Beste,
Ik heb probleem met verbinding. Ik weten niet welke gegevens zijn niet goed ingepikt. User en wachtwoord zijn zeker goed en Proximus zegt dat genoeg moet zijn maar ik kracht geen internet thuis. Kan iemand helpen?
Mvg
Piotr
TP link AC5400x met Proximus glasvezel modem Nokia
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 546 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Als proximus effectief vlan tagging nodig heeft op de WAN en PPPoE dus over vlan 10 moet passeren heb je pech, de TP Link (en meeste huis/tuin/keuken/gaming routers) ondersteunt dat niet voor zover ik kan zien. Maar Proximus levert normaal een Fritzbox toch ? Kan je niet jouw router daarachter plaatsen ? De dubbele NAT lijkt me niet direct een issue voor jou ?
Ik zou trouwens geen 192.168.0.x voor je thuisnetwerk gebruiken ... maar dat is maar een bijzaak.
Ik zou trouwens geen 192.168.0.x voor je thuisnetwerk gebruiken ... maar dat is maar een bijzaak.
-
- Starter
Beste
Ik heb van proximus Nokia g040g voor mijn tp link router maar ik kreeg geen verbinding.
Ik heb van proximus Nokia g040g voor mijn tp link router maar ik kreeg geen verbinding.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 9 keer
Proximus levert een Nokia modem en een B-BOX 3 dat als router dient.Sasuke schreef:Maar Proximus levert normaal een Fritzbox toch ?
Op de website van edpnet staan de voorwaarden voor het gebruik van een eigen router (https://www.edpnet.be/nl/support/bestel ... nding.html):
- een PPP-verbinding kunnen opbouwen,
- VLAN 10-tagging ondersteunen,
- Gigabit Ethernet-poorten hebben (anders is de snelheid beperkt tot 100 Mbps).