Vaganzza schreef:Ze verkopen toch een Fritzbox die al fiber aankan met de 7530 ax. Dus is dit toch geen probleem? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik zie op dit toestel toch echt geen glasvezelaansluiting. Tenzij je doelt op het feit dat er gewone ethernetpoorten op zitten?
Ik doel volledig op een toestel waar er glasvezelpoorten op zitten. Je hebt via het netwerk van Fiberklaar immers de mogelijkheid om rechtstreeks op de glasvezel te werken. Het is uiteraard weer de tussenoplossing van Proximus om daar eerst een convertor tussen te steken die je dan via RJ-45 kan aansluiten op een bbox of de eerder vernoemde Fritzbox.
Mits het kiezen van het juiste toestel hoef je zelfs niet met een verloopstuk te werken, maar kan de kabel er echt rechtstreeks in.
Dan zie ik ook nog iets staan over de modem-functionaliteit waarmee ik akkoord ben, maar aan wil toevoegen dat een router voor mij een toestel moet zijn zonder wifi op. Ik heb een volledig, goed draaiend draadloos netwerk thuis waaraan ik geen extra zenders aan moet en wil toevoegen. Het enige dat het ding voor mij moet doen is het signaal ontvangen en als bedrade dhcp werken.
Daarmee dat het voor mij eenvoudiger is om over te stappen op een provider zoals MV, waar ze de boel komen plaatsen en wanneer er glasvezel is (over maximum anderhalf jaar), ze alles terug krijgen van mij. Geen verbintenis in de vorm van een toestel. Eigenlijk zelfs los van de glasvezel: als er ergens een sterke promo is, wil ik daarop kunnen springen. Als ik hier een toestel heb aangekocht die dan nutteloos wordt dan voel ik me bekocht. Dan is de oplossing dat elke provider een toestel in bruikleen geeft of een volledig vrije keuze biedt aan de klant. Was er daar geen Europese wetgeving omtrent?