ik wil m'n (draadloos) netwerkje een beetje aanpassen aan de behoeftes hier in huis.
Huidige situatie
internet == speedtouch510 == USR AP
== PCI cards(computers).
== laptop
Gewenste situatie
internet == speedtouch510 == USR router (met printserver)
== pc ethernet computer1
== network HD (ethernet)
== pci card computer2
== pci card computer3
Reden : * de printserver, omdat de printer nu aan mijnen pc hangt, en ik had graag van iedere computer kunnen printen...
* nieuwe router, omdat ik dan een externe HD kan aanhangen, waar ik ook vanop iedere computer aan dezelfde bestanden kan. Vandaar ook een ethernet aansluiting...netwerk...met usb2 zag ik niet onmiddellijk een oplossing daarvoor.
Vragen hierbij:
1) Is het een probleem deze router achter de speedtouch510 te plaatsen (router achter router)
2) Is Stateful Packet Inspection-firewall (SPI) hetzelfde als NAT beveiliging, zijn de twee aanvullend, of hebben ze met elkaar niets te maken. Ik was van plan m'n speedtouch in bridge modus te zetten, maar dan verlies ik ook NAT(?), bij USR zie ik alleen SPI staan, vandaar m'n vraag.
3) kan ik de bestanden die ik op m'n toekomstige externe HD benaderen vanop een andere locatie (zonder dat er een computer werkt)?
4) is er een andere mogelijke oplossing voor mijn gewenste situatie? Zoja, welke?
5) na wat rondspeuren, lees ik vanalles rond externe HD's; bijvoorbeeld, dat deze gevoeliger zouden zijn aan gegevensverlies/crashen dan interne harde schijven (koop ik me beter een tweede HD, met het nadeel dat m'n pc steeds moet actief zijn?)
Zo, tot hiertoe had ik graag hierop enkele gedachtengangen gezien van jullie breinen...

Alvast bedankt!
Elrocco