Welke ADSL wireless router?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
zertox
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb op het moment een Eminent router: EM4104 802.11b ADSL Modem/Router Annex A

http://www.eminent-online.com/eminent_n ... 1050&pg=99

Maar ik ben hem beu gezien dus zoek ik nu naar een goede vervanging.

Ik heb wat liggen rondlopen in de winkel hier en de volgende 2 modellen zijn me opgevallen:
Een Platinum eminent router:EM4114 802.11g ADSL Modem/Router Annex A
http://www.eminent-online.com/eminent_n ... 04114&pg=9
Heeft features zoals vpn, printserver, ...

En dan nog een adsl router van linksys ...

Welke zouden jullie aanraden? Mag ook van een ander merk zijn ofzo. Ook wil ik aan een bepaald mac adres een ip kunnen koppelen enzo... toegang tot wireless gebazeerd op mac adres, ...

thx
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Bij SMC zult ge waarschijnlijk ook wel uw vruchten vinden :)
Ik gebruik dat merk al enkele jaren. http://www.smc.com/index.cfm?event=view ... _BEL&cid=5
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

zertox schreef:...
Maar ik ben hem beu gezien dus zoek ik nu naar een goede vervanging.
...
Surely is het "beu gezien" niet de reden waarom je een nieuwe wil :-) (tenzij je zo'n designfreak bent zoals mijn vriendin die dat "zwarte bakje" totaal niet vindt staan in de salon)

Wat zijn dus de minimale eisen die jij stelt aan een router? (adv firewall, routing,...)
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Als je graag experimenteert met routers, dan zou ik voor de Linksys wrt54g of wrt54gs gaan: daar kan je custom firmware op flashen (Sveasoft, wifibox, openwrt, ewrt, hyperwrt,...)
Maar dan heb je wel een aparte dsl modem nodig (of moet je die Eminent op ethernet bridge zetten), want er is geen interne.
De mogelijkheden met die custom firmware zijn indrukwekkend (vpn server, snmp, iptables, wds, vlans, qos,...)
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

SMC rulez
:P
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Siglo schreef:Als je graag experimenteert met routers, dan zou ik voor de Linksys wrt54g of wrt54gs gaan: daar kan je custom firmware op flashen (Sveasoft, wifibox, openwrt, ewrt, hyperwrt,...)
Maar dan heb je wel een aparte dsl modem nodig (of moet je die Eminent op ethernet bridge zetten), want er is geen interne.
De mogelijkheden met die custom firmware zijn indrukwekkend (vpn server, snmp, iptables, wds, vlans, qos,...)
Oh damn had ik dat geweten :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”