Coax RG6 - PVC grijs voor Telenet installatie

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Goedemorgen,
ik zoek een Coax RG6 - PVC grijs kabel van ongeveer 1,5 a 2 meter met aansluitingen
http://www.my-electro.be/product/coax-r ... terlectra/
http://www.my-electro.be/product/f-conn ... c6-of-pe6/
aangezien mijn huidige Telenet kabel iets te kort is. Ik ben al gaan informeren in een Telenet center maar daar verkopen ze deze kabel niet.
Heeft iemand van jullie nog zo een kabel liggen ( inclusief de aansluitingen reeds aangebracht).
Laat maar weten wat de prijs is inclusief verzendkosten.
Alvast bedankt.
Jan007
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 16 keer

Heb hier al het nodige liggen om er eentje te maken, maar de kabel is wel zwart en gecertifieerd Telenet (staat er op gedrukt).
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Jan007 schreef:Heb hier al het nodige liggen om er eentje te maken, maar de kabel is wel zwart en gecertifieerd Telenet (staat er op gedrukt).
Perfect voor mij. Kan je mij laten weten hoeveel deze kost, volledig gemaakt inclusief verzending?
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

De grijze is PVC6 kabel, niet UV-bestendig en daarom alleen voor binnengebruik.
De zwarte is PE6 kabel (bestaat ook in dikkere versies PE11 en PE14 voor grotere afstanden) en is ook voor buiten geschikt. Deze is wel iets stugger.
Denk eraan dat je dropkabel (kabel van het aftakpunt buiten tot aan de de NIU binnen) uit één stuk moet bestaan!
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

nickz schreef:De grijze is PVC6 kabel, niet UV-bestendig en daarom alleen voor binnengebruik.
De zwarte is PE6 kabel (bestaat ook in dikkere versies PE11 en PE14 voor grotere afstanden) en is ook voor buiten geschikt. Deze is wel iets stugger.
Denk eraan dat je dropkabel (kabel van het aftakpunt buiten tot aan de de NIU binnen) uit één stuk moet bestaan!
Het is de grijze kabel tussen de NIU binnen en de Telenet all in one die ik graag wil vervangen. Deze is nu maar een halve meter lang, ik zou er graag 1 willen van 1.5 a 2 meter. Dus indien iemand zo een grijze op overschot zou hebben. :wink:
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Dan kan je inderdaad zowel grijze PVC6 of zwarte PE6 (als deze niet te veel moet buigen) gebruiken met aan beide kanten een F-connector.
Het is wel aan te raden om goede krimp- of compressiestekkers te gebruiken (die met een speciale krimp- of compressietang moeten worden gemonteerd) en niet van die rommel uit een bouwmarkt die je er op moet draaien en die de afscherming beschadigt. Een slechte afscherming van de modemkabel kan niet alleen storingen veroorzaken bij jou, maar op het ganse netwerk in jouw buurt! Bij de betere tv zaak kan men zo'n kabel maken voor jou.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

nickz schreef:Dan kan je inderdaad zowel grijze PVC6 of zwarte PE6 (als deze niet te veel moet buigen) gebruiken met aan beide kanten een F-connector.
Het is wel aan te raden om goede krimp- of compressiestekkers te gebruiken (die met een speciale krimp- of compressietang moeten worden gemonteerd) en niet van die rommel uit een bouwmarkt die je er op moet draaien en die de afscherming beschadigt. Een slechte afscherming van de modemkabel kan niet alleen storingen veroorzaken bij jou, maar op het ganse netwerk in jouw buurt! Bij de betere tv zaak kan men zo'n kabel maken voor jou.
Moest iemand op het forum mij hierbij kunnen helpen zou ik dit zeker appreciëren. ( ik heb het materiaal zelf niet liggen). Indien er niemand kan helpen zal ik verder zoeken in de betere tv zaak. Ik ben uiteraard bereid om de persoon die mij hierbij kan helpen hem te vergoeden.
Jan007
Pro Member
Pro Member

Ik zal U dus niet kunnen helpen want volgens "nickz" ga ik rommel maken met de F connectoren die ik heb en al 10 jaren gebruik op mijn sat installatie.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Jan007 schreef:Ik zal U dus niet kunnen helpen want volgens "nickz" ga ik rommel maken met de F connectoren die ik heb en al 10 jaren gebruik op mijn sat installatie.
Ik kan me daar spijtig genoeg niet over uitspreken want ik heb daar geen ervaring mee.
Maar langs de andere kant denk ik wel dat de kwaliteit van de kabels die je zelf maakt wel van goede kwaliteit zijn als ze al 10 jaar meegaan.
Jan007
Pro Member
Pro Member

Indien je toch het risico wil nemen kan ik u een kabel maken voor 10 EUR alles incl.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Dergelijke stekkers zijn niet door Telenet goedgekeurd, hebben schroefdraad die de fijne afscherming van de coax beschadigd en kunnen loskomen.
Normaal gezien mag je zelf niet aan de coax tussen de modem en de NIU prutsen. Als je echter degelijk, goedgekeurd materiaal gebruikt, dan is dat in principe geen probleem.

