WegMetLimieten.be

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

heb net www.wegmetlimieten.be geregistreerd, iemand interesse om een protest sitetje op te zetten? Ik kan nogal redelijk goed de media bereiken dus mss kunnen we allemaal samen één grote stem laten weerklinken :-)
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

NickG schreef:heb net www.wegmetlimieten.be geregistreerd, iemand interesse om een protest sitetje op te zetten? Ik kan nogal redelijk goed de media bereiken dus mss kunnen we allemaal samen één grote stem laten weerklinken :-)
Als ge het doet, doe het dan degelijk georganiseerd en met alle stemmen tegelijk. Als het weer een petitie is van 1 forum komt ge nergens (als het idee al degelijk van de grond geraakt).

Ik weet het, de beste stuurmannen staan aan wal. Ik ben ook niet de persoon die het zal opzetten, simpelweg omdat ik het niet kan. Het initiatief zie ik graag, als het maar degelijk uitgevoerd wordt.
NickG
Elite Poster
Elite Poster

ja daarom heb ik dit dan ook gepost op verschillende fora, met de vraag wie wil meewerken, zodat we met z'n allen en gecoordineerd kunnen werken deraan :-)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Die URL kan je ook nog gebruiken voor de gefrustreerde weggebruiker die geflistst is in een zone-30 :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster

briljant idee!

En mss ook om het succes te verzekeren er nog wat foto's van chix beschikbaar stellen, dat helpt natuurlijk ook altijd ;-)

Hiervoor moet ik dan wel ook de hulp inroepen van meisjes die zich geroepen voelen te poseren voor het goede doel... Anyone?
meon
Administrator
Administrator
Provider

NickG schreef:Hiervoor moet ik dan wel ook de hulp inroepen van meisjes die zich geroepen voelen te poseren voor het goede doel... Anyone?
Ow wacht. Gij komt op UB vragen voor meisjes om te poseren? Good luck!

Waar zit Flamenca als ge ze nodig hebt :P
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

meon schreef:Waar zit Flamenca als ge ze nodig hebt :P
Archibabe++ :)
Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

NickG schreef:Hiervoor moet ik dan wel ook de hulp inroepen van meisjes die zich geroepen voelen te poseren voor het goede doel... Anyone?
Ik wil er wel tussen poseren :D Nee maar zo'n petitie zou inderdaad wel kunnen. Ik heb er geen probleem mee om m'n vrije tijd wat te besteden aan een layout maken voor die site en tips geven maar zelf heb ik niet echt tijd om er mee rond te zwaaien naar de providers.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Dit topic is van gratis.be afgesplitst.

Waar je eerst naar moet gaan kijken is of je berekende redenen kan geven waarom maandelijk 10, 15 , 30 GB niet voldoende is.
Je gaat immers niet maandelijks een volledige linux-distributie-set downloaden.
Ik bedoel dus echt van 10 GB betekent: x minuten streaming video van xfactor.belbone.be, zoveel minuten webradio, ... en zet dat in verhouding tov mekaar (je gaat geen 24/7 webradio luisteren).
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vergeet de games niet :) voor de 'vele' bandbreedte dat het in neemt. En vergeet zeker Folding@Home niet !!!! :D
meon
Administrator
Administrator
Provider

Ken Losfeld schreef:En vergeet zeker Folding@Home niet !!!! :D
Ewel, tegenwoordig moet ik u gelijk geven. Als ik nen dump doe upload ik makkelijk 700 MB op 1 avond. (btw, sinds m'n dump van gisterenavond staan we op de 127e plaats!)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

meon schreef:
Ken Losfeld schreef:En vergeet zeker Folding@Home niet !!!! :D
Ewel, tegenwoordig moet ik u gelijk geven. Als ik nen dump doe upload ik makkelijk 700 MB op 1 avond. (btw, sinds m'n dump van gisterenavond staan we op de 127e plaats!)
Ik weet eigenlijk totaal niet wat ik upload, staat hier gewoon aan bij mij. 'k Ga vrijdag dan eens installen opt werk als het mag van den boss. Kleine bijdrages zijn altijd goed niet?
50cent
Starter Plus
Starter Plus

meon schreef:Dit topic is van gratis.be afgesplitst.

Waar je eerst naar moet gaan kijken is of je berekende redenen kan geven waarom maandelijk 10, 15 , 30 GB niet voldoende is.
Je gaat immers niet maandelijks een volledige linux-distributie-set downloaden.
Ik bedoel dus echt van 10 GB betekent: x minuten streaming video van xfactor.belbone.be, zoveel minuten webradio, ... en zet dat in verhouding tov mekaar (je gaat geen 24/7 webradio luisteren).
een grote reden zou ook al kunnen zijn dat wij als Belgen toch niet meer en meer achterstand kunnen opbouwen tegenover onze noorderburen die al zoveel verder als ons staan. Niet te vergeten de digitale televisie in de toekomst, de altijd zwaarder wordende demo's, etc ...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

