heist_175 schreef:Ik voel mij op dat moment niet verplicht een overtreding te begaan, zodat de hardrijder terug te hard kan gaan rijden. Ik ga hem/haar ook niet voor de lol blokkeren, maar versnellen al evenmin.
Mensen zeggen altijd dat ze zich niet laten opjagen, maar als ik zelf zo'n situatie zie, dan zie ik dat de hardrijder echt wel zo irritant en hardnekkig is, dat die ervoor extra gas geeft om ervan af te zijn.
Op dat moment rijdt die dus ook te snel, en kan evengoed geflitst worden...
heist_175 schreef:Als ik aan het voorbij steken ben (of inhalen, hoe je wel) en het voertuig (auto, bus, vrachtwagen, moto) versnelt tijdens mijn inhaalmanoeuvre, dan steek ik ofwel een tandje bij, ofwel voeg ik achter het versnellende voertuig terug braaf in.
Je hebt het geherformuleerd, maar feit is dat je dan zelf dus ook boven de toegelaten snelheid gaat.
Dus je bent niet anders dan een ander, maar toch doe je alsof jij je wel netjes aan de regels houdt, altijd, overal...
selder schreef:Ik heb toch nergens gezegd dat ik blind vertrouw op de snelheidsaanduiding op m'n dashboard? Ik bezie het meer als een bevestiging, dat systeem met de camera werkt overigens zeer goed. Ik kan op m'n hand tellen hoeveel keer het al fout geweest is. En eer dat systeem fout is, dan heb ik het zelf ook niet gezien, want de camera ziet uiteraard veel meer.
Dan is er iets grondigs mis!
het kan niet zo zijn dat je verplicht bent van allerlei hoogtechnologische middelen in te zetten, gewoon maar om aan de basis verkeersregels te kunnen voldoen.
Dan bewijst dat dat er effectief teveel borden staan, of dat de snelheidsbeperkingen totaal niet overeenkomen met de snelheid die een voorzichtige chauffeur zou aanhouden.
En het is ook belachelijk, hoeveel keer gebeurt het niet dat je een bord "einde bebouwde kom" ziet, met direct daarna weer een gewoon bordje max. 50...
MichelJ schreef:Jaarlijks 1 snelheidsboete, telkens op wegen waar de zwakste weggebruiker de moto is.
Dat bevestigt toch wat ik zeg, dat zelfs als je heel hard oplet, met cruisecontrol werkt, snelheidsbegrenzer, enz. je toch nog jaarlijks een boete kunt krijgen.
Dat bewijst dat het voor een groot stuk een geldzaak is, anders zouden mensen die zoveel moeite doen, een heel jaar zonder boete kunnen.
Vandaag nog gemerkt, technische middelen zijn niet voldoende.
Cruisecontrol aangezet, maar de weg ging een beetje bergaf, ik zag het kilometertelletje toch naar 55 gaan in plaats van de 50.
Dan maar manueel wat bijgeremd.
Zelfs die automatische hulpmiddelen zijn niet genoeg robot om te voldoen aan de snelheidsreglementering.
MichelJ schreef:Laat ons veronderstellen dat de regering geen cent in snelheidscontroles investeert en allemaal in infrastructuurwerken. Wat is de definitie van een goede infrastructuur? Verlichting, staat wegdek, de snelheid, doorstroming, verkeerslichten,....
Ondertussen knallen we met z'n allen er gewoon nog vrolijk op los. Denk je dan dat we als de werken achter de rug zijn we plots mooi op snelheid gaan rijden?
Ja, hallo, dus moet er niet meer in infrastructuur geïnvesteerd worden?
Het een sluit het ander toch niet uit?
Het is echt niet omdat de weg vol putten ligt dat het dan veiliger is.
Voor mij mogen ze flitsen, maar het doel moet zijn tot een veiliger verkeer te komen, en niet om zoveel mogelijk geld naar de staatskas te laten vloeien.
Helaas is het in werkelijkheid vaak omgekeerd, en dient verkeersveiligheid alleen om eens veel geld binnen te rijven.
MichelJ schreef:Maar we hebben nu al last met dynamische borden van 30, als we die andere ook nog eens dynamisch maken om naargelang de verkeerssituatie sneller te rijden dan gaat ons brein in overbelasting

Ik weet niet, ik merk dat die dynamische borden niet lang meegaan.
Een beetje verder van mijn deur, moet ik regelmatig passeren omdat daar een broodautomaat is, een beetje ervoor stonden eerst gewone borden 30, omdat daar een schooltje is.
Tja, met gewone borden moet je dus eigenlijk altijd 30 of minder rijden op die plaats, dus hebben ze dynamische borden gezet.
Nu zie ik dat die er nog staan, maar ze staan 90° gedraaid, en de gewone borden staan er weer in de plaats.
Blijkbaar waren ze rap kapot?