Nokia 7, 8, 8.1 en Samsung galaxy smartwatch - bluetooth problemen

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Naar aanleiding van bluetooth problemen met de combinatie van een Nokia 8.1 smartphone en Samsung galaxy smartwatch wou ik dit even posten voor alle anderen die hiermee problemen zouden hebben. Ook den ieuwere samsung active 2 zou er last van hebben.

Ik heb er zelf al een paar uren op gezocht bij google. Het is een "known problem" zeker al sinds een maand of 6-12 maar er is nog geen echte oplossing voor deze problemen. Samsung steekt het probleem op Nokia, waarbij het erop wijst dat de Nokia's niet op hun "compatible" lijst staan.

De twee problemen en de "oplossingen":
- de Samsung galaxy smartwatch connecteert niet de eerste maal dat je hem pairt met een Nokia 7, 8 of 8.1. De oplossing is om tijdens het pairing proces handmatig te gaan naar instellingen -->verbonden apparaten. In momenteel verbonden zijn je de galaxy watch staan maar als je erop klik zal je zien dat er bovenaan rechts "verbinden" staat. Druk daar op verbinden en het pairing proces gaat dan wel gewoon afronden. Het woord "verbinden" verandert dan in "verbindingd verbreken". Om één of andere reden denkt de Nokia dat de galaxy watch verbonden is, maar moet je nog eens manueel de verbinding opzetten
- op dezelfde manier: eens je gepaird bent en wanneer je out of range gaat door bijvoorbeeld je smartphone in een kamer te laten liggen waaruit je weggaat, dan zal de bluetooth niet automatisch herverbinden met de watch. het is te zeggen: hetzelfde probleem in instellingen -->verbonden apparaten staat bij "momenteel verbonden" de galaxy watch maar als je erop klik zal je zien dat er bovenaan rechts opnieuw "verbinden" staat. Druk daar op verbinden en dan is de watch wel weer correct herverbonden. Dit is uiteraard allesbehalve handig. Er zijn op het net vele suggesties over bluetooth cache legen, herinstalleren, enz. Mijn ervaring: werkt allemaal niet. Ik heb het opgelost door een app genaamd "auto connect bluetooth devices" uit de play store (android) te installeren, die om de 2 minuten de bluetooth verbinding met de galaxy watch checkt en opnieuw maakt indien nodig. Zo zit ik nooit meer dan 2 minuten zonder verbinding, waat voor mij anavaardbaar is

Ik hoop / vermoed dat iemand hier wel iets mee zal zijn, eventueel via google search ;). Als iemand anders betere oplossingen heeft, aarzel niet om ze te delen.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

niet helemaal gelinkt: met mijn nieuwe wagen (Renault) kon ik niet succesvol bellen met mijn nokia 7.1.
Dat probleem is echter van de baan sinds ik naar android 10 ben geupgrade. "wachten" kan dus ook helpen als je daar nog niet naar bent geupgrade ;-)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dit is android 10.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

profke schreef:niet helemaal gelinkt: met mijn nieuwe wagen (Renault) kon ik niet succesvol bellen met mijn nokia 7.1.
Dat probleem is echter van de baan sinds ik naar android 10 ben geupgrade. "wachten" kan dus ook helpen als je daar nog niet naar bent geupgrade ;-)
Dat niet kunnen bellen is geen specifiek Nokia en Renault probleem, ik heb het met diverse toestellen en auto's. De auto "denkt" dat de telefoon geen signaal meer heeft zodra de telefoon verbindt met een nieuwe mast. Probleem doet zich enkel voor in een toestel met 2 SIM slots waarbij de SIM in slot 1 zit. Oplossing is dan de SIM in slot 2 steken, sindsdien geen problemen meer. Positief wel dat het blijkbaar is opgelost in Android 10, want dit issue gaat al lang mee.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”