XS44all

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Cobos
Starter
Starter

Aangezien ik hier nog nie veel gezien heb van xs4all, of toch nie veel goeds wil ik es mijnen gedacht kwijt. Ben overgeschakeld van telenet en heb er totnutoe geen spijt van.
snelheid: 386kbyte/s down
31kbyte/s up
Dus volgens mij nog zo slecht niet. Plus geen poortblokkeringen.
Voilà mijn bijdrage.
Hopelijk blijft het natuurlijk zo :?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

volledig mee eens ... ik ken menig mens met xs4all adsl ... ze zijn er zeer tevreden over. correcte support van mensen die der iets van afweten ... ze zijn zelfs niet verlegen om je shell account te geven :) misschien een kleinere provider die weinig tot geen reclame maakt ... maar zeker het vermelden waard :)
ban
Pro Member
Pro Member

iemand hier ervaring met xs4all 8Mbit ?

ik zit momenteel op 4Mbit adsl2fit en deze hebben me steeds gezegd dat 8Mbit in herent niet mogelijk is.
Bij navraag blijkt dat bij xs4all plots wel mogelijk.
en ook nog eens geen poorten geblocked !!

ik maak me wel wat ongerust omdat ik hoor dat xs4all ook op het scarlet netwerk zit, en dus ook problemen heeft.

Kan iemand dit bevestigen ?

any info over kwaliteit helpdesk / in game ping / iets anders dat het vermelden waard is ?

en nog een vraag die waarschijnlijk niemand kan beantwoorden (bij adsl2fit wisten ze niet eens wat ik bedoelde) :
is het mogelijk om via xs4all aan te sluiten op MBONE ? mbone = het multicast netwerk ???? heel erg belangrijk voor mij ...

thx.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

1. geen problemen met het netwerk
2. zeer goede helpdesk met mensen die er echt wel iets van afweten
3. contacteer xs4all eens voor die laatste vraag :) (zeer snelle responce)
4. voorlopig ook nog geen limieten :) (voorlopig he)
ban
Pro Member
Pro Member

thnx ditCh, ik had al die indruk toen ik met de helpdesk belde.

wel vreemd van die limiet :
op hun eigen pagina staat een limiet vermeld van 10/15/20 GB /month

http://www.xs4all.be/index.php?page=011012n

Bedoel je dat dit nog niet wordt toegepast ? Of heb jij een abbo waar deze voorwaarde nog niet instond (zoals ik bij adsl2fit) ?

dit is totaal niet belangrijk voor mij (20GB is plenty) maar kan belangrijk zijn voor anderen ...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

hij word atm nog niet toegepast
Gast

telenet blijft gewoon het snelste

+- 950kB/sec

joy ............. :-D
ban
Pro Member
Pro Member

maar telenet blokeert alle poorten beneden 1024 en is dus volledig onbruikbaar.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Anonymous schreef:telenet blijft gewoon het snelste

+- 950kB/sec

joy ............. :-D
and ? je hebt een limiet van 10 gig waarvan je maar 1.5 mag uploaden ? geef mij dan maar iets trager en geen limiet of hogere limiet !!

trouwens ... 950 ? dat is ook maar bij momenten hoor ... in de 'juiste' omstandigheden
Cobos
Starter
Starter

Ik kom van telenet met een snelheid van 700kb down.
Nooit gezegd dat de snelheid slecht is, maar ik merk wel dat ik sneller surf, dwz. webpagina's.
Ik mis die snelheid zeker niet. Maar voor iedereen is er wel een juiste abbo, de een wil rapper, de ander meer..
Maar eerlijk, met wat vul je die 10gb? Bij mijn abbo heb ik nu 15gb.
Wat ik wel positief vind van XS4all dat is als je de modem bij heb besteld ook, die voorgeconfigureerd is. Ikzelf ben netwerkbeheerder en heb een reset gedaan om m'n serverke te laten draaien, maar voor gewone mensen is dit wel ideaal en een grote stap mbt. beveiliging van gebruikers op het netwerk.
De support is super, vlugge en zinnige reacties, wat ik van telenet niet altijd kreeg.
Het is niet de bedoeling om een flame te beginnen want dat is hetzelfde als linux of ms....
Ik wou gewoon es mijn ervaring met XS4all delen met iedereen, omdat er niet zoveel te vinden is op het forum, of toch niets positiefs.
Qua ping zitten ze in mijn ervaring veel beter dan Telenet, vooral belangrijk in online games.
Nog 1 iets, XS4all staat open voor nieuwe technologieën en betrekt alle geïnteresseerden daarbij:
vb: http://www.xs4all.nl/allediensten/experimenteel/

