schulden hebt bij een operator x of y
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan een operator x of y u derhalve eventueel een aansluiting weigeren
Ter info:
https://desutter.belgium.be/nl/telecomm ... e-internet
we wachten nog steeds op verdere initiatieven van de betrokken minister dienaangaande = op uitvoeringsbesluiten (KB) m.b.t. de "telecomwet"
&
https://www.ombudsman.be/nl/nieuws/reso ... t-internet
Indien werkelijk geen enkele provider meer bereid zou zijn u aan te sluiten, kunt u eventueel beroep doen op de ombudsdienst "telecom" voor een eventuele mogelijke oplossing
ik ga ervan uit dat u geen schulden hebt bij een operator x of y
Laatst gewijzigd door M_016 06 jul 2022, 12:33, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 454 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Internet een basisrecht?
Als een leverancier er geen goed oog in heeft, waarom zou hij dan verplicht moeten worden om jou te bedienen?
Ze kijken in hun geschiedenis en zien dat je altijd gaat lopen voordat je winst oplevert.
Het is jouw goed recht om te hoppen tussen aanbiedingen en het is hun goed recht de excessen te weigeren.
Als een leverancier er geen goed oog in heeft, waarom zou hij dan verplicht moeten worden om jou te bedienen?
Ze kijken in hun geschiedenis en zien dat je altijd gaat lopen voordat je winst oplevert.
Het is jouw goed recht om te hoppen tussen aanbiedingen en het is hun goed recht de excessen te weigeren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 101 keer
- Recent bedankt: 4 keer
De vraag is om de hoeveel tijd schakel jij over.
Ik denk als je echt wilt "besparen" dat je normaal toch 1-2j als uiterst minimum klant blijft en dan ergens een promo meepakt ofz.
Ben nu zelf klant bij MV voor internet mijn intentie is klant te blijven tot einde vdsl2 en fiber zien we dan wel wie of wat.
Ik denk als je echt wilt "besparen" dat je normaal toch 1-2j als uiterst minimum klant blijft en dan ergens een promo meepakt ofz.
Ben nu zelf klant bij MV voor internet mijn intentie is klant te blijven tot einde vdsl2 en fiber zien we dan wel wie of wat.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Zoals reeds gezegd : elke 6 maand kijken of er iets beters is. De een keer sluit je het contract af op jouw naam, de andere keer op naam van je partner. Het blijft op die manier een nieuwe klant, dus de promo is geldig.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Dat is een mogelijkheid maar sommige bedrijven hebben dat ook door en kijken ook naar het adres.
Om het jaar veranderen lijkt me wel het maximum om fair te blijven. De Belg betaalt graag dus het aantal dat verandert zal laag zijn en het risico al bij al beperkt. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer bedrijven zo gaan reageren. Het is hetzelfde als bij de discussie over het terugsturen van online aankopen.
Om het jaar veranderen lijkt me wel het maximum om fair te blijven. De Belg betaalt graag dus het aantal dat verandert zal laag zijn en het risico al bij al beperkt. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer bedrijven zo gaan reageren. Het is hetzelfde als bij de discussie over het terugsturen van online aankopen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- userbase crew
En wat gaan ze doen met het adres? Ik bedoel : mensen kunnen ook verhuizen, overlijden, ... Dus kijken naar adres zal niet veel helpen. Trouwens "om het jaar veranderen lijkt me wel het maximum om fair te blijven" ... Alsof die bedrijven zo fair zijn met ons als klanten. Dus neen, veranderen als je iets beters gevonden hebt.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 66 keer
Ik geef ook wel de raad om dit met enige voorzichtigheid aan te gaan.
Het is en blijft een privé bedrijf dat perfect hun diensten mogen weigeren.
En met een duopolie kan dat wel is zuur komen te staan Als je geen glasvezel hebt.
Het is en blijft een privé bedrijf dat perfect hun diensten mogen weigeren.
