Mobile Vikings start met abonnementen vast internet

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

cadsite schreef:Zeer onduidelijk...
Is die prijs nu hetzelfde voor fiber (1000/500) als voor vdsl (100/40)?

Ook wel grappig: Stoefen met "geen TV-kosten". Nogal logisch als je geen TV-diensten aanbiedt. :roll:
Is er fiber beschikbaar op jouw adres? Dan kun je ook kiezen om aan de hoogste snelheid in België te surfen: tot 1 Gbps in download en 500 Mbps in upload (€ 53/maand).
Na combo korting is het 35 euro voor VDSL
Of 50 euro per maand voor fiber.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Zonet bestelling gedaan , kon de 17e al kiezen voor installatie.
We zijn benieuwd

Hier vdsl alleen beschikbaar dus een 38eu/maand effectief. Tevens gratis installatie.
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Hier ook besteld. Proximus gaat volledig de deur uit. Van 89 euro voor internet, tv en 2 x mobiel naar 58 euro voor internet en 2 x mobiel (MV en Hey!). Je doet voordeel door geen MV Mobile te kiezen, maar voor Hey! te gaan.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 627 keer
Bedankt: 390 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 590 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Flying schreef:Hier ook besteld. Proximus gaat volledig de deur uit. Van 89 euro voor internet, tv en 2 x mobiel naar 58 euro voor internet en 2 x mobiel (MV en Hey!). Je doet voordeel door geen MV Mobile te kiezen, maar voor Hey! te gaan.
Wat is het verschil tussen de mobiele abos hey en MV? waarom 1 bij MV en ander bij Hey?

Jammer dat ze zeggen niet voor TV te gaan, lijkt me afspraak met PX om niet teveel klanten in te pikken op die manier. Jongeren en prijsbewuste klanten zijn voor MV en de rest mag blij zijn te betalen aan PX.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Nee nee, ik doelde op internet bij MV en mobiel beiden bij Hey!, maar ik zie hoe mijn zin verwarring schept. Zelfs met de drie euro korting op je internetabonnement blijft Hey! de goedkopere formule (2 euro goedkoper).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 590 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Dus bij Hey betaal je 10 EUR en bij MV 12 EUR. Vreemd want bij PX betaal je vanaf tweede sim 10 EUR. Dat is dan goedkoper dan hun prijsbreker.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Bij Proximus betaal je sowieso in het geheel meer. Trouwens die tweede sim aan 10 euro is 5GB. Hey! biedt je dan 5GB extra (15GB na een jaar). Bij Proximus kost internet + mobiel 64 euro per maand en dan de tweede sim erbij betekent 74 euro. Met Mobile Vikings aan 38 euro + 2 x 10 euro bij Hey! kom ik maar op 58 euro. In dit scenario gaat Proximus nooit goedkoper zijn.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Ja, ik vind ook dat de website verre van duidelijk is. Fiber is er gewoon weggestoken. Ook als je een adres ingeeft staat er gewoonweg niet bij welk product je kan krijgen, enkel het zinnetje: "Op het onderstaande adres kun jij Mobile Vikings internet thuis installeren! We kunnen je genoeg snelheid garanderen voor een naadloos gebruik, dus goed nieuws voor jou."

Daarna moet je al een account maken of hebben om verdere details te zien. Da's niet netjes, vind ik.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 23 keer

Edpnet dient klacht in tegen mobile vickings en proximus...

Ze hebben duidelijk de schrik te pakken, en de russische helpdesk drijft de klanten weg.

https://www.hln.be/binnenland/telecompr ... ~a21f0b62/
Telecomprovider edpnet legt klacht neer bij BIPT tegen Proximus en Mobile Vikings wegens oneerlijke concurrentie bij vast internet
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ergens te begrijpen, die installatiekosten zijn niet min als je alles optelt en dan ook aankoop modem nog eens erbij.

2 opties
Edpnet krijgt gelijk

Of

Edpnet kan zelfde model overnemen, die px router/modem en installatie gratis eventueel via overeenkomst met PX ofz waar bvb bakje met vdsl al aanwezig is of waar vdsl kabel aanwezig.
Freec
Pro Member
Pro Member

Hiermee, is edpnet geen prijsbreker meer... nu zelfs integendeel. Nu proberen ze de prijs hoog te houden.
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Freec schreef:Edpnet dient klacht in tegen mobile vickings en proximus...