PS: ik heb zelf ook al een satellietinstallatie aangelegd met 4 quad LNB's en 4 DiSEqC-switches voor 4 tuners, maar wel met degelijk materiaal, waaronder waterdichte Cabelcon CX3 compressiestekkers, geen gebricoleer. Telenet gebruikt tegenwoordig ook vaak Cabelcon F-56-CX3 7.0 QM compressiestekkers in plaats van de F-56-ALM 4.9/8.4 krimpstekkers.
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Jan007 schreef:Indien je toch het risico wil nemen kan ik u een kabel maken voor 10 EUR alles incl.
Bij een betere tv zaak kan men voor minder geld een professionele kabel maken in plaats van zo'n gebricoleer met schroefstekkertjes wat NIET toegelaten is op het Telenet-netwerk...
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb mijn grijze kabel eens bekeken.
Deze kabel werd in de tijd ( ongeveer een 14 tal jaar geleden) door het vroegere radio Public in Leuven geplaatst.
Volgens mij is dit een kabel met van die schroefstekkers op. Als ik deze op de Telenet all in one plaats moet ik deze vastschroeven met een klein steeksleuteltje.
Kan ik voor zo een kabel echt niet rechtstreeks bij Telenet terecht?
Bij een Vandenborre zaak kan men mij waarschijnlijk niet helpen zeker?
nickz
Elite Poster
Elite Poster

Dit is wat je nodig hebt:
- kabel: https://www.gotron.be/telenet-distribut ... bruik.html
- stekkers:
ofwel compressiestekkers: https://www.gotron.be/componenten/conne ... 6-4-9.html
ofwel krimpstekkers: https://www.gotron.be/componenten/conne ... ering.html
- compressie- of krimptang om de stekkers te monteren

Ik heb beide tangen liggen, alleen woon ik nogal veraf van u.

Met schroefstekkers bedoel ik onderstaande stekkers die je op de kabel zelf vastschroeft. Dit is van die rommel die je in bouwmarkten vindt en die niet goedgekeurd zijn voor gebruik op het Telenet-netwerk. Als je deze gebruikt voor een tv-uitgang van de NIU, dan kan je hoogstens je eigen tv-signaal verstoren, maar de modemaansluiting is zowel ingang als uitgang en kan dus storingen veroorzaken in gans de buurt, met alle gevolgen en kosten van dien...
F-Twist-on-Plug-Male-Coaxial-Connector-for-RG6-Rg11-Cable.jpg
F-Twist-on-Plug-Male-Coaxial-Connector-for-RG6-Rg11-Cable.jpg (11.14 KiB) 930 keer bekeken
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

nickz schreef:Dit is wat je nodig hebt:
- kabel: https://www.gotron.be/telenet-distribut ... bruik.html
- stekkers:
ofwel compressiestekkers: https://www.gotron.be/componenten/conne ... 6-4-9.html
ofwel krimpstekkers: https://www.gotron.be/componenten/conne ... ering.html
- compressie- of krimptang om de stekkers te monteren

Ik heb beide tangen liggen, alleen woon ik nogal veraf van u.

Met schroefstekkers bedoel ik onderstaande stekkers die je op de kabel zelf vastschroeft. Dit is van die rommel die je in bouwmarkten vindt en die niet goedgekeurd zijn voor gebruik op het Telenet-netwerk. Als je deze gebruikt voor een tv-uitgang van de NIU, dan kan je hoogstens je eigen tv-signaal verstoren, maar de modemaansluiting is zowel ingang als uitgang en kan dus storingen veroorzaken in gans de buurt, met alle gevolgen en kosten van dien...

F-Twist-on-Plug-Male-Coaxial-Connector-for-RG6-Rg11-Cable.jpg
ja lap, het zijn inderdaad zulke schroefstekkers die erop staan. :roll:
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb net naar Aitec hier in Heverlee gebeld en deze mensen kunnen voor mij zo een kabel maken.
http://www.aitec.be
Ik vermoed dat ze degelijk materiaal gebruiken.
UBremoved_3729
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben net de kabel gaan afhalen bij Aitec. Het is een gecertificeerde kabel ( er staat Telenet interkabel opgedrukt).
Er staan eveneens correcte stekkers op. de kabel is 2 meter lang en heeft me uiteindelijk 7,50 euro gekost.
Toch wil ik iedereen bedanken voor de tips en info, ik heb weer bijgeleerd. :wink:
Hier mag een slotje op.
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”