Maar zoals ik al zei wat voor de een belangrijk is, is dan weer voor de ander onbelangrijk.
ban
Pro Member
Pro Member

kan er iemand bevestigen dat XS4all inderdaad over het scarlet netwerk gaat ?

met mijn adsl2fit ervaring maakt me dat ongerust.
hoewel de snelheid in de snelheidsmeter voor XS4all toch zeer goed lijkt.
(ik kijk vooral naar de 8Mbits)
ban
Pro Member
Pro Member

Cobos,

heel erg bedankt voor die laatste link.

voor alle linux users out there : blijkbaar is ipv6 geen enkel probleem bij xs4all, zeer belangrijk voor wie veel met servers speelt : ip's-a-gogo !!

ik heb gekozen denk ik zo.

thxs again,
Ban
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

kleine voetnoot ... dat is xs4all punt NL :p

chello is atm de enigste belgische isp die native ipv6 geeft ... xs4all.be ga je eens moeten mailen denk ik :) maar idd ipv6 roxorz :) maar ik heb het op een colo bak native :)
Cobos
Starter
Starter

't Enige wat ik vind is het netwerk van KPN. De centrales van Belgacom worden overal nog aangepast om de 8mb. te kunnen aanbiede, momenteel zit ik op de 4mb, wat ik al goed vind. Maar meer is beter eh, en van zodra die 8mb er is, schakel ik over naar de 8mb.
Linux is cool :) mor m'n win2003 serverke draait hier ook super :-)
Da's 't leuke da ge daar alletwee wa mee weg kunt, nooit geflamed worden :-D

Peace!
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ziet er inderdaad interessant uit, alleen wel rare uploadsnelheden.

/sorry voor off-topic
Als ik het goed begrijp is er dus maar 1 ADSL alternatief aan het Belgacom netwerk zijnde Scarlet (ex-KPN BE)? Of heeft Versatel ook zijn eigen apparatuur in de Belgacom centrales?
/end sorry
Laatst gewijzigd door deej 21 sep 2004, 09:52, in totaal 1 gewijzigd.
Cobos
Starter
Starter

Een telefoontje met de helpdesk later...
XS4all Belgïe is niet zozeer gelijk als de XS4all Nederland.
Die experimentele fases zijn dus voor een groot deel alleen in Nederland te doen. Er zijn natuurlijk altijd alternatieven.
Het netwerk is bevestigd dat het over scarlet verloopt.
De 8mb hangt af van de investeringen van scarlet, die is moomenteel alleen in Antwerpen, Brussel, Gent. Dus iedereen investeren in XS4All.
Die mannen leveen puik werk, en support is zoals het eigenlijk overal zo zou moeten zijn.

Just my 2 cents
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Deej_1977 schreef:/sorry voor off-topic
Als ik het goed begrijp is er dus maar 1 ADSL alternatief aan het Belgacom netwerk zijnde Scarlet (ex-KPN BE)? Of heeft Versatel ook zijn eigen apparatuur in de Belgacom centrales?
/end sorry
Versatel heeft z'n eigen DSL-netwerk, naast BGC en Scarlet.
Op die plekken waar dit nog niet het geval is huren ze de capaciteit af van Belgacom (zo had ik het toch begrepen).
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Cobos schreef:De 8mb hangt af van de investeringen van scarlet, die is moomenteel alleen in Antwerpen, Brussel, Gent.
Hier in Leuven is de Rocket 4 (8 Mbps down - 320 up) blijkbaar ook al voorhanden.

@Meon: thx 4 the info
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Na een jaar teleurstellend adsl2fit zit ik nu bij XS4ALL.be.

Mijn eerste ervaringen zijn positief.
Een stabiel netwerk dat mij, ook 's avonds, altijd >3000 kbs download geeft (4000/256) en dat met een lage packetloss.
Verder alle poorten open en toelaten van (geen overlast gevende) servertjes.
IP shuffle ongeveer 1x /week
Goedkope en vriendelijk helpdesk

De gebruiker heeft nog niet de mogelijkheid z'n verbruik te zien, maar de helpdesk/accounting wel en overschrijding wordt dan ook in rekening gebracht tegen 5,45 EUR per begonnen blok van 5GB/maand.

