Ik heb mijn zus vorige week overgezet naar OVH. Eerst wat problemen om het nummer te porteren, je moet strikt de procedure volgen via de manager, geen email sturen om het formulier te uploaden.
Dan lukte het schijnbaar niet om uit te bellen met haar OVH-account. Na wat zoeken ben ik er op gekomen dat ze alleen niet naar mijn vast EDPNET-nummer kan bellen. Al de rest gaat goed.
Als ze naar mij belt krijgt ze een franse dame aan de lijn die het nummer dicteert.
Voor mijn vast nummer ben ik jaren geleden even klant geweest bij OVH, gedurende ongeveer 6 maanden. Omwille van de regelmatig afgebroken gesprekken ben ik opgestapt (BBOX in combinatie met Fritzbox, zie ander topic).
Ik gok dat mijn nummer nog in de database bij OVH zit en dat het bij hen misloopt.
Ik heb dat al gemeld en krijgt als antwoord "Which manipulations did you perform ?" Ze begrijpen mij niet.
Kan iemand van Userbase die klant is bij OVH eens proberen naar mijn vast nummer te bellen om te zien of het lukt ?
Stuur maar PB het voor nummer.
Alvast bedankt.
Mark
OVH probleem
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 18 keer
Waarschijnlijk heeft OVH zijn database niet aangepast.Als OVH klant lukt het me ook niet om je te bereiken.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Zeg, elke OVH-klant die zijn nummer laat overdragen heeft steeds twee telefoonnummers bij OVH. En de andere nummer; zou die werken, de 'interne'? Je zou denken van wel.Waterboy schreef:Waarschijnlijk heeft OVH zijn database niet aangepast.Als OVH klant lukt het me ook niet om je te bereiken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1987
- Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
- Locatie: Berlare (O-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Waterboy en WalterB1 hebben geprobeerd om mij te bellen en het lukte ook niet! Bedankt.
Het zit duidelijk bij OVH.
Het zit duidelijk bij OVH.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Ik ben nog maar vrij kort klant bij OVH. Ik had al eens eerder een ticket aangemaakt en dat duurde toen toch wel vele weken alvorens men dat behandelde. Ik heb nu een nieuw open ticket sinds 19/06 en dat staat ook nog open. Geen indicatie dat er al naar gezien is.
Het is totaal geen dringende zaak. Ook niet speciaal complex. (melding over vaststelling dat men via OVH niet kan bellen naar 17XX en 18XX telefoonnummers). Op zich maakt dat niets uit dat het zo lang aan het duren is.
Maar dat doet mij wel afvragen; wat als het iets dat wel wat sneller zou mogen vooruitgaan?
Wat zijn andere mensen hun ervaringen met support van OVH?
Het is totaal geen dringende zaak. Ook niet speciaal complex. (melding over vaststelling dat men via OVH niet kan bellen naar 17XX en 18XX telefoonnummers). Op zich maakt dat niets uit dat het zo lang aan het duren is.
Maar dat doet mij wel afvragen; wat als het iets dat wel wat sneller zou mogen vooruitgaan?
Wat zijn andere mensen hun ervaringen met support van OVH?
-
- Elite Poster
- Berichten: 6885
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
Heb steeds alles zelf gaan uitvissen ondanks de vele sites, managers, etc... Naar mijn gevoel is daar weinig voorzien om "intuitief" te werk te gaan! Maar einde goed, al goed: al jaren rocksolid nu 

Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Berichten: 2402
- Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zoals bij alles, neem ik graag de telefoon ter hand en los ik zaken zo op. Dat werkt prima, ook bij OVH. Al enkele keren een probleem on the spot opgelost. Je moet wel Frans spreken, want in goede traditie is er geen mogelijkheid om een andere taal te spreken als je ze belt.WalterB1 schreef:Ik ben nog maar vrij kort klant bij OVH. Ik had al eens eerder een ticket aangemaakt en dat duurde toen toch wel vele weken alvorens men dat behandelde. Ik heb nu een nieuw open ticket sinds 19/06 en dat staat ook nog open. Geen indicatie dat er al naar gezien is.
