Ik heb net vijf 3,5mm soldeer jack's thuis geleverd gekregen, besteld bij aliexpress.
Kostprijs €0,48 voor vijf stuks, met GRATIS verzending.
Hoe kunnen ze daar in hemelsnaam winst op maken ?
Als je een binnenlandse brief verstuurt met de post is het al duurder dan €0,48
Iemand daar een uitleg voor ?
Wie sponsort aliexpress ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Ik heb al zendingen met gratis verzending uit China gekregen waarop echte postzegels hingen. Effen de koers van de Yuan opzoeken en bleek de waarde van de postzegels ook hoger dan mijn bestelling
.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Verzending is sowieso spotgoedkoop in China. Dat soort pakjes kost daar geen drol om te versturen en je mag er zeker van zijn dat ze effectief winst maken op zo'n verkoop. Ze verdienen er misschien 1 of 2 RMB op, wat natuurlijk belachelijk laag is (1 RMB = €0.13), maar om het even in perspectief te plaatsen: een busrit kost in China ook maar 1 a 2 RMB, of een flesje cola bijvoorbeeld 3 RMB. Dagelijkse kosten, vooral eten, zijn daar veel lager, vandaar dat ze er van kunnen leven.
Niet vergeten dat arbeiderslonen daar nog steeds enorm laag zijn, een postbode verdient daar letterlijk een appel en een ei. Daar komt nog eens bij dat de Chinese overheid international shipping sponsort, zodat jan en alleman een product van een paar cent toch met winst internationaal kan verkopen. Vooral dat laatste zorgt ervoor dat het zo goedkoop is. Door de subsidies die ze krijgen is domestic shipping vaak duurder dan internationaal, go figure.
Niet vergeten dat arbeiderslonen daar nog steeds enorm laag zijn, een postbode verdient daar letterlijk een appel en een ei. Daar komt nog eens bij dat de Chinese overheid international shipping sponsort, zodat jan en alleman een product van een paar cent toch met winst internationaal kan verkopen. Vooral dat laatste zorgt ervoor dat het zo goedkoop is. Door de subsidies die ze krijgen is domestic shipping vaak duurder dan internationaal, go figure.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Onder andere ik sponsor AliExpress. En met mij nog een boel anderen op dit forum zeker?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 10 keer
Producten zijn sowieso vele goedkoper dan hier, het land van oorsprong en massa productie. Marges zijn vrij klein maar ze verkopen ook grote aantallen. Ik heb ook ooit gelezen dat verzending super goedkoop is voor de bedrijven omdat de overheid daarvoor subsidies geeft (deze zijn ook in Chinese handen).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 146 keer
BPost voornamelijk. Ik heb eens opgevangen dat er bij postbedrijven niet zoiets als "terminatietarieven" bestaat. Als je een internationale brief verstuurt gaat hetgeen jij betaalt aan postzegels naar het postbedrijf in jouw land, en het postbedrijf in het land van de ontvanger levert dat gratis af. Redenering was vroeger: de meeste brieven worden beantwoord, dus er gaan ongeveer evenveel zendingen van land A naar land B als omgekeerd. Maar in de tijd van pakjes uit China klopt die redenering uiteraard niet meer 
Verzenden kan in China wel spotgoedkoop zijn maar uiteindelijk belt er hier wel een Belgische postbode aan mijn deur, en die wordt betaald volgens de Belgische barema's.

Verzenden kan in China wel spotgoedkoop zijn maar uiteindelijk belt er hier wel een Belgische postbode aan mijn deur, en die wordt betaald volgens de Belgische barema's.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Je moet ook wel weten wat je koopt daar. Het kan behoorlijk lang onderweg zijn, en soms doe je een miskoop omdat een product op ali duurder is dan hier bij de normale winkelier. Ik heb het al een paar keer meegemaakt.
Andere dingen zijn dan wel spotgoedkoop of zelfs hier niet te vinden.
Je moet trouwens ook even uitkijken, het klopt niet "helemaal" met wat hier gezegd wordt. De overheid sponsort idd en ook het in bulk verzenden klopt ook maar... Vaak zijn de producten met verzendkosten een pak goedkoper en de producten die gratis verzonden worden gewoon enkele euro duurder. Heb het al vaak opgemerkt als je begint te vergelijken. Zeker dingen die boven de 10 euro zitten en aangetekend worden verzonden, daar kan al een groot verschil zijn.
Maw, ze calculeren de verzendkosten deels gewoon in.
Andere dingen zijn dan wel spotgoedkoop of zelfs hier niet te vinden.
Je moet trouwens ook even uitkijken, het klopt niet "helemaal" met wat hier gezegd wordt. De overheid sponsort idd en ook het in bulk verzenden klopt ook maar... Vaak zijn de producten met verzendkosten een pak goedkoper en de producten die gratis verzonden worden gewoon enkele euro duurder. Heb het al vaak opgemerkt als je begint te vergelijken. Zeker dingen die boven de 10 euro zitten en aangetekend worden verzonden, daar kan al een groot verschil zijn.
Maw, ze calculeren de verzendkosten deels gewoon in.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 34 keer
het BNI per capita in China bedraagt 11 850 USD in 2013 dat is geen appel en ei meer.gm123 schreef:Verzending is sowieso spotgoedkoop in China. Dat soort pakjes kost daar geen drol om te versturen en je mag er zeker van zijn dat ze effectief winst maken op zo'n verkoop. Ze verdienen er misschien 1 of 2 RMB op, wat natuurlijk belachelijk laag is (1