Mag een provider u weigeren op basis van te veel overstappen?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

Regelmatig om de prijs wat te onderdrukken schakelde ik wel eens over van provider.
Dit omwille van prijsverhogingen en zo verder.

Maar kan een provider u weigeren omwille van te veel overstappen?
Bij mij hebben ze dit onlangs gedaan.

Internet is toch een basisrecht?

Ik vermoed wel als ze de activatie en installatie iedere keer gratis gaan blijven geven dat hen dat ook geld kost.
Dus vandaar vermoedelijk de weigering bij een nieuwe aansluiting.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 821
Lid geworden op: 24 okt 2014, 20:17
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 66 keer

Bericht

Nu wil ik niet op de man spelen…

Maar u maakte een tijdje geleden een gelijkaardige topic, waarbij u vertelde dat u geblacklist werdt door een grote webshop. “Wegens te veel terug te sturen “

En nu verwijt je dat je geweigerd wordt door een grote provider wegens teveel over te schakelen.


Dat geeft toch wel direct het gevoel dat U best overdrijft met deze praktijken.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5961
Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 1615 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Een promotie zal jou geweigerd worden als je niet voldoet aan de voorwaarden. Meestal is een promotie alleen voor nieuwe klanten die de voorbije x maanden geen klant waren.

Maar als je de volle pot betaalt voor installatie en activering en geen schulden hebt bij die provider, zie ik niet in waarom men jou zou kunnen weigeren.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 846
Lid geworden op: 23 aug 2017, 20:52
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 90 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Er is sinds 2013 geen operator als universele dienstverlener door de overheid meer aangeduid
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan een operator x of y u derhalve eventueel een aansluiting weigeren

Ter info:
https://desutter.belgium.be/nl/telecomm ... e-internet
we wachten nog steeds op verdere initiatieven van de betrokken minister dienaangaande = op uitvoeringsbesluiten (KB) m.b.t. de "telecomwet"
&

https://www.ombudsman.be/nl/nieuws/reso ... t-internet
Indien werkelijk geen enkele provider meer bereid zou zijn u aan te sluiten, kunt u eventueel beroep doen op de ombudsdienst "telecom" voor een eventuele mogelijke oplossing
ik ga ervan uit dat u geen schulden hebt bij een operator x of y
Laatst gewijzigd door M_016 06 jul 2022, 12:33, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6418
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 454 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Internet een basisrecht? :lol:

Als een leverancier er geen goed oog in heeft, waarom zou hij dan verplicht moeten worden om jou te bedienen?
Ze kijken in hun geschiedenis en zien dat je altijd gaat lopen voordat je winst oplevert.
Het is jouw goed recht om te hoppen tussen aanbiedingen en het is hun goed recht de excessen te weigeren.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2390
Lid geworden op: 10 jan 2016, 12:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 101 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

De vraag is om de hoeveel tijd schakel jij over.

Ik denk als je echt wilt "besparen" dat je normaal toch 1-2j als uiterst minimum klant blijft en dan ergens een promo meepakt ofz.
Ben nu zelf klant bij MV voor internet mijn intentie is klant te blijven tot einde vdsl2 en fiber zien we dan wel wie of wat.
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 991
Lid geworden op: 31 jul 2019, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Om de 6 maand schakelen!
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 748
Lid geworden op: 08 okt 2005, 12:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

Ik dacht dat in de kleine letters bij de meeste staat 'dat je in de afgelopen 12 maan geen klant mag geweest zijn... voor promo's dan.
Greetz cyberbug

Afbeelding
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5345
Lid geworden op: 05 jul 2017, 07:50
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht

Ja maar er is een verschil tussen een promo en het veelvuldig wisselen van provider. Het één sluit het andere niet uit.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
Bedankt: 932 keer

Bericht

Zoals reeds gezegd : elke 6 maand kijken of er iets beters is. De een keer sluit je het contract af op jouw naam, de andere keer op naam van je partner. Het blijft op die manier een nieuwe klant, dus de promo is geldig.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 10820
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Dat is een mogelijkheid maar sommige bedrijven hebben dat ook door en kijken ook naar het adres.