Kortom, ik ben een tevreden mens.
ban
Pro Member
Pro Member

Gents,

reactie van XS4all :

- 8Mbit inderdaad available in Herent (waar adsl2fit beweerde van niet !!)
- ipv6 nog niet in belgie, maar het komt eraan.
- geen poorten geblokkeerd
- spijtig genoeg geen fixed ip mogelijk.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

ban schreef: - spijtig genoeg geen fixed ip mogelijk.
Toch wel hoor.

Maar dit is precies (met data verbruik) het verschil met de residential accounts en er wordt dan ook flink meer voor gerekend.
http://www.xs4all.be/index.php?page=011112n
Cobos
Starter
Starter

Dus alles wa samengevat: toch zo slecht nog niet hé ;-)
't Is hier lang stil geweest en nie veel goeds verteld van XS4ALL, bij deze is da weer rechtgezet zie :-)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Tja,

Als er weinig mensen maar deze isp hebben hier kan je weinig topics verwachten hé ... ? Trouwens , graag wat voorbeeldjes van dat slecht spreken over Xs4all .. ik ben hier nu toch al een hele tijd en heb toch nog nooit echt slecht/kwaad zien spreken over deze provider hoor. Misschien ook niet echt de hemel in geprezen (cfr. Weinig gebruikers) maar dat wil niet zeggen dat de ISP in kwestie slecht is hé.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Cobos
Starter
Starter

Ik had het oa. op andere forum's, en maybe da'k scarlet en xs4all wat over dezelfde lijn trek, wat eigenlijk niet just is.
Anyway...
airzimmy
Erelid
Erelid

Cobos schreef:Ik had het oa. op andere forum's, en maybe da'k scarlet en xs4all wat over dezelfde lijn trek, wat eigenlijk niet just is.
Anyway...
Welke andere forum's?
/me interested
whacker

ik em al een tijdje xs4all en ik em de rocket (origineel rocket abonnement bestaat nu niet meer, enkel rocket 4) met 8mbit down en 320kbit up. Qua download heb ik absoluut niet te klagen (ik haal gemakkelijk de hoge snelheden die ik gewoon was van telenet vroeger) en qua upload zeker niet. Over de limiet doen ze absoluut niet moeilijk. Als ge het echt te gortig maakt (happened twice to me) dan bellen ze wel is maar alleen als het redelijk grof is.
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 15 keer

whacker schreef:ik em al een tijdje xs4all en ik em de rocket (origineel rocket abonnement bestaat nu niet meer, enkel rocket 4) met 8mbit down en 320kbit up. Qua download heb ik absoluut niet te klagen (ik haal gemakkelijk de hoge snelheden die ik gewoon was van telenet vroeger) en qua upload zeker niet. Over de limiet doen ze absoluut niet moeilijk. Als ge het echt te gortig maakt (happened twice to me) dan bellen ze wel is maar alleen als het redelijk grof is.
En wat is GORTIG ? :twisted:
NoxxB
Starter
Starter
Contacteer:

Spacekiek schreef:En wat is GORTIG ? :twisted:

Wel, als je rond de 80 Gb zit dan sturen ze een mailtje of tellefoontje om te vragen of het de volgende maand wat rustiger aan te doen, hou je je daaraan dan is er geen vuiltje aan de lucht. 8)

Groetjes
NoxxB
whacker
Member
Member

mja, net iets meer zelfs ;)
Had de eerste maand veel meer als 80 en toen hebben ze helemaal niks gezegd. De tweede maand zat ik rond de 100 (down + up) voor't einde van de maand en toen iemand mij wel gebeld om te zeggen da'k wa moest kalmeren. Ik ben toen niet gestopt (zat net in het midden van enkele grote dingen die ik nodig had) en dan heeft hij mij nog eens gebeld en gedreigd met het verbruik in rekening te brengen als ik zo door ging en dan ben ik maar gestopt.
Sindsdien heb ik niet echt meer overdreven maar sommige maanden zat ik er toch ruim over (ong. drievoudige v.d. limiet) en heb niks meer gehoord.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”