-offtopic-

Iedereen die aan folding doet (en gratis electriciteit heeft ofzo?) spreekt over "een dump doen" of "to take a dump" ... awel eh, da komt bij sommige mensen die niks van folding moeten hebben en wat engels kennen héééél raar over :]
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

NickG schreef:heb net www.wegmetlimieten.be geregistreerd, iemand interesse om een protest sitetje op te zetten? Ik kan nogal redelijk goed de media bereiken dus mss kunnen we allemaal samen één grote stem laten weerklinken :-)
misschien kunnen we pub.telenet helpen, die zijn al een jaar bezig aan zoiets :lol: link

ik ben wel bereid te helpen
de koe zegt boe
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mja das alleen voor teletetn maar als die er voor gaan volgen de andere :D
Precies schoothondjes.
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Kent iemand wat van die teletetten dan? Dan contacteer ik die eens om te zien of we wat kunnen doen :-)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

NickG schreef:Kent iemand wat van die teletetten dan? Dan contacteer ik die eens om te zien of we wat kunnen doen :-)
bedoel je pub.telenet?

wie kent die niet ;)

Het zou mooi zijn, moest er zo een petitie, poll, ... komen, in samenwerking met pub en userbase. Pas dan heeft zoiets kans op succes.

Of pub wil meewerken, weet ik niet ...
Achter de schermen van pub lijkt het wel vreselijk dood te zijn.
Veel tijd steken in dingen beloven, geen tijd steken in ze uit te voeren.
Kword er een beetje moe van hen ...
Jammer dat zo een organisatie de officiele tittel mag dragen van 'officiele telenet klantenvereniging', volgens mij hadden ze die beter overgelaten aan iemand of iets anders.

AL bij al, hoop ik toch dat ze ooit eens wakker worden ... en opkomen voor de telenetklant (waar ze uiteindelijk voor dienen).
Ik hoop dus ook dat ze willen meewerken, of toch tenminste hun steun willen beteugen.
de koe zegt boe
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

bambipower schreef:
misschien kunnen we pub.telenet helpen, die zijn al een jaar bezig aan zoiets :lol: link

Uit wat ik lees op Pub hebben vorige actie's geen success gehad. Zelfs het waarom en hoe...
Ik geef het geen kans op slagen al is het wel een mooi ding
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Uit wat ik lees zijn er niet echt vorige pogingen geweest, wel ideeën, maar nooit een uitvoering, en al zeker niet georganiseerd...
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

prodata schreef:
bambipower schreef:

Uit wat ik lees op Pub hebben vorige actie's geen success gehad. Zelfs het waarom en hoe...
Ik geef het geen kans op slagen al is het wel een mooi ding

dit is omdat pub nooit heeft meegewerkt aan zo'n acties

als ik zoiets op mijn eentje doe, dan lukt zoiets ook niet. Het is juist de kracht van zo'n sites die je nodig hebt, om zoiets te starten.
Wijzelf als leek, hebben de mogelijkheid niet om het brede publiek te bereiken.
de koe zegt boe
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

http://www.wegmetlimieten.be/ hmm ik weet niet of het wijs is om u install cms er zo op te laten staan..
NickG
Elite Poster
Elite Poster

ssssht da is ondertss al weg, was maar 5 minuten :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Ok, ik weet niet of het wat gaat uithalen, maar heb in samenspraak met PUB dus een kleine enquete online gezet... Aan de hand van de reacties hierop kan ik eens kijken of een actie succes zou hebben...

Dus allen naar www.wegmetlimieten.be :-)
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

NickG schreef:maar heb in samenspraak met PUB dus een kleine enquete online gezet...
amaai, da ging snel :|
de koe zegt boe
NickG
Elite Poster
Elite Poster

Lol, ja, maar zoals ik al zei is het gewoon een test om de belangstelling te meten voor zo'n initiatief!
Tae
Premium Member
Premium Member

Ik denk dat je beter op straat kunt ronselen achter handtekeningen voor weg met de limieten dan weer al een online petitie.

Wie weet zijn die petities toch zo goed als onwettig en met een petitie op straat heb je tenminste echt bewijzen in handen ;)

Dat het iets gaat uithalen is een andere vraag natuurlijk, maar volgens mij als die "twee" de grootste blijven zal er niet snel iets veranderen daar zullen ze wel alles voor doen om hun zakken te blijven vullen !
bambipower
Elite Poster
Elite Poster

Tae schreef:Ik denk dat je beter op straat kunt ronselen achter handtekeningen voor weg met de limieten dan weer al een online petitie.
als pub en userbase hun steun hierin geven, dan zie ik zoiets wel slagen.
Als die dat wat mee promoten (op de nieuwsbrief, portal,...), dan zou ik er niet van verschieten dat het volgende week de krant haalt.