Het is totaal geen dringende zaak. Ook niet speciaal complex. (melding over vaststelling dat men via OVH niet kan bellen naar 17XX en 18XX telefoonnummers). Op zich maakt dat niets uit dat het zo lang aan het duren is.
Maar dat doet mij wel afvragen; wat als het iets dat wel wat sneller zou mogen vooruitgaan?
Wat zijn andere mensen hun ervaringen met support van OVH?
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Heb een reactie ontvangen op mijn vraag. Nogal raar. Ik was zeer duidelijk en uitvoerig met voorbeelden over waarover ik het had en het probleem was. Reactie was over welke internationale nummers het ging die ik niet kon bellen en bij welke providers die zitten.
Toch maar even hier vragen om zeker te zijn het niet aan mij ligt;
Kunnen een paar OVH-gebruikers met een Belgisch telefoonnummer bevestigen dat zij ook niet kunnen bellen naar nummer in de 17XX en 18XX range?
Dit zijn wat nummer waar het niet kwaad kan om zomaar naar te bellen
1700 - gratis nummer, nu gesloten (ma-vrij, 9u - 19u, keuzemenu)
1765 - pensioenlijn, ook gratis (denk ik), ook dicht in het weekend en ander met menu
... de 18XX komen minder voor. 1819 is een infonummer van het Brussels Gewest voor bedrijven. Die zijn nu ook dicht. https://1819.brussels/nl/contact
Toch maar even hier vragen om zeker te zijn het niet aan mij ligt;
Kunnen een paar OVH-gebruikers met een Belgisch telefoonnummer bevestigen dat zij ook niet kunnen bellen naar nummer in de 17XX en 18XX range?
Dit zijn wat nummer waar het niet kwaad kan om zomaar naar te bellen
1700 - gratis nummer, nu gesloten (ma-vrij, 9u - 19u, keuzemenu)
1765 - pensioenlijn, ook gratis (denk ik), ook dicht in het weekend en ander met menu
... de 18XX komen minder voor. 1819 is een infonummer van het Brussels Gewest voor bedrijven. Die zijn nu ook dicht. https://1819.brussels/nl/contact
- TanknaT
- Premium Member
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 28 jul 2007, 22:07
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 54 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Net gebeld naar 1700; 1765 en 1819. Krijg met alle drie verbinding, maar het duurt wel ongeveer 30 sec na het ingeven van het telefoonnummer voor je verbonden wordt. In die periode van 30 sec is er gewoon stilte op de lijn.
Best dat u dat nog eens probeert en ook die periode afwacht. Ik ben benieuwd.
Best dat u dat nog eens probeert en ook die periode afwacht. Ik ben benieuwd.
Voor elk ingewikkeld probleem bestaat een simpele, mooie maar foute oplossing
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Bedankt - Neen, bij mij werkt dat niet. Nummer bellen, wachten een poos en dan tuut-tuut-tuut.
Getest via DEC-telefoon en vaste analoge telefoon. Is via Fritzbox. Als ik die bel via mijn WeePee-account dan werkt het en wel direct. - Voor de test heb ik eerst andere voip-account uitgezet. Ook getest door uitdrukkelijk eerste de prefixcode voor het OVH-account te gebruiken. ( *121# ) . Standaard gaan alle uitgaande oproepen via OVH-account. - Werkt niet.
Raar.- Niet normaal dat het 30 seconden gaat duren om te bellen maar ook niet dat het niet werkt bij mij.