Om het jaar veranderen lijkt me wel het maximum om fair te blijven. De Belg betaalt graag dus het aantal dat verandert zal laag zijn en het risico al bij al beperkt. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer bedrijven zo gaan reageren. Het is hetzelfde als bij de discussie over het terugsturen van online aankopen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
Bedankt: 932 keer

Bericht

En wat gaan ze doen met het adres? Ik bedoel : mensen kunnen ook verhuizen, overlijden, ... Dus kijken naar adres zal niet veel helpen. Trouwens "om het jaar veranderen lijkt me wel het maximum om fair te blijven" ... Alsof die bedrijven zo fair zijn met ons als klanten. Dus neen, veranderen als je iets beters gevonden hebt.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 821
Lid geworden op: 24 okt 2014, 20:17
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 66 keer

Bericht

Ik geef ook wel de raad om dit met enige voorzichtigheid aan te gaan.

Het is en blijft een privé bedrijf dat perfect hun diensten mogen weigeren.
En met een duopolie kan dat wel is zuur komen te staan Als je geen glasvezel hebt.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
Bedankt: 932 keer

Bericht

Er zijn meer providers dan enkel Telenet en Proximus hé. En zelfs al houden we het amper bij Proximus en Telenet, dan nog duurt het 2 jaar eer je terug bij de eerste stap bent...

maand 01 tem 06 : proximus op naam van de man
maand 07 tem 12 : telenet op naam van de man
maand 13 tem 18 : proximus op naam van de vrouw
maand 19 tem 24 : telenet op naam van de vrouw

Eventueel kan je bovenstaande nog aanvullen met Orange en Scarlet als je tv + internet + tel wilt .

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 10820
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Bij mijn laatste intrede in mijn nieuwe huis stond het contract op mijn naam . Nadien bleek dat een probleem voor een korting van mijn partner via het werk. Het contract moest op haar naam staan. Het is daarmee dat ik sprak over het opletten van het zomaar veranderen van naam en dat men wel degelijk naar het adres kan kijken. Als je ook GSM-abo's of andere simkaarten hebt is het ook niet zo moeilijk om te zien dat het om dezelfde personen gaat.

Ik ben akkoord dat klanten vrij moeten kunnen veranderen maar een privébedrijf heeft ook het recht een klant te weigeren als zij dit nodig vinden. Maak gewoon niet dat zij dat nodig vinden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1969
Lid geworden op: 24 aug 2011, 08:27
Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
Bedankt: 109 keer

Bericht

krisken schreef:En wat gaan ze doen met het adres? Ik bedoel : mensen kunnen ook verhuizen, overlijden, ...
Een vriend van heeft het na een verhuis ooit voorgehad dat Telenet weigerde om internet bij hem te installeren omdat de vorige bewoner schulden had bij Telenet. Die heeft toen serieus wat geloop gehad vooraleer Telenet eindelijk langs kwam.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
Bedankt: 932 keer

Bericht

Dizzy schreef:Bij mijn laatste intrede in mijn nieuwe huis stond het contract op mijn naam . Nadien bleek dat een probleem voor een korting van mijn partner via het werk. Het contract moest op haar naam staan. Het is daarmee dat ik sprak over het opletten van het zomaar veranderen van naam en dat men wel degelijk naar het adres kan kijken. Als je ook GSM-abo's of andere simkaarten hebt is het ook niet zo moeilijk om te zien dat het om dezelfde personen gaat.