Een testpetite vind ik ook geen goed idee. We krijgen nu stilaan genoeg van die klein petitiekes.
Het beste is volgens mij ineens een goede en grote. Iets beter uitgewerkt en voorbereid.
de koe zegt boe
netdata
Elite Poster
Elite Poster

bambipower schreef:
Tae schreef:Ik denk dat je beter op straat kunt ronselen achter handtekeningen voor weg met de limieten dan weer al een online petitie.
als pub en userbase hun steun hierin geven, dan zie ik zoiets wel slagen.
Als die dat wat mee promoten (op de nieuwsbrief, portal,...), dan zou ik er niet van verschieten dat het volgende week de krant haalt.

Een testpetite vind ik ook geen goed idee. We krijgen nu stilaan genoeg van die klein petitiekes.
Het beste is volgens mij ineens een goede en grote. Iets beter uitgewerkt en voorbereid.
ik vraag me af of dit ooit success haalt.
Het draait hier immers over heeel erg veel geld...

De vraag naar FUP is relatief klein denk ik.

Het is dan ook een grote bron van inkomsten waar de provider zijn geld uit haald.

En btw niemand belet je om massaal over te schakelen naar RealDSL bijvb

Dit zou veeeeeel meer succes hebben dan een petitie die een gedelegeerd bestuurslid gewoon buiten wuift...

Mooi ding, ik doe mee wat ik kan, maar slaagkansen zijn zeeeer miniem
NickG
Elite Poster
Elite Poster

is dan ook geen testpetitie maar een enquete. Ik zelf heb problemen met de limieten, maar kan me voorstellen dat ik maar 1% uitmaak van alle users. Als dit uit de enquete blijkt, heeft het geen zin actie te ondernemen aangezien deze 1% niks uitmaakt voor de providers. Moest het andere blijken, dan kan een actie wel succes hebben.

Momenteel gaat het de goede kant uit, de eerste reacties zijn binnen :-) Moest het goed gaan dan ga ik zeker aan PUB, UB en nog wat andere fora vragen wat propaganda te voeren ;-)
wem
Premium Member
Premium Member

NickG schreef:Ok, ik weet niet of het wat gaat uithalen, maar heb in samenspraak met PUB dus een kleine enquete online gezet... Aan de hand van de reacties hierop kan ik eens kijken of een actie succes zou hebben...

Dus allen naar www.wegmetlimieten.be :-)

Heb ze ingevuld, en ben wel eens benieuwd naar de resultaten ervan. Kunnen mooie statistiekjes uit voortkomen ;-)
Ubremoved_2106
Pro Member
Pro Member

kunde is ff iet verandere?

"* Ik het het meeste problemen met de limitering op
upload
download"

dage kunt allebij kiezen :p
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Eigenlijk geeft de poll 'Welke provider gebruik jij?' op www.wegmetlimieten.be al direct het probleem weer: op het moment geeft 70% aan dat ze Telenet of Belgacom gebruiken als provider. En laat dat nu toch net de providers met de meeste beperkingen zijn...

Als de beperkingen u niet aanstaan, neem een andere provider. Er zijn toch alternatieven !!
Ubremoved_2106
Pro Member
Pro Member

ik w8 op de lekkere aanbieding van versatel die uitgesteld was! :wink:

tot nu toe al meer as 5jaar klant bij telenet.. ze gunne hun eerste klante zelfs nix.. ..
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer

Site is wel ENORM traag :(

goed initiatief, maar zeker niet hameren op FUP ofzo, als dat maar 1% is, beter vragen en voorstellen aan bezoekers wat een faire limiet zou zijn...
en met dat besluit een petitie starten (ik zeg maar iets : standaard 20-25-30 gigs)

Petities zouden haalbaar moeten zijn, maar georganiseerde.
Vb als er es een meeting is van userbase, PUB, verschillende lan-party's , computerbeurzen, datingsites meetings (zijn ook surfers hé ;) ), gamers-meetings, petities leggen in comp.zaken, etc..
Ga voor het grootte, kies vb termijn van 1 jaar zodat je alle party's-meetings es kan aflopen (niet alleen de grote, ook de kleinere.
Je kan nog verdergaan : festivalgangers (bieden ze tegenwoordig nie werchter enz... live , dus ook zware bandbreedte om alles te bekijken)

Alle was maar es een vlug gedacht da'k hier zeg hé
netdata
Elite Poster
Elite Poster

of zoek ne student handels economie die er een marktstudie van wilt maken.
toerist
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 4 keer

prodata schreef:of zoek ne student handels economie die er een marktstudie van wilt maken.
Je wilt toch nie hebben dat hij op voorhand gebuist is? :?
Kemblin
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

maak beter een petitie tegen lage uploadsnelheden :-D
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

prodata schreef: En btw niemand belet je om massaal over te schakelen naar RealDSL bijvb
RealDSL heeft nu al te kampen met veeeel snelheidsproblemen, straks zit iedereen op smalband daar :P
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Kemblin schreef:maak beter een petitie tegen lage uploadsnelheden :-D
Een petitie tegen beiden mischien? :-) Over die uploadsnelheid heb ik wel niet te klagen, van vorig jaar met 128 kbit in een jaar tijd verhoogd naar 256 kbit. Hopelijk blijft het zo doorgaan en heb ik tegen volgend jaar 512 kbit :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”