Ik heb op het moment een Eminent router: EM4104 802.11b ADSL Modem/Router Annex A
http://www.eminent-online.com/eminent_n ... 1050&pg=99
Maar ik ben hem beu gezien dus zoek ik nu naar een goede vervanging.
Ik heb wat liggen rondlopen in de winkel hier en de volgende 2 modellen zijn me opgevallen:
Een Platinum eminent router:EM4114 802.11g ADSL Modem/Router Annex A
http://www.eminent-online.com/eminent_n ... 04114&pg=9
Heeft features zoals vpn, printserver, ...
En dan nog een adsl router van linksys ...
Welke zouden jullie aanraden? Mag ook van een ander merk zijn ofzo. Ook wil ik aan een bepaald mac adres een ip kunnen koppelen enzo... toegang tot wireless gebazeerd op mac adres, ...
thx
Welke ADSL wireless router?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Surely is het "beu gezien" niet de reden waarom je een nieuwe wilzertox schreef:...
Maar ik ben hem beu gezien dus zoek ik nu naar een goede vervanging.
...

Wat zijn dus de minimale eisen die jij stelt aan een router? (adv firewall, routing,...)
-
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
Als je graag experimenteert met routers, dan zou ik voor de Linksys wrt54g of wrt54gs gaan: daar kan je custom firmware op flashen (Sveasoft, wifibox, openwrt, ewrt, hyperwrt,...)
Maar dan heb je wel een aparte dsl modem nodig (of moet je die Eminent op ethernet bridge zetten), want er is geen interne.
De mogelijkheden met die custom firmware zijn indrukwekkend (vpn server, snmp, iptables, wds, vlans, qos,...)
Maar dan heb je wel een aparte dsl modem nodig (of moet je die Eminent op ethernet bridge zetten), want er is geen interne.
De mogelijkheden met die custom firmware zijn indrukwekkend (vpn server, snmp, iptables, wds, vlans, qos,...)
- brooklyn
- Elite Poster
SMC rulez

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Oh damn had ik dat gewetenSiglo schreef:Als je graag experimenteert met routers, dan zou ik voor de Linksys wrt54g of wrt54gs gaan: daar kan je custom firmware op flashen (Sveasoft, wifibox, openwrt, ewrt, hyperwrt,...)