En met een duopolie kan dat wel is zuur komen te staan Als je geen glasvezel hebt.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
-
- userbase crew
Er zijn meer providers dan enkel Telenet en Proximus hé. En zelfs al houden we het amper bij Proximus en Telenet, dan nog duurt het 2 jaar eer je terug bij de eerste stap bent...
maand 01 tem 06 : proximus op naam van de man
maand 07 tem 12 : telenet op naam van de man
maand 13 tem 18 : proximus op naam van de vrouw
maand 19 tem 24 : telenet op naam van de vrouw
Eventueel kan je bovenstaande nog aanvullen met Orange en Scarlet als je tv + internet + tel wilt .
maand 01 tem 06 : proximus op naam van de man
maand 07 tem 12 : telenet op naam van de man
maand 13 tem 18 : proximus op naam van de vrouw
maand 19 tem 24 : telenet op naam van de vrouw
Eventueel kan je bovenstaande nog aanvullen met Orange en Scarlet als je tv + internet + tel wilt .
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Bij mijn laatste intrede in mijn nieuwe huis stond het contract op mijn naam . Nadien bleek dat een probleem voor een korting van mijn partner via het werk. Het contract moest op haar naam staan. Het is daarmee dat ik sprak over het opletten van het zomaar veranderen van naam en dat men wel degelijk naar het adres kan kijken. Als je ook GSM-abo's of andere simkaarten hebt is het ook niet zo moeilijk om te zien dat het om dezelfde personen gaat.
Ik ben akkoord dat klanten vrij moeten kunnen veranderen maar een privébedrijf heeft ook het recht een klant te weigeren als zij dit nodig vinden. Maak gewoon niet dat zij dat nodig vinden.
Ik ben akkoord dat klanten vrij moeten kunnen veranderen maar een privébedrijf heeft ook het recht een klant te weigeren als zij dit nodig vinden. Maak gewoon niet dat zij dat nodig vinden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 109 keer
Een vriend van heeft het na een verhuis ooit voorgehad dat Telenet weigerde om internet bij hem te installeren omdat de vorige bewoner schulden had bij Telenet. Die heeft toen serieus wat geloop gehad vooraleer Telenet eindelijk langs kwam.krisken schreef:En wat gaan ze doen met het adres? Ik bedoel : mensen kunnen ook verhuizen, overlijden, ...
-
- userbase crew
Als je via het werk van je partner reeds korting kan krijgen heb je vermoedelijk ook geen keuze meer van provider vermoed ik. Als het product min de korting goedkoper is dan bij de concurrentie, dan moet je blijven bij je huidige provider. Is dit niet zo, dan schakel je over en laat je de korting via het werk vallen. Je werkgever kan absoluut niet zeggen dat je bij provider X of Y moet gaan, dat is nog steeds jouw keus. Dus je kan prima veranderen, ook van naam, zonder dat het adres er iets aan toe doet.Dizzy schreef:Bij mijn laatste intrede in mijn nieuwe huis stond het contract op mijn naam . Nadien bleek dat een probleem voor een korting van mijn partner via het werk. Het contract moest op haar naam staan. Het is daarmee dat ik sprak over het opletten van het zomaar veranderen van naam en dat men wel degelijk naar het adres kan kijken. Als je ook GSM-abo's of andere simkaarten hebt is het ook niet zo moeilijk om te zien dat het om dezelfde personen gaat.
Dit verhaal geloof ik graag en verwonderd bij absoluut niet. Is niet de eerste keer dat ik dit hoor. Maar dat is niks dat niet oplosbaar is, zeker niet met tussenkomst van de ombudsdienst.Stroper schreef:Een vriend van heeft het na een verhuis ooit voorgehad dat Telenet weigerde om internet bij hem te installeren omdat de vorige bewoner schulden had bij Telenet. Die heeft toen serieus wat geloop gehad vooraleer Telenet eindelijk langs kwam.krisken schreef:En wat gaan ze doen met het adres? Ik bedoel : mensen kunnen ook verhuizen, overlijden, ...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 20 keer
Dit heeft niks te maken met online aankopen terugsturen....Dizzy schreef:
Als providers ons verplichten veel te switchen, door enkel promo’s en kortingen aan nieuwe klanten te geven, dan mogen wij de wet gebruiken, en veel switchen. Of ze dat graag hebben of niet... hun probleem. Dan moeten ze zelf maar zorgen, dat trouwe klanten beloond worden.
Ik zou hiermee naar de ombudsman gaan... als ze ons nog gaan weigeren, in een duopolie, worden we helemaal de sigaar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
- Bedankt: 123 keer
Bestaat er een wet? Nee, ik heb niks gevonden dat een bedrijf verplicht kan worden om diensten/producten te verkopen aan klant x of y.
