Poort openzetten BBox3

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bartvm
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik probeer poort 8123 open te zetten op de BBox3 voor mijn computer met vast IP

Bbox neemt alles aan, na saven, maar alles wat ik heb ingevuld blijft "grijs", (zie bijlage) en de poorten staan na 3 dagen nog niet open.

Ik las, op het Belgacom-forum, dat je kan een router met deze geopende poorten aan de Bbox hangen, maar dat lijkt me niet erg logisch. Enfin, toch maar geprobeerd, zonder verhoopt resultaat...

Iemand een idee?
Bijlagen
Poort 8123.PNG
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Geen ervaring met Proximus routers maar bij telenet is het zo (mijn ervaring) dat ik vaak errors kreeg en dat ik helemaal opnieuw moest beginnen.
Misschien is dit hier nu ook het geval? Al geprobeerd de rules te verwijderen en opnieuw aan te maken?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

soms lukt het dan wel na het invoeren van een regel als je de b-box eens reboot.
bartvm
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt!

Net geprobeerd, poort nog steeds dicht.
Daddy007
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

Portforwarding in BBox is dikke miserie.
Best een router achter de BBox hangen met een eigen ppoe verbinding en dan via de router je port forwarding doen.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Hou er rekening mee dat de interface van de bbox3 niet goed werkt met sommige browsers....

Dat was bij mij het probleem met de portforwarding.
bartvm
Starter Plus
Starter Plus

Best een router achter de BBox hangen met een eigen ppoe verbinding en dan via de router je port forwarding doen.
Gaat dan je verbinding niet weer door de Bbox waar die poorten dicht zijn? Of moet je het koperpaar ontdubbelen en 1 paar in de andere router steken?
Indien niet, hoe stel ik die ppoe verbinding in (login / paswoord enzo?)? (Heb hier nog een tplink 1043nd liggen, met een Wan poort aan)
Hou er rekening mee dat de interface van de bbox3 niet goed werkt met sommige browsers....
Heb geprobeerd met Chrome en Edge...
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 42 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Werkt hetgeen dat je probeert te hosten local?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Daddy007
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 16 keer

bartvm schreef:
Gaat dan je verbinding niet weer door de Bbox waar die poorten dicht zijn? Of moet je het koperpaar ontdubbelen en 1 paar in de andere router steken?
Indien niet, hoe stel ik die ppoe verbinding in (login / paswoord enzo?)? (Heb hier nog een tplink 1043nd liggen, met een Wan poort aan)

Gewoon de BBox verbinden met de WAN poort van je router en dan ppoe instellen met je login/passwoord.
Dan gaat alle verkeer over je router.
bartvm
Starter Plus
Starter Plus

Pfff.

Na veel trial/error is het toch gelukt, denk ik. Tv werkt, LAN is ok, en poort 8123 staat open volgens https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

Hopen dat ik niet op verborgen gebreken stoot...
bartvm
Starter Plus
Starter Plus

Poort stond open volgens de site, niet volgens mijn programma (Burst wallet). Na een dag of 3 geen internet meer (ruimt Proximus de boel op geregelde tijden op?)

Alles terug gezet zoals het was, ik laat die poorten maar voor wat ze zijn...(was toch makkelijk geweest als die gewoon in de Bbox konden worden opengezet)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”