Ze hebben duidelijk de schrik te pakken, en de russische helpdesk drijft de klanten weg.

https://www.hln.be/binnenland/telecompr ... ~a21f0b62/
Telecomprovider edpnet legt klacht neer bij BIPT tegen Proximus en Mobile Vikings wegens oneerlijke concurrentie bij vast internet
Waar is de bron over het klantenverlies m.b.t. dat Russisch gedoe?
Freec
Pro Member
Pro Member

Heb je daar een bron voor nodig?
Ik ken er al 2 in mijn omgeving.... en ik ben ook weg, als mobile vickings uit hun proefperiode gaat
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Voor mensen die al bij edpnet klant zijn die zitten goed en ietsjes beter met prijs per maand voor internet.

Voor mensen zoals in mijn geval die nog geen aansluiting hebben of meer hebben.
Dan is MV goedkoper gezien gratis install, router/modem enz..

Ik zou eerlijk gezegd moest ik al jaar of langer kant zijn bij edpnet niet overstappen ... Denk dat ze niet moeten vrezen voor die 45k klanten die behoud je vrij simpel.

Stuur "reclame" mail dat edpnet per maand goedkoper is zonder rekening houden met installatie etc
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Vaganzza schreef:
Ja, ik vind ook dat de website verre van duidelijk is. Fiber is er gewoon weggestoken. Ook als je een adres ingeeft staat er gewoonweg niet bij welk product je kan krijgen, enkel het zinnetje: "Op het onderstaande adres kun jij Mobile Vikings internet thuis installeren! We kunnen je genoeg snelheid garanderen voor een naadloos gebruik, dus goed nieuws voor jou."

Daarna moet je al een account maken of hebben om verdere details te zien. Da's niet netjes, vind ik.
Als je gaat bestellen krijg je na het invullen van je gegevens wel nog eens duidelijk de keuze tussen VDSL en fiber (waarbij fiber dan eventueel onbeschikbaar is maar je ziet dan wel de prijs).. plus dan ook onderaan een prijsoverzicht indien je het al dan niet combineert met mobiel.

Ik vind het dan heel duidelijk, van zodra je dus door de adres check & persoonsgegevens heen bent.

Hoe bizar trouwens hoe Orange zichzelf in de voet schiet door zelf heen combinatiekorting te bieden op vast internet waardoor mensen inderdaad dit soort constructies nemen.

Maar goed voor ons wel!
Laatst gewijzigd door Ptoeneigh 14 jun 2022, 13:09, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 320 keer
Bedankt: 720 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Ik was vol spanning op hun aanbod aan het wachten, maar blijf toch bij edpnet.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

EDPnet is nog altijd goedkoper vanaf 2,5 jaar klant te zijn. Dan zak je incl de kosten van de Fritzbox (159 euro) en de activatiekost (50 euro) onder de 53 euro van MV. Dit gaat uiteraard over fiber.

Maar de initiële kosten die je direct moet doen, zijn wel niet min en zal velen al tegenhouden om klant te worden.

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

2.5j klopt niet meteen denk ik, had in eerdere berekening van vorige week na 3j pas met fastic goedkoper internet tevens is hun modem goedkoper ( zelfde model)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dan zal ik even mijn berekening delen:

MV blijft de prijs constant op 53 euro.

EDPnet:
(159 Fritzbox + 50 activatie + (12 maanden x 45,95 euro)) / 12 = 63,37 euro.
(159 Fritzbox + 50 activatie + (24 maanden x 45,95 euro)) / 24 = 54,66 euro.
(159 Fritzbox + 50 activatie + (30 maanden x 45,95 euro)) / 30 = 52,92 euro.
(159 Fritzbox + 50 activatie + (36 maanden x 45,95 euro)) / 36 = 51,76 euro.

Als je die modem al niet moet kopen, zal het natuurlijk een andere berekening worden

Freec
Pro Member
Pro Member

Dan vergelijken we nog steeds 500/100 met 1000/500

Nuja, die speeds zijn voor mij ook niet zo belangrijk, maar wel plezant
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ja ok, snelheid is inderdaad een verschil. Echter voor een gewoon gezin zal dit nu niet het grote verschil zijn, denk ik...

Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Met gezond verstand zou ik de zaken op maximaal 1 a 2 jaar bekijken.

Zie bijvoorbeeld Telenet dat verrast heeft met One.
Of orange met hun packs waar je bijvoorbeeld met €200 korting een iPhone bij kunt nemen.

Je wilt toch niet een investering hebben gedaan van honderden euro’s instapkosten (bii EDPnet in dit voorbeeld) om jezelf dan wijs te maken dat je na 3 jaar een paar euro gaat besparen terwijl je bij een ander gratis aangesloten kunt worden of 3-6 maanden korting kunt krijgen en gewoon kunt vertrekken zodra je noden veranderen of de markt veranderd is zoals nu recent bijvoorbeeld door de combinatie hey & mobile Vikings.. en als je het een beetje goed aanpakt met Viking Points bespaar je nog meer.