Ik ben akkoord dat klanten vrij moeten kunnen veranderen maar een privébedrijf heeft ook het recht een klant te weigeren als zij dit nodig vinden. Maak gewoon niet dat zij dat nodig vinden.
Als je via het werk van je partner reeds korting kan krijgen heb je vermoedelijk ook geen keuze meer van provider vermoed ik. Als het product min de korting goedkoper is dan bij de concurrentie, dan moet je blijven bij je huidige provider. Is dit niet zo, dan schakel je over en laat je de korting via het werk vallen. Je werkgever kan absoluut niet zeggen dat je bij provider X of Y moet gaan, dat is nog steeds jouw keus. Dus je kan prima veranderen, ook van naam, zonder dat het adres er iets aan toe doet.
Stroper schreef:
krisken schreef:En wat gaan ze doen met het adres? Ik bedoel : mensen kunnen ook verhuizen, overlijden, ...
Een vriend van heeft het na een verhuis ooit voorgehad dat Telenet weigerde om internet bij hem te installeren omdat de vorige bewoner schulden had bij Telenet. Die heeft toen serieus wat geloop gehad vooraleer Telenet eindelijk langs kwam.
Dit verhaal geloof ik graag en verwonderd bij absoluut niet. Is niet de eerste keer dat ik dit hoor. Maar dat is niks dat niet oplosbaar is, zeker niet met tussenkomst van de ombudsdienst.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 feb 2021, 10:04
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 20 keer

Bericht

Dizzy schreef:
Om het jaar veranderen lijkt me wel het maximum om fair te blijven. De Belg betaalt graag dus het aantal dat verandert zal laag zijn en het risico al bij al beperkt. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer bedrijven zo gaan reageren. Het is hetzelfde als bij de discussie over het terugsturen van online aankopen.
Dit heeft niks te maken met online aankopen terugsturen....
Als providers ons verplichten veel te switchen, door enkel promo’s en kortingen aan nieuwe klanten te geven, dan mogen wij de wet gebruiken, en veel switchen. Of ze dat graag hebben of niet... hun probleem. Dan moeten ze zelf maar zorgen, dat trouwe klanten beloond worden.

Ik zou hiermee naar de ombudsman gaan... als ze ons nog gaan weigeren, in een duopolie, worden we helemaal de sigaar
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1472
Lid geworden op: 17 apr 2005, 00:18
Uitgedeelde bedankjes: 323 keer
Bedankt: 123 keer

Bericht

Bestaat er een wet? Nee, ik heb niks gevonden dat een bedrijf verplicht kan worden om diensten/producten te verkopen aan klant x of y.
Dus het zou wel kunnen ja, en aangezien de marges steeds kleiner worden zou het in de toekomst misschien kunnen gebeuren ook.

Maar gewoonlijk ligt het aan technische redenen dat ze u niet als klant aanvaarden.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 10:32
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 32 keer

Bericht

Tot over enkele maanden terug werkte ik in Gent voor een provider en bij deze was er een klant (uit het Gentse dus ook, misschien was jij het wel Streulma? :lol: ) die in de historiek van inactieve lijnen en nummers maar liefst 37 keer dezelfde nummers had staan. Telkens overgestapt en teruggekomen dus om dan uiteindelijk ook met telkens nieuwe nummers hetzelfde te doen. Deze kon uiteindelijk ook niet vlot meer bij ons terecht voor nieuwe activaties. Geen idee waarom iemand dit zo frequent moet doen maar ik vermoed dat er wat tijd teveel was of dergelijke.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

FRDDP schreef:Tot over enkele maanden terug werkte ik in Gent voor een provider en bij deze was er een klant (uit het Gentse dus ook, misschien was jij het wel Streulma? :lol: ) die in de historiek van inactieve lijnen en nummers maar liefst 37 keer dezelfde nummers had staan. Telkens overgestapt en teruggekomen dus om dan uiteindelijk ook met telkens nieuwe nummers hetzelfde te doen. Deze kon uiteindelijk ook niet vlot meer bij ons terecht voor nieuwe activaties. Geen idee waarom iemand dit zo frequent moet doen maar ik vermoed dat er wat tijd teveel was of dergelijke.
Neen hoor FRDDP. Alleen maar Telenet heeft een probleem met mij. Aangezien mijn historiek duurde het inladen van producten (en het opnieuw aanvragen) ENORM lang zodanig dat de pagina zelfs crashte.

