Euphony Snelheid

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
diablo668
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 1 keer

Ben sinds een paar dagen overgestapt van skynet op euphony; ik zie maar 1 probleem en dat is dat de downloadsnelheid echt te laag ligt; zelfs van verschillende bronnen tegelijk haal ik met moeite 150kB/s

de speedtest

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 548 kbit/s or 69 kbyte/s
- Upload speed : 416 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu Dec 23 2004 at 14:51:21 UTC+0100

In mijn omgeving (zelfde belgacom centrale) zijn er nog mensen met die probleem op euphony; met skynet heb ik dit probleem nooit gehad en haalde ik vlot 350kB/s uit de lijn. De modem (speedtouch 510) herkent de lijn als een 512kbps/3.3mbit alle instellingen zijn zoals ze in hun begeleidende brief (staat momenteel op PPPoA; maar bij PPPoE is het resultaat hetzelfde)

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben? Of iemand een idee waar het aan kan liggen; bij de helpdesk waren ze vrij onbeschoft en na 15 minuten (aan 45cent per minuut!!) was de persoon eindelijk overtuigd dat ik toch wel wist wat ik zei; en zou het worden onderzocht!
.:: DiaKe ::.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Aha, iemand uit Bree :)
Weet iemand welk netwerk Euphony juist gebruikt? Het zou namelijk kunnen dat de VP's (de verbinding vanaf de centrale) ontoereikend is voor het aantal gebruikers dat het moet dragen.
Daar kan maar 1 ding aan gedaan worden: de VP upgraden, en dat kan enkel door Euphony gedaan/gedaan laten worden.
Aangezien je Skynet-verbinding altijd goed is geweest kan het moeilijk de lijn zelf zijn en je synchronisatie is oké. Het probleem stelt zich dus ofwel op het Euphony-netwerk, of op je eigen pc (door spyware of zo, al zal dat wel niet).

Maar wel fijn om te weten dat ik voorlopig niet aan Euphony moet denken, bedankt voor de melding :P
diablo668
Starter Plus
Starter Plus

aan de pc ligt het niet; trust me ;) zou me trouwens verbazen dat ik op een paar dagen tijd ineens zo veel spyware zou verzameld hebben dat dat invloed zou hebben (natuurlijk heb je altijd uitzonderingen) en het probleem is hetzelfde bij nog paar mensen uit de regio

Volgs de helpdesk gebruiken ze gewoon het materiaal van belgacom dat ze resellen (zoals hier al eens eerder werd gezegd) de technische kant van de zaak wordt verzorgd door mobistar (geen grote verrassing daar)

hier een tracert command naar usersbase.be (ips heb ik zelf verweiderd; iet dat het zo gek veel uitmaakt; maar soms willen mensen wel eens beginnen raar doen als ze ips zien :p)

tracert www.userbase.be

Bezig met het traceren van de route naar www.userbase.be
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms SpeedTouch.lan
2 13 ms 11 ms 12 ms *.adsl.euphonynet.be

3 13 ms 13 ms 13 ms bn-fr2.backbone.mobistar.be
4 162 ms 250 ms 246 ms edpnet.bnix.net
5 17 ms 15 ms 16 ms sn01.edpnet.net
6 17 ms 17 ms 16 ms 212.71.19.18.adslpower.by.edpnet.be
7 16 ms 17 ms 16 ms nirwana.userbase.be

De trace is voltooid.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Volgens mij is het het Scarlet netwerk, aangezien mobistar <-> proxi mus en bgc =proximus denk ik dat :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
diablo668
Starter Plus
Starter Plus

/update

het rare is dat het nu dus een pak sneller gaat (gister en eergister ook zelfde vaststelling gedaan)

http://www.adslbox.be speed test results:
- Download speed : 1637 kbit/s or 205 kbyte/s
- Upload speed : 419 kbit/s or 52 kbyte/s
Thu Dec 23 2004 at 20:43:24 UTC+0100

any comments on that?

/edit ik bedoel dus dat de snelheid 's avonds (na kantooruren???) duidelijk hoger is als tijdens de middag; of zo ziet het er toch naar uit
Laatst gewijzigd door diablo668 23 dec 2004, 21:41, in totaal 1 gewijzigd.
berNd
Starter
Starter

ben ook van bree, en kheb dus ook slechte download, mijn ping op servers is ook altijd de hoogste, altijd rond de 60 en op zeer goeie servers waar iedereen 20 fozo heeft heb ik nog 30 - 40
Gast

SeNsEi Ze0n schreef:Volgens mij is het het Scarlet netwerk, aangezien mobistar <-> proxi mus en bgc =proximus denk ik dat :)
Euphony is Mobistar-netwerk. Die hebben hun eigen IP-netwerk en gebruiken niets van Scarlet. Zou binnenkort hun eigen DSLAMs willen installeren voor ADSL.