En dat in tijden dat alles fors duurder is, gaan onze vaste lasten aan telecom eindelijk fors omlaag. Het zijn de grote jongens zoals Proximus en Orange die dit nu financieren omdat mensen op hun centen beginnen letten.
Hiermee spelen ze dus gewoon in op de vraag van de consument.
Per saldo betalen wij nu minder, of zet het mensen in ieder geval aan het denken om bijvoorbeeld hun TV abonnement buiten te gooien, zeker nu de decoders recent verpest zijn door mensen reclame door hun strot te duwen.

Ik ben geen fan van de grote jongens en hun winsten die ze op onze kap maken om hun aandeelhouders te kunnen vergoeden maar als er dan eens een mooie promo of korting is: maak er dan maar dankbaar gebruik van. Het bedrag dat je uitspaart gaat nog goed van pas komen, wees daar maar zeker van.

De strategie van EDPnet is gewoon: “als we het duur maken om in te stappen, dan blijven de klanten ons daarna wel trouw” en dat is inderdaad een duurzame manier van denken en een lange termijn visie maar ik denk toch dat in een markt die nu behoorlijk in beweging is, dat mensen toch gevoelig zijn aan een mooi aanbod dat op wat kortere termijn al een voordeel oplevert.. vanaf dag 1 in het geval van MV.
Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

De grote instapkost van EDPnet houdt me daar in ieder geval weg. Helaas. Bovendien wil ik op dit moment geen dsl-router aankopen als ik over een jaar glasvezel tot mijn beschikking heb, waarvoor ik dan volledig zelf een router kan kiezen en deze rechtstreeks op de glasvezel kan aansluiten.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Amai, onoverkomelijk :eek:

Modem bbox3
Gratis
https://link.2dehands.be/m1840822612?ut ... ialbuttons

Ik al jaren edpnetklant.

Via mijn reseller ben je break-even met MV na goed jaar (VDSL)
Edpnet heeft gratis voipnr. ook.
Geen 3 TB fup
Ik wil onafhankelijk gsmabbo kunnen kiezen.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 63 keer
Provider

satsurfer schreef:Amai, onoverkomelijk :eek:
Gratis
Gratis een kapotte modem gaan halen om dan zelf niet opgelost te krijgen en toch een nieuwe moeten kopen?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

oeps niet gezien defecte. Voor 10€ heb je perfect werkende. Ook ideaal om DLM te starten als Edpnetklant. :-D

Proximus b-box 3
€ 10,00
https://link.2dehands.be/m1852540139?ut ... ialbuttons
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Satsurfer schrijft in een ander draadje ...Ik liever 100/40 UNLIMITED dan 50/4 (=1/10 van EDP!) en 500 GB limiet.(en slechte helpdesk + brolmodem).

Heel geloofwaardig... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Flying schreef:De grote instapkost van EDPnet houdt me daar in ieder geval weg. Helaas. Bovendien wil ik op dit moment geen dsl-router aankopen als ik over een jaar glasvezel tot mijn beschikking heb, waarvoor ik dan volledig zelf een router kan kiezen en deze rechtstreeks op de glasvezel kan aansluiten.
Hier zelfde binnen 2-3 jaar of mss vroeger fiber al dus liever geen risico nemen met aankoop modem en co.
Wacht liever op fiber voor dit 1x te doen en klaar
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ze verkopen toch een Fritzbox die al fiber aankan met de 7530 ax. Dus is dit toch geen probleem? Of zie ik iets over het hoofd?

JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

Zo slecht is Proximus hun kabel in een wijk van ongeveer 4 jaar oud! Tsssss, er ligt zelfs een wachtbuis klaar voor fiber Manee eerst al de rest
Bijlagen
85CF2A3A-474A-42B3-B28F-AE88A551DE1F.jpeg
(87.09 KiB) Nog niet gedownload
Internet: Giga-internet van Telenet
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Vaganzza schreef:Ze verkopen toch een Fritzbox die al fiber aankan met de 7530 ax. Dus is dit toch geen probleem? Of zie ik iets over het hoofd?
Deze fritzbox kan indd met fiber overweg.
Anderzijds er komen modellen zeer waarschijnlijk die specifiek voor fiber zijn.
Provider bied misschien zelf ander model of een inbegrepen model aan dus beter afwachten gezien fiber nog beperkt beschikbaar is voor de meesten onder ons
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Is er iemand die reeds klant is bij Mobile Vikings voor vast internet? Bieden ze ook IPv6 aan voor hun producten?
bogdanni
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 5 keer

bralm schreef:Is er iemand die reeds klant is bij Mobile Vikings voor vast internet? Bieden ze ook IPv6 aan voor hun producten?
Yes.
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 39 keer
Provider

Vaganzza schreef:Dan zal ik even mijn berekening delen:

MV blijft de prijs constant op 53 euro.