Dus het zou wel kunnen ja, en aangezien de marges steeds kleiner worden zou het in de toekomst misschien kunnen gebeuren ook.
Maar gewoonlijk ligt het aan technische redenen dat ze u niet als klant aanvaarden.
Dus het zou wel kunnen ja, en aangezien de marges steeds kleiner worden zou het in de toekomst misschien kunnen gebeuren ook.
Maar gewoonlijk ligt het aan technische redenen dat ze u niet als klant aanvaarden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 32 keer
Tot over enkele maanden terug werkte ik in Gent voor een provider en bij deze was er een klant (uit het Gentse dus ook, misschien was jij het wel Streulma? ) die in de historiek van inactieve lijnen en nummers maar liefst 37 keer dezelfde nummers had staan. Telkens overgestapt en teruggekomen dus om dan uiteindelijk ook met telkens nieuwe nummers hetzelfde te doen. Deze kon uiteindelijk ook niet vlot meer bij ons terecht voor nieuwe activaties. Geen idee waarom iemand dit zo frequent moet doen maar ik vermoed dat er wat tijd teveel was of dergelijke.
-
- Elite Poster
Neen hoor FRDDP. Alleen maar Telenet heeft een probleem met mij. Aangezien mijn historiek duurde het inladen van producten (en het opnieuw aanvragen) ENORM lang zodanig dat de pagina zelfs crashte.FRDDP schreef:Tot over enkele maanden terug werkte ik in Gent voor een provider en bij deze was er een klant (uit het Gentse dus ook, misschien was jij het wel Streulma? ) die in de historiek van inactieve lijnen en nummers maar liefst 37 keer dezelfde nummers had staan. Telkens overgestapt en teruggekomen dus om dan uiteindelijk ook met telkens nieuwe nummers hetzelfde te doen. Deze kon uiteindelijk ook niet vlot meer bij ons terecht voor nieuwe activaties. Geen idee waarom iemand dit zo frequent moet doen maar ik vermoed dat er wat tijd teveel was of dergelijke.
Om maar nog niet te spreken van een digicorder die ik ooit bestelde en bijgevolg bijna een factuur van 3500 Euro had omdat er 140 op stonden. De backoffice is er 2 dagen mee bezig geweest om dat er uit te halen.
Daarom nam ik er al lang geen digitale tv meer...
Proximus daarentegen heeft dit probleem niet. Hun software werkt tenminste zoals het hoort. Zij zijn zelf ook meer klantvriendelijker naar mij toe en doen wat ik vraag, ze luisteren ook naar wat er gezegd word en wat de eventuele redenen van opzeggingen of terugkomen is.
Telenet heeft daar een groot probleem mee in hun software... Zelfs mijn moeder is van klantennummer moeten veranderen omdat er nooit meer geen enkele technicus kon geboekt worden.
Scarlet, een eeuwigheid geleden.
Orange, gohja, onlangs (ook) gehad maar heeft niet lang geduurd.
Van Tadaam ken ik zelfs de oprichter die mij wel waardeerd, ook een Telenet product weliswaar.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 56 keer
Ik heb op mijn vorig werk de kam door de onderhoudscontracten gehaald. Een serieus aantal contracten (ook vaak naar particulieren) opgezegd op basis van:
- contracten waar al 3 jaar op rij verlies werd gemaakt.
- contracten waar de veiligheid van de installaties een gevaar vormde voor mijn techniekers en waar de klant niet de nodige aanpassingen wou (laten) uitvoeren
- contracten met klanten die 'moeilijk' waren (te veeleisend, altijd reclameren of soms gewoon zelfs agressief). 'Als ge niet tevreden van ons zijt, zoek dan maar beter ...'. Was een enorme beloning voor het personeel, al die écht ambetante klanten kwijt.
- klanten waar we voortdurend procedures hadden lopen om achterstallige facturen te innen.