Filip
barco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

Mijn speedtest van 14/01/2005! :

download speed: 2322kbit/s or 290kbyte/s

upload speed: 418kbit/s or 52kbyte/s

't is precies een stukske hoger in Maasmechelen?!
diablo668
Starter Plus
Starter Plus

barco schreef:Mijn speedtest van 14/01/2005! :
download speed: 2322kbit/s or 290kbyte/s
upload speed: 418kbit/s or 52kbyte/s
't is precies een stukske hoger in Maasmechelen?!
BerNd en ik zitten op zelfde centrale hier in bree (en hij vertelde me ook dat em nog iemand kende ook van onze regio met zelfde probleem)

maar wat me ook is opgevallen is dat de snelheiden door de dag opvallen lager liggen als tijdens de avond; alhoewel je dat ook niet met zekerheid kan zeggen; heb ook al meegemaakt dat het 's avonds traag was)

de laatste speedtest gaf trouwens dit:
- Download speed : 2379 kbit/s or 297 kbyte/s
- Upload speed : 221 kbit/s or 28 kbyte/s
Sun Jan 16 2005 at 22:30:59 UTC+0100

terwijl BerNd zijn neerkwam op 56kB/s dl en 51kB/s upload op ongeveer zelfde moment; dus in mijn ogen is er toch ergens iets deftig mis; zeker als je (kan alleen voor mijn eigen spreken nu) weet dat die jaren dat ik skynet heb gehad de snelheid altijd rond het maximum heeft gelegen (330-350kB/s zelfs) en er kwa lansetup niks is veranderd;
barco
Plus Member
Plus Member

Your current download speed: 2563kbit/s or 320kbyte/s
Your current upload speed: 416kbit/s or 52kbyte/s
gangster

pff mijn downloadspeed is 1240kbit/s or 155kbyte/s en upload is 415kbit/s or 52kbyte/s, en toch heb ik een 3,3 mbit connectie. heeft er nog iemand downloadproblemen met euphony? ik ga morge es belle denk ik.
Gast

gangster schreef:pff mijn downloadspeed is 1240kbit/s or 155kbyte/s en upload is 415kbit/s or 52kbyte/s, en toch heb ik een 3,3 mbit connectie. heeft er nog iemand downloadproblemen met euphony? ik ga morge es belle denk ik.
In de loop van de namiddag had ik ook een lagere downloadsnelheid...Momenteel geen problemen :

Your current download speed:
2828kbit/s
or
354kbyte/s

Your current upload speed:
409kbit/s
or
51kbyte/s
Gast

Hoe zit het eigenlijk met de meter bij Euphony.?
Is dat een glijdende meter of wordt hij na een maand gereset?
Gast

Anonymous schreef:Hoe zit het eigenlijk met de meter bij Euphony.?
Is dat een glijdende meter of wordt hij na een maand gereset?
Bij http://my.euphonynet.be/ vind je alles terug incl. meter (wordt p/maand gereset ). Wel uw gevruikersnaam en wachtwoord invullen!
polipie

joo,

kheb ook euphonynet , al sinds een jaar.

wa dak al gemerkt heb is dat mn snelheid nooit boven de 300k gaat, met wa geluk boven de 250k - 270k.

bij skynet haddek 345k. das toch wel 15-20% minder snel of skynet

Wat hun support lijn betreft, kannek wel nie klagen.

kon een paar weken geleden bijna nergens naartoe surfen.

ik bel naar die helpdesk, ik moest een paar traceroutes doen en ze zagen dat het probleem bij 1 van hun transist lag.

binnen het uur wa da probleem opgelost en konnek weer surfen.

grtz
barco
Plus Member
Plus Member

downloadsnelheid EuComfort opgetrokken tot 4 mbps

Vanaf 15 oktober 2005 wordt voor alle nieuwe EuComfort-klanten de downloadsnelheid opgetrokken tot 4 Mbps in plaats van de huidige 3,3 Mbps. Alle bestaande EuComfort-klanten zullen gratis en gefaseerd overgeschakeld worden op de nieuwe snelheid. Meer informatie over deze overschakelingprocedure volgt binnenkort.

down : 4 Mbps
up : 384 Kbps

EuComfort kost tijdelijk slechts € 29,99 i.p.v. € 35 (incl. BTW) per maand!
sgt
Plus Member
Plus Member

ik ga ook binnenkort verhuizen en ben nog aan het twijfelen tussen verschillende providers zoals realdsl,versatel en euphony.
realdsl en versatel zijn unlimited maar hebben beide hun nadelen.
realdsl disconnects en snelheid en versatel is maar een 1Mbps.
ik zat te denken bij die promotie van euphony zou ik als ik 50gig download per maand aan 47euro komen wat mij wel aanstaat alleen wist ik niet hoe het met de kwaliteit van hun netwerk gesteld was maar dat valt precies wel mee als ik hier zo lees.
kan men zoveel volume bijkopen als men wilt of is er een limiet?met 15gig kom ik namelijk niet toe.
nog zo'n voordeel van euphony 1gig kost maar 0.5euro
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Misschien wel wat off topic, maar al eens gekeken naar de flexi abonnementen van EDPnet? Trouwens, Versatel heeft om de 24u een disconnect dacht ik.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”