Om maar nog niet te spreken van een digicorder die ik ooit bestelde en bijgevolg bijna een factuur van 3500 Euro had omdat er 140 op stonden. De backoffice is er 2 dagen mee bezig geweest om dat er uit te halen.
Daarom nam ik er al lang geen digitale tv meer...

Proximus daarentegen heeft dit probleem niet. Hun software werkt tenminste zoals het hoort. Zij zijn zelf ook meer klantvriendelijker naar mij toe en doen wat ik vraag, ze luisteren ook naar wat er gezegd word en wat de eventuele redenen van opzeggingen of terugkomen is.

Telenet heeft daar een groot probleem mee in hun software... Zelfs mijn moeder is van klantennummer moeten veranderen omdat er nooit meer geen enkele technicus kon geboekt worden.

Scarlet, een eeuwigheid geleden.

Orange, gohja, onlangs (ook) gehad maar heeft niet lang geduurd.

Van Tadaam ken ik zelfs de oprichter die mij wel waardeerd, ook een Telenet product weliswaar.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 12 mei 2011, 18:02
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 56 keer

Bericht

Ik heb op mijn vorig werk de kam door de onderhoudscontracten gehaald. Een serieus aantal contracten (ook vaak naar particulieren) opgezegd op basis van:
- contracten waar al 3 jaar op rij verlies werd gemaakt.
- contracten waar de veiligheid van de installaties een gevaar vormde voor mijn techniekers en waar de klant niet de nodige aanpassingen wou (laten) uitvoeren
- contracten met klanten die 'moeilijk' waren (te veeleisend, altijd reclameren of soms gewoon zelfs agressief). 'Als ge niet tevreden van ons zijt, zoek dan maar beter ...'. Was een enorme beloning voor het personeel, al die écht ambetante klanten kwijt.
- klanten waar we voortdurend procedures hadden lopen om achterstallige facturen te innen.

Veel (vooral particulieren) klanten konden dat niet begrijpen, dat een bedrijf hen weigerde om nog langer klant te blijven. Werd zelfs gedreigd met rechtzaken (maar wat uiteraard door hun eigen advocaat werd afgeraden). Ze vonden het perfect normaal dat je als klant kan opzeggen mits naleving van contractvoorwaardes/opzegtermijn om elders te gaan, maar vergaten dat dat ook geldt aan 'de andere zijde' van het contract. Als een bedrijf je niet als klant wil, heb je geen poot om op te staan. Ze mogen wel niet discrimineren (= klanten uitsluiten om 'ongeldige' redenen), maar bvb telecomklanten die te vaak switchen uitsluiten, valt niet onder discriminatie en is perfect verdedigbaar ...

Er waren bij mij ook klanten die dreigend en arrogant (en vooral bluffend) met opzeg kwamen dreigen ieder jaar opnieuw om meer korting te krijgen. Die heb ik dan maar zelf opgezegd. En die kwamen dan tot de ontdekking dat we niet de duurste en/of slechtste waren en die kwamen dan een jaar later toch maar een nieuw voorstel vragen en waren zelfs bereid meer te betalen dan hun originele contract.
yuan_lee86
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jan 2007, 12:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bericht

cadsite schreef: Ze kijken in hun geschiedenis en zien dat je altijd gaat lopen voordat je winst oplevert.
Er kan ook met GDPR gespeeld worden waarbij men al de gegevens over jou verwijdert na vertrek (op aanvraag natuurlijk) zodat men niet met je geschiedenis kan spelen. Of wel, maar dan op straffe van boetes
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1150
Lid geworden op: 25 jun 2012, 15:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 73 keer

Bericht

Vermoedelijk …


Werkelijk geloven jullie allemaal echt dat switchen een basis van uitsluiting zou zijn?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6418
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 454 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Natuurlijk niet.

Dat is gewoon een deel van het complot.