EDPnet:
(159 Fritzbox + 50 activatie + (12 maanden x 45,95 euro)) / 12 = 63,37 euro.
(159 Fritzbox + 50 activatie + (24 maanden x 45,95 euro)) / 24 = 54,66 euro.
(159 Fritzbox + 50 activatie + (30 maanden x 45,95 euro)) / 30 = 52,92 euro.
(159 Fritzbox + 50 activatie + (36 maanden x 45,95 euro)) / 36 = 51,76 euro.

Als je die modem al niet moet kopen, zal het natuurlijk een andere berekening worden
Ik blijf het gek vinden dat hier personen zich willen binden aan een Fritzbox Modem. Waarom zou je een modem kopen? er hoeft niets, ik herhaal NIETS gedemoduleerd worden. Je koopt een dure modem waarna je alleen de routerfunctionaliteit gebruikt? Koop gewoon toch een router met goede wifi zoals een Tp-Link Archer C7 ofzo en je bent maar de helft aan geld kwijt.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Nee, niet kopen. Huren uiteraard. Een ander rijk maken en na verloop van tijd meer betalen aan huurgeld dan aan aankoopprijs
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Voor diegene die er al ruime tijd een hebben is dat niets maar met komst van glasvezel wacht je beter even af en beslis dan.
Zal meer dan keuze genoeg komen puur voor glasvezel :)

Ik ga nu geen aankopen gezien ik binnen 1-2j of vroege misschien weer een ga aankopen
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nexus1980 schreef:Ik blijf het gek vinden dat hier personen zich willen binden aan een Fritzbox Modem. Waarom zou je een modem kopen? er hoeft niets, ik herhaal NIETS gedemoduleerd worden. Je koopt een dure modem waarna je alleen de routerfunctionaliteit gebruikt? Koop gewoon toch een router met goede wifi zoals een Tp-Link Archer C7 ofzo en je bent maar de helft aan geld kwijt.
Ik heb in feite enkel een modem-only nodig gezien mijn Ubiquiti netwerk. Ik hang zeker niet vast aan ene Fritzbox, ik las al op Tweakers dat iemand met enkel Ubiquiti router die MV fiber verbinding laat werken. Dat zou voor mij nog idealer zijn.

Flying
Premium Member
Premium Member
Provider

Vaganzza schreef:Ze verkopen toch een Fritzbox die al fiber aankan met de 7530 ax. Dus is dit toch geen probleem? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik zie op dit toestel toch echt geen glasvezelaansluiting. Tenzij je doelt op het feit dat er gewone ethernetpoorten op zitten?
Afbeelding

Ik doel volledig op een toestel waar er glasvezelpoorten op zitten. Je hebt via het netwerk van Fiberklaar immers de mogelijkheid om rechtstreeks op de glasvezel te werken. Het is uiteraard weer de tussenoplossing van Proximus om daar eerst een convertor tussen te steken die je dan via RJ-45 kan aansluiten op een bbox of de eerder vernoemde Fritzbox.
Afbeelding

Mits het kiezen van het juiste toestel hoef je zelfs niet met een verloopstuk te werken, maar kan de kabel er echt rechtstreeks in.

Dan zie ik ook nog iets staan over de modem-functionaliteit waarmee ik akkoord ben, maar aan wil toevoegen dat een router voor mij een toestel moet zijn zonder wifi op. Ik heb een volledig, goed draaiend draadloos netwerk thuis waaraan ik geen extra zenders aan moet en wil toevoegen. Het enige dat het ding voor mij moet doen is het signaal ontvangen en als bedrade dhcp werken.

Daarmee dat het voor mij eenvoudiger is om over te stappen op een provider zoals MV, waar ze de boel komen plaatsen en wanneer er glasvezel is (over maximum anderhalf jaar), ze alles terug krijgen van mij. Geen verbintenis in de vorm van een toestel. Eigenlijk zelfs los van de glasvezel: als er ergens een sterke promo is, wil ik daarop kunnen springen. Als ik hier een toestel heb aangekocht die dan nutteloos wordt dan voel ik me bekocht. Dan is de oplossing dat elke provider een toestel in bruikleen geeft of een volledig vrije keuze biedt aan de klant. Was er daar geen Europese wetgeving omtrent?
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”