Aanvulling: ik zit op sip5.ovh.be met een 02-nummer
Getest via DEC-telefoon en vaste analoge telefoon. Is via Fritzbox. Als ik die bel via mijn WeePee-account dan werkt het en wel direct. - Voor de test heb ik eerst andere voip-account uitgezet. Ook getest door uitdrukkelijk eerste de prefixcode voor het OVH-account te gebruiken. ( *121# ) . Standaard gaan alle uitgaande oproepen via OVH-account. - Werkt niet.
Raar.- Niet normaal dat het 30 seconden gaat duren om te bellen maar ook niet dat het niet werkt bij mij.
Aanvulling: ik zit op sip5.ovh.be met een 02-nummer
-
- Elite Poster
- Berichten: 6885
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
Net 1700 gebeld, het is inderdaad even wachten voor de verbinding (hooguit 6 á 7 seconden) maar beslist geen 30 seconden lang (werk hier met Grandstream 1625 toestel)...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Moderator
- Berichten: 18466
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Komt er iets in de logfile van de Fritz!Box (foutcode)?WalterB1 schreef:Is via Fritzbox. Als ik die bel via mijn WeePee-account dan werkt het en wel direct. -
Misschien ligt het aan de instellingen van jouw OVH lijn in de Fritz!Box (voorbeeld dat de Fritz!Box er een "0" voorzet)?
Kan je andere nummers die met 1 beginnen wel bellen (vb 117 of 119 = testnummer nooddiensten)?
Bij VoIP kan je soms de wachttijd verkorten tussen indrukken van laatste cijfer en het verbinden, door het nummer af te sluiten met #.TanknaT schreef:Net gebeld naar 1700; 1765 en 1819. Krijg met alle drie verbinding, maar het duurt wel ongeveer 30 sec na het ingeven van het telefoonnummer voor je verbonden wordt. In die periode van 30 sec is er gewoon stilte op de lijn.
(bel 1700# in plaats van 1700).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
...en dat was het probleem;philippe_d schreef: Misschien ligt het aan de instellingen van jouw OVH lijn in de Fritz!Box (voorbeeld dat de Fritz!Box er een "0" voorzet)?
Kan je andere nummers die met 1 beginnen wel bellen (vb 117 of 119 = testnummer nooddiensten)?
.
Instellingsoptie gevonden om het stiekem toevoegen van een 0 uit te schakelen. Begrijp niet waarom dat een standaard instelling is. Gaf geen problemen met gewone nummers.12.07.20
00:25:04
Internettelefonie met 01765 via sip5.ovh.be is niet geslaagd. Oorzaak: Address Incomplete (484)
12.07.20
00:24:37
Internettelefonie met 01700 via sip5.ovh.be is niet geslaagd. Oorzaak: Address Incomplete (484) [2 meldingen sinds 12.07.20 00:24:16]
In ieder geval; het werkt nu wel. Ik kan naar die nummers bellen. Gaat niet erg snel maar ook niet extreem traag, zeker geen 30 seconden. Er een # achter zetten lijkt mij geen verschil te maken. - Ik sluit het ticket bij OVH.
-
- Moderator
- Berichten: 18466
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Blij dat mijn hint geholpen heeftWalterB1 schreef:...en dat was het probleem:Instellingsoptie gevonden om het stiekem toevoegen van een 0 uit te schakelenInternettelefonie met 01765 via sip5.ovh.be is niet geslaagd. Oorzaak: Address Incomplete (484)
Internettelefonie met 01700 via sip5.ovh.be is niet geslaagd. Oorzaak: Address Incomplete (484)

Je had jezelf toch wel wat frustraties kunnen besparen:
- Het eerste wat je altijd moet doen als een verbinding mislukt is de logfile ("gebeurtenissen") raadplegen. Hier staat meestal wel info met de reden van de mislukte call.
- En als het lukt met de ene provider, maar niet met de andere, dan best eens de instellingen vergelijkingen voor beide lijnen ...