Veel (vooral particulieren) klanten konden dat niet begrijpen, dat een bedrijf hen weigerde om nog langer klant te blijven. Werd zelfs gedreigd met rechtzaken (maar wat uiteraard door hun eigen advocaat werd afgeraden). Ze vonden het perfect normaal dat je als klant kan opzeggen mits naleving van contractvoorwaardes/opzegtermijn om elders te gaan, maar vergaten dat dat ook geldt aan 'de andere zijde' van het contract. Als een bedrijf je niet als klant wil, heb je geen poot om op te staan. Ze mogen wel niet discrimineren (= klanten uitsluiten om 'ongeldige' redenen), maar bvb telecomklanten die te vaak switchen uitsluiten, valt niet onder discriminatie en is perfect verdedigbaar ...
Er waren bij mij ook klanten die dreigend en arrogant (en vooral bluffend) met opzeg kwamen dreigen ieder jaar opnieuw om meer korting te krijgen. Die heb ik dan maar zelf opgezegd. En die kwamen dan tot de ontdekking dat we niet de duurste en/of slechtste waren en die kwamen dan een jaar later toch maar een nieuw voorstel vragen en waren zelfs bereid meer te betalen dan hun originele contract.
- contracten waar al 3 jaar op rij verlies werd gemaakt.
- contracten waar de veiligheid van de installaties een gevaar vormde voor mijn techniekers en waar de klant niet de nodige aanpassingen wou (laten) uitvoeren
- contracten met klanten die 'moeilijk' waren (te veeleisend, altijd reclameren of soms gewoon zelfs agressief). 'Als ge niet tevreden van ons zijt, zoek dan maar beter ...'. Was een enorme beloning voor het personeel, al die écht ambetante klanten kwijt.
- klanten waar we voortdurend procedures hadden lopen om achterstallige facturen te innen.
Veel (vooral particulieren) klanten konden dat niet begrijpen, dat een bedrijf hen weigerde om nog langer klant te blijven. Werd zelfs gedreigd met rechtzaken (maar wat uiteraard door hun eigen advocaat werd afgeraden). Ze vonden het perfect normaal dat je als klant kan opzeggen mits naleving van contractvoorwaardes/opzegtermijn om elders te gaan, maar vergaten dat dat ook geldt aan 'de andere zijde' van het contract. Als een bedrijf je niet als klant wil, heb je geen poot om op te staan. Ze mogen wel niet discrimineren (= klanten uitsluiten om 'ongeldige' redenen), maar bvb telecomklanten die te vaak switchen uitsluiten, valt niet onder discriminatie en is perfect verdedigbaar ...
Er waren bij mij ook klanten die dreigend en arrogant (en vooral bluffend) met opzeg kwamen dreigen ieder jaar opnieuw om meer korting te krijgen. Die heb ik dan maar zelf opgezegd. En die kwamen dan tot de ontdekking dat we niet de duurste en/of slechtste waren en die kwamen dan een jaar later toch maar een nieuw voorstel vragen en waren zelfs bereid meer te betalen dan hun originele contract.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Er kan ook met GDPR gespeeld worden waarbij men al de gegevens over jou verwijdert na vertrek (op aanvraag natuurlijk) zodat men niet met je geschiedenis kan spelen. Of wel, maar dan op straffe van boetescadsite schreef: Ze kijken in hun geschiedenis en zien dat je altijd gaat lopen voordat je winst oplevert.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 737 keer
- Bedankt: 474 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Er zijn voldoende voorzieningen in de GDPR wetgeving waardoor een bedrijf perfect legaal die data nog kan bijhouden voor een periode, voor hun operationele processen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
En dan nog vraag je je af waarom men je weigert als klant? Ze hebben gewoon hun rekening gemaakt en klanten dienen bij bedrijven nog altijd om winst te maken, niet verlies.streulma schreef:Neen hoor FRDDP. Alleen maar Telenet heeft een probleem met mij. Aangezien mijn historiek duurde het inladen van producten (en het opnieuw aanvragen) ENORM lang zodanig dat de pagina zelfs crashte.
Om maar nog niet te spreken van een digicorder die ik ooit bestelde en bijgevolg bijna een factuur van 3500 Euro had omdat er 140 op stonden. De backoffice is er 2 dagen mee bezig geweest om dat er uit te halen.
Ik denk dat het een zaak van redelijkheid is. Ja, je hebt als klant recht om te veranderen maar als je dat zodanig vaak doet dat het onrendabel is voor de aanbieder dan heeft die ook het recht om u niets meer aan te bieden.