Schapen toch…
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
Uitgedeelde bedankjes: 737 keer
Bedankt: 474 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Er zijn voldoende voorzieningen in de GDPR wetgeving waardoor een bedrijf perfect legaal die data nog kan bijhouden voor een periode, voor hun operationele processen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 10820
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

streulma schreef:Neen hoor FRDDP. Alleen maar Telenet heeft een probleem met mij. Aangezien mijn historiek duurde het inladen van producten (en het opnieuw aanvragen) ENORM lang zodanig dat de pagina zelfs crashte.

Om maar nog niet te spreken van een digicorder die ik ooit bestelde en bijgevolg bijna een factuur van 3500 Euro had omdat er 140 op stonden. De backoffice is er 2 dagen mee bezig geweest om dat er uit te halen.
En dan nog vraag je je af waarom men je weigert als klant? Ze hebben gewoon hun rekening gemaakt en klanten dienen bij bedrijven nog altijd om winst te maken, niet verlies.

Ik denk dat het een zaak van redelijkheid is. Ja, je hebt als klant recht om te veranderen maar als je dat zodanig vaak doet dat het onrendabel is voor de aanbieder dan heeft die ook het recht om u niets meer aan te bieden.

Daarnaast is het ook zo dat men vaak pas toegeeflijk is als je dreigt met vertrek of klaagt. Wie braaf is als een Belg, betaalt de volle pot, wie klaagt geeft men rapper hun goesting zodat men van het gezaag af is maar ook dat stopt als je duurder wordt dan dat je opbrengt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6418
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 454 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Dat versta ik niet hoor.
Zagen en klagen dat het op geen bal trekt en dan van uwe neus maken omdat je er geen klant mag worden? :banana: :banana:
tom35
Premium Member
Premium Member
Berichten: 651
Lid geworden op: 20 apr 2009, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 25 keer

Bericht

Bwa, verzekeraars doen dat toch ook, waarom zou je als bedrijf verplicht worden iets te verkopen aan iemand.. Een bedrijf doet zaken om winst te maken.. Als jij hen veel geld kost waarom zouden ze u dan nog als klant houden..
Als ik lees dat tn je ooit 140 digicorders had aangerekend, moet ik daar dan ook lezen dat je 140 keer in en uitgeschreven bent geweest als klant... Ik hoop van niet want dan is de redelijkheid echt ver zoek..
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 06 aug 2011, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

tom35 schreef:Als ik lees dat tn je ooit 140 digicorders had aangerekend, moet ik daar dan ook lezen dat je 140 keer in en uitgeschreven bent geweest als klant... Ik hoop van niet want dan is de redelijkheid echt ver zoek..
Neen dat was een fout in het systeem, ik had maar 1 digicorder besteld in huur.
Het systeem rekende allerlei digiboxen en digicorders aan zowel in huur als gekocht.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 15 dec 2015, 13:52
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

krisken schreef:Zoals reeds gezegd : elke 6 maand kijken of er iets beters is. De een keer sluit je het contract af op jouw naam, de andere keer op naam van je partner. Het blijft op die manier een nieuwe klant, dus de promo is geldig.
Doen mensen dat? Lijkt me dat je toch wel minstens een jaar klant blijft. Ik verander ook wel eens van provider, maar niet bij elke upgrade van een van de providers. Ik zit nu drie jaar bij Orange en soms is Telenet weer even voordeliger omdat er iets aangepast is (hun duurste abo is goedkoper, snelheden veranderen sneller bij Telenet) maar om nou meteen te veranderen. Ik denk dat ik het wel een keer ga herbekijken als Fiberklaar hier ligt maar dat kan nog wel een jaar duren.

Dit lijkt inderdaad wel heel veel op dat 'ik ben geweigerd bij een webshop topic'.
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 feb 2021, 10:04
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 20 keer

Bericht

Dus de overheid zorgt er voor dat we nu geen opzegperiodes hebben, en we kunnen opzeggen wanneer wij willen... en dan gaan providers u weigeren, als je te veel switcht?

Sorry, maar dat dit hier goedgekeurd wordt, zielig
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6418
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 454 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Voor gsm doe ik dat vrij gemakkelijk, maar dan nog zal ik niet elke 6 maand veranderen.