De FritzBox voegt niet "stiekem" een 0 toe. De standard instelling is de volgende:WalterB1 schreef: Begrijp niet waarom dat een standaard instelling is. Gaf geen problemen met gewone nummers.
- De Fritz!Box voegt het zonenummer toe bij de nummers zonder kengetal.
- De Fritz!Box voegt geen landnummer (0032) toe bij de nummers zonder landnummer.
- - in de meeste landen van de wereld moet je geen kengetal vormen, als je een nummer belt binnen jouw eigen zone (zoals dat tot voor enkele jaren ook het geval was in België).
- Bij VoIp gesprekken moet je altijd een kengetal toevoegen (gezien een VoIP supplier niet kan weten vanuit welke zone je belt).
- De Fritz!Box zal dus (standard) jouw netnummer toevoegen, als je een nummer draait zonder kengetal. Die optie kan je uitvinken.
- Bij gewone nummers (nummers beginnend met "0") wordt geen netnummer toegevoegd, vandaar geen probleem!
- - Bij sommige VoiP providers (vb localphone?) moet je altijd een landnummer vormen, ook als je binnen Belgïe belt (gezien een VoIP supplier niet kan weten vanuit welke land je belt)
- De Fritz!Box kan dus jouw landnummer toevoegen, als je een nummer vormt zonder landnummer. Die optie kan je aanvinken.
- Die optie moet je ook gebruiken als je een Belgisch nummer belt via een buitenlandse provider (vb Sipgate).
Afsluiten met een # zal natuurlijk geen 30' verschil uitmaken, maar een 3-tal seconden (= de tijd die de Fritz!Box wacht nà ieder cijfer vooraleer hij besluit dat dit het laatste cijfer was ...)WalterB1 schreef:Er een # achter zetten lijkt mij geen verschil te maken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2277
- Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 29 keer
ik kom er nu achter dat ik mijn naar ovh geporteerd nummer van telenet niet meer kan bereiken? Geen idee hoe lang dit al is mar dat het gewerkt heeft weet ik zeker. Uitgaande gesprekken gaan nog wel. Bij de ovh instellingen onder mijn account
- No 00322XXX het geporteerde telenetnummer - *
-SIP 00322XXX
* Configuration Redirection d'appels - Vos appels entrants - Ligne vers laquelle vos appels seront redirigés (naar het ovh-nummer)
- No 00322XXX het geporteerde telenetnummer - *
-SIP 00322XXX
* Configuration Redirection d'appels - Vos appels entrants - Ligne vers laquelle vos appels seront redirigés (naar het ovh-nummer)
-
- Elite Poster
- Berichten: 8028
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
OVH heeft plat gelegen vanaf 15.15u ongeveer tot 17u
Ben even onder mijn instellingen bij OVH manager aan het kijken
Info sur la ligne
Number: Het ovh nummer wat toegekend werd door ovh
Intitulé de la ligne: idem Maar begint met 0032
Code pays:+32
Information sip
Login: idem aan intitulé de la ligne
Autorisation user name: idem intitulé
Domain sip. OVH. Be
Ben even onder mijn instellingen bij OVH manager aan het kijken
Info sur la ligne
Number: Het ovh nummer wat toegekend werd door ovh
Intitulé de la ligne: idem Maar begint met 0032
Code pays:+32
Information sip
Login: idem aan intitulé de la ligne
Autorisation user name: idem intitulé
Domain sip. OVH. Be
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 12 aug 2020, 17:57, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 8028
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Ik dacht via Instagram iets gezien te hebben. Maar mij viel het op omdat een info Led op mijn Fritzbox rood brandde. En die led geeft de status van mijn telefoonlijn weer.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Heb mails gekregen van mijn Fritzbox, om 16u14;
En dan om 16u49:Telefonie langer dan een uur niet of slechts beperkt bruikbaar.
Minstens een telefoonnummer is al langer dan een uur niet beschikbaar.
Alle telefoonnummers zijn opnieuw beschikbaar.