Daarnaast is het ook zo dat men vaak pas toegeeflijk is als je dreigt met vertrek of klaagt. Wie braaf is als een Belg, betaalt de volle pot, wie klaagt geeft men rapper hun goesting zodat men van het gezaag af is maar ook dat stopt als je duurder wordt dan dat je opbrengt.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 25 keer
Bwa, verzekeraars doen dat toch ook, waarom zou je als bedrijf verplicht worden iets te verkopen aan iemand.. Een bedrijf doet zaken om winst te maken.. Als jij hen veel geld kost waarom zouden ze u dan nog als klant houden..
Als ik lees dat tn je ooit 140 digicorders had aangerekend, moet ik daar dan ook lezen dat je 140 keer in en uitgeschreven bent geweest als klant... Ik hoop van niet want dan is de redelijkheid echt ver zoek..
Als ik lees dat tn je ooit 140 digicorders had aangerekend, moet ik daar dan ook lezen dat je 140 keer in en uitgeschreven bent geweest als klant... Ik hoop van niet want dan is de redelijkheid echt ver zoek..
-
- Elite Poster
Neen dat was een fout in het systeem, ik had maar 1 digicorder besteld in huur.tom35 schreef:Als ik lees dat tn je ooit 140 digicorders had aangerekend, moet ik daar dan ook lezen dat je 140 keer in en uitgeschreven bent geweest als klant... Ik hoop van niet want dan is de redelijkheid echt ver zoek..
Het systeem rekende allerlei digiboxen en digicorders aan zowel in huur als gekocht.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 10 keer
Doen mensen dat? Lijkt me dat je toch wel minstens een jaar klant blijft. Ik verander ook wel eens van provider, maar niet bij elke upgrade van een van de providers. Ik zit nu drie jaar bij Orange en soms is Telenet weer even voordeliger omdat er iets aangepast is (hun duurste abo is goedkoper, snelheden veranderen sneller bij Telenet) maar om nou meteen te veranderen. Ik denk dat ik het wel een keer ga herbekijken als Fiberklaar hier ligt maar dat kan nog wel een jaar duren.krisken schreef:Zoals reeds gezegd : elke 6 maand kijken of er iets beters is. De een keer sluit je het contract af op jouw naam, de andere keer op naam van je partner. Het blijft op die manier een nieuwe klant, dus de promo is geldig.
Dit lijkt inderdaad wel heel veel op dat 'ik ben geweigerd bij een webshop topic'.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 20 keer
Dus de overheid zorgt er voor dat we nu geen opzegperiodes hebben, en we kunnen opzeggen wanneer wij willen... en dan gaan providers u weigeren, als je te veel switcht?
Sorry, maar dat dit hier goedgekeurd wordt, zielig
Sorry, maar dat dit hier goedgekeurd wordt, zielig
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 454 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Voor gsm doe ik dat vrij gemakkelijk, maar dan nog zal ik niet elke 6 maand veranderen.
Veranderen van ISP is toch ook elke keer weer gedoe. Afspraak vast krijgen, verlof nemen,...
Als je TV afneemt ben je ook telkens je opnames kwijt.
En ja, de wetgever voorziet dat je gemakkelijk kan wisselen. Dat wilt daarom niet zeggen dat ISP's akkoord moeten gaan met een klant waarvan ze met grote waarschijnlijkheid weten dat die na een paar maand weer weg is, dus verlieslatend zal zijn.
Veranderen van ISP is toch ook elke keer weer gedoe. Afspraak vast krijgen, verlof nemen,...
Als je TV afneemt ben je ook telkens je opnames kwijt.
En ja, de wetgever voorziet dat je gemakkelijk kan wisselen. Dat wilt daarom niet zeggen dat ISP's akkoord moeten gaan met een klant waarvan ze met grote waarschijnlijkheid weten dat die na een paar maand weer weg is, dus verlieslatend zal zijn.
-
- Elite Poster
Alles heeft met redelijkheid te maken. Het is niet omdat je een recht hebt, dat je dat moet misbruiken.
Jobhoppers hebben ook het recht om van job te veranderen maar als je het teveel doet moet je niet opkijken dat een aantal bedrijven u gaan afwijzen.
