De Croo heeft vrijdag gezegd dat de stijging sneller dan het model ging. Het is ook net dat dat zorgenbarend is. Als de cijfers het model niet meer volgen, weet je niet waar ze gaan eindigen.ddd schreef:Nu doet men precies of dit komt als een verrassing. Dit scenario is perfect voorspeld door Niel Hens in februari.
Voor vrijdag deed men dat ook, niet in de toekomstige zin zoals je hier schrijft (want als dat niet uitkomt sta je voor aap), wel als in "deze stijging is verwacht, we hebben dit voorspeld". Hebben ze verschillende keren gezegd, ook Sciensano trouwens, maar sinds vrijdag is de toon veranderd.ddd schreef:Men had dat beter moeten blijven communiceren.... "er komt sowieso een golf(je) aan".
Uiteraard. Dat verhindert geen politieke spelletjes. Maar eerlijk: de spelletjes komen van 2 kanten, ook kamp-Weyts heeft er gretig aan meegedaan en doet dat nog steeds.phil48 schreef: Politieke spelletjes (quote "als ze de nva..." ) terwijl zoveel mensen op ic en in t ziekenhuis belanden ??
En let op, verbeter me als ik verkeerd ben, maar De Croo heeft volgens mij nooit letterlijk gezegd scholen nooit meer dicht. Wel iets a la "we moeten zoveel mogelijk vermijden dat we ze moeten sluiten". Weyts daarentegen heeft dat wel gezegd, "scholen nooit meer dicht". Een domme uitspraak IMHO. Hij heeft ze trouwens toch al gesloten, het is niet omdat je het verpakt als een "afkoelingsweek" dat het geen sluiting is.
Nu, De Croo heeft wel gezegd "nooit meer lockdown", een even domme uitspraak, maar het is al heel lang duidelijk dat dat niet gemeend was. Een semi-lockdown die >5 maanden duurt is wat mij betreft ook een lockdown.