Hij doet het nog prima, maar als ik wat veel tegelijk heb openstaan, dan heeft ie het moeilijk.
Laatst was ik een Visio van de nieuw-aan-te-leggen oprit aan het tekenen en af en toe moest ik een seconde of 3 wachten tot ie klaar was met rekenen.
Oorspronkelijk was ik van plan te wachten op de NUC8, maar ik las op GoT in een thread over NUC's een tip om zelf iets in elkaar te knutselen. Niet met een NUC, maar wel met een small-form-factor case met een mobo en losse CPU etc.
Ik dacht: jippie.
Maar dan... elvendertig form factors, moet je nog een case vinden die daarrond past, moet je een mobo vinden waar dan de juiste CPU in gaat om dan te hopen dat de fan van de case krachtig genoeg is om de CPU te koelen en tegelijk de voeding krachtig genoeg om heel het spel aan de praat te houden. Ik zie door de bomen het bos niet

Ik zoek:
- mobo met BT5, USB3 & Gbit (USB-C is een plusplunt, BT5 kan ook met een uitbreidingskaart, maar dan moet er een expansieslot op het mobo zitten)
- recente CPU (i7-8 of AMD)
- case van max H20 x B20 x D10 -> max mobo formaat is dus mini-ITX
> De bedoeling is dat de case aan de achterkant van mijn scherm hangt, net zoals je dat bij een NUC doet.
> PC wordt gebruikt voor alles, "zwaarste" taken zijn Visio, audio conversie (FLAC/MP4/AAC/MP3), occasionele fotobewerking, ... (dus niet gaming - al twijfel ik wel om de nieuwe Anno 1800 te kopen eens die uit is)
> max budget voor case + inhoud = €900