Het lijkt me dat sommigen gewoon elk voordeel absoluut willen verzilveren en dan vreemd opkijken dat een bedrijf op zijn beurt ook naar hun voordeel kijken.
Jobhoppers hebben ook het recht om van job te veranderen maar als je het teveel doet moet je niet opkijken dat een aantal bedrijven u gaan afwijzen.
Het lijkt me dat sommigen gewoon elk voordeel absoluut willen verzilveren en dan vreemd opkijken dat een bedrijf op zijn beurt ook naar hun voordeel kijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 28 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Sommigen? Daar is groot deel van de maatschappij op berust, kijk eens naar de 1%. Of die Uber bedrijvenDizzy schreef: Het lijkt me dat sommigen gewoon elk voordeel absoluut willen verzilveren en dan vreemd opkijken dat een bedrijf op zijn beurt ook naar hun voordeel kijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 133 keer
Ik heb ook een tijdje gehad dat ik van provider wisselde. Van gsm provider eens 6x op een jaar. Dat wreekt zich nadien. MAar ik denk als je elk jaar wisselt het geen enkel probleem moet vormen.
Sinds ik bij Orange zit ben ik voor beide nog nooit gewisseld. Dat is nu al 2 jaar en 8 maand.
Sinds ik bij Orange zit ben ik voor beide nog nooit gewisseld. Dat is nu al 2 jaar en 8 maand.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 95 keer
Ik ben voor mijn gsm abo al onafgebroken aangesloten bij Orange van in de tijd dat het werd opgestart onder de naam Mobistar.
Zie weinig tot geen reden om over te stappen naar wie dan ook.
Maar iedere situatie en verbruikersprofiel heeft natuurlijk andere behoeften waardoor een overstap wel lonend kan zijn.
Zie weinig tot geen reden om over te stappen naar wie dan ook.
Maar iedere situatie en verbruikersprofiel heeft natuurlijk andere behoeften waardoor een overstap wel lonend kan zijn.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 36 keer
Hier stap ik af en toe over, zat bij Telenet dan jaartje proximus gehad daarna mobilevikings voor bijna 3jaar dan proximus voor 5 maanden dan Orange voor 7maanden ofzo en nu weer proximus.
De meeste van die overstappen waren door de provider hun schuld.
Telenet: 2 telefoons gingen niet meer na overstap van het Orange netwerk naar BASE, ook niet met een Orange SIM. (Van de 3 die hetzelfde model waren, gelukkig waren telefoons toen goedkoper, denk 150/200eur/st)
MobileVikings had dan geen VoLTE/WiFi en na verhuis naar een plaats met slechter bereik had ik dat toch graag.
Proximus had EU roaming uitgezet, dus geen data/sms/bellen in EU.
En dan Orange die van 70GB naar 40GB ging in EU net na de 3euro prijsverhoging.
Nog nergens geweigerd geweest
De meeste van die overstappen waren door de provider hun schuld.
Telenet: 2 telefoons gingen niet meer na overstap van het Orange netwerk naar BASE, ook niet met een Orange SIM. (Van de 3 die hetzelfde model waren, gelukkig waren telefoons toen goedkoper, denk 150/200eur/st)
MobileVikings had dan geen VoLTE/WiFi en na verhuis naar een plaats met slechter bereik had ik dat toch graag.
Proximus had EU roaming uitgezet, dus geen data/sms/bellen in EU.
En dan Orange die van 70GB naar 40GB ging in EU net na de 3euro prijsverhoging.
Nog nergens geweigerd geweest
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters maar de upload is wel gewoon 20Mbps
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 12 keer
Het feit dat je op dit forum geprobeerd hebt je winterpromotie te verkopen. Zal ook niet geholpen hebbenstreulma schreef:
Neen hoor FRDDP. Alleen maar Telenet heeft een probleem met mij.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 134 keer
- Bedankt: 105 keer
Ik doe het eigenlijk ook wel hoor om de zoveel tijd eens veranderen van provider voor internet of gsm abo? Kijk dan vooral naar de voordelen die op het moment gelden en wanneer die er goed uit zien voor dezelfde of betere dienst dan verander ik. Laat ons zeggen zo om de 15maanden!
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Internet via Mobile Vikings