Veranderen van ISP is toch ook elke keer weer gedoe. Afspraak vast krijgen, verlof nemen,...
Als je TV afneemt ben je ook telkens je opnames kwijt.

En ja, de wetgever voorziet dat je gemakkelijk kan wisselen. Dat wilt daarom niet zeggen dat ISP's akkoord moeten gaan met een klant waarvan ze met grote waarschijnlijkheid weten dat die na een paar maand weer weg is, dus verlieslatend zal zijn.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 10820
Lid geworden op: 06 dec 2009, 12:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Alles heeft met redelijkheid te maken. Het is niet omdat je een recht hebt, dat je dat moet misbruiken.

Jobhoppers hebben ook het recht om van job te veranderen maar als je het teveel doet moet je niet opkijken dat een aantal bedrijven u gaan afwijzen.

Het lijkt me dat sommigen gewoon elk voordeel absoluut willen verzilveren en dan vreemd opkijken dat een bedrijf op zijn beurt ook naar hun voordeel kijken.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 991
Lid geworden op: 31 jul 2019, 11:26
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Dizzy schreef: Het lijkt me dat sommigen gewoon elk voordeel absoluut willen verzilveren en dan vreemd opkijken dat een bedrijf op zijn beurt ook naar hun voordeel kijken.
Sommigen? Daar is groot deel van de maatschappij op berust, kijk eens naar de 1%. Of die Uber bedrijven :-D
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5345
Lid geworden op: 05 jul 2017, 07:50
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht

Ik heb ook een tijdje gehad dat ik van provider wisselde. Van gsm provider eens 6x op een jaar. Dat wreekt zich nadien. MAar ik denk als je elk jaar wisselt het geen enkel probleem moet vormen.
Sinds ik bij Orange zit ben ik voor beide nog nooit gewisseld. Dat is nu al 2 jaar en 8 maand.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5658
Lid geworden op: 03 feb 2022, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

Ik ben voor mijn gsm abo al onafgebroken aangesloten bij Orange van in de tijd dat het werd opgestart onder de naam Mobistar.
Zie weinig tot geen reden om over te stappen naar wie dan ook.
Maar iedere situatie en verbruikersprofiel heeft natuurlijk andere behoeften waardoor een overstap wel lonend kan zijn.
Sol Invictus!
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 01 jan 2018, 17:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 36 keer

Bericht

Hier stap ik af en toe over, zat bij Telenet dan jaartje proximus gehad daarna mobilevikings voor bijna 3jaar dan proximus voor 5 maanden dan Orange voor 7maanden ofzo en nu weer proximus.

De meeste van die overstappen waren door de provider hun schuld.

Telenet: 2 telefoons gingen niet meer na overstap van het Orange netwerk naar BASE, ook niet met een Orange SIM. (Van de 3 die hetzelfde model waren, gelukkig waren telefoons toen goedkoper, denk 150/200eur/st)

MobileVikings had dan geen VoLTE/WiFi en na verhuis naar een plaats met slechter bereik had ik dat toch graag.

Proximus had EU roaming uitgezet, dus geen data/sms/bellen in EU.

En dan Orange die van 70GB naar 40GB ging in EU net na de 3euro prijsverhoging.

Nog nergens geweigerd geweest
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 10:58
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 12 keer

Bericht

streulma schreef:
Neen hoor FRDDP. Alleen maar Telenet heeft een probleem met mij.
Het feit dat je op dit forum geprobeerd hebt je winterpromotie te verkopen. Zal ook niet geholpen hebben :roll:
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 927
Lid geworden op: 31 aug 2009, 13:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 134 keer
Bedankt: 105 keer

Bericht

Ik doe het eigenlijk ook wel hoor om de zoveel tijd eens veranderen van provider voor internet of gsm abo? Kijk dan vooral naar de voordelen die op het moment gelden en wanneer die er goed uit zien voor dezelfde of betere dienst dan verander ik. Laat ons zeggen zo om de 15maanden!


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Internet via Mobile Vikings