Ik heb er zelf al een paar uren op gezocht bij google. Het is een "known problem" zeker al sinds een maand of 6-12 maar er is nog geen echte oplossing voor deze problemen. Samsung steekt het probleem op Nokia, waarbij het erop wijst dat de Nokia's niet op hun "compatible" lijst staan.
De twee problemen en de "oplossingen":
- de Samsung galaxy smartwatch connecteert niet de eerste maal dat je hem pairt met een Nokia 7, 8 of 8.1. De oplossing is om tijdens het pairing proces handmatig te gaan naar instellingen -->verbonden apparaten. In momenteel verbonden zijn je de galaxy watch staan maar als je erop klik zal je zien dat er bovenaan rechts "verbinden" staat. Druk daar op verbinden en het pairing proces gaat dan wel gewoon afronden. Het woord "verbinden" verandert dan in "verbindingd verbreken". Om één of andere reden denkt de Nokia dat de galaxy watch verbonden is, maar moet je nog eens manueel de verbinding opzetten
- op dezelfde manier: eens je gepaird bent en wanneer je out of range gaat door bijvoorbeeld je smartphone in een kamer te laten liggen waaruit je weggaat, dan zal de bluetooth niet automatisch herverbinden met de watch. het is te zeggen: hetzelfde probleem in instellingen -->verbonden apparaten staat bij "momenteel verbonden" de galaxy watch maar als je erop klik zal je zien dat er bovenaan rechts opnieuw "verbinden" staat. Druk daar op verbinden en dan is de watch wel weer correct herverbonden. Dit is uiteraard allesbehalve handig. Er zijn op het net vele suggesties over bluetooth cache legen, herinstalleren, enz. Mijn ervaring: werkt allemaal niet. Ik heb het opgelost door een app genaamd "auto connect bluetooth devices" uit de play store (android) te installeren, die om de 2 minuten de bluetooth verbinding met de galaxy watch checkt en opnieuw maakt indien nodig. Zo zit ik nooit meer dan 2 minuten zonder verbinding, waat voor mij anavaardbaar is
Ik hoop / vermoed dat iemand hier wel iets mee zal zijn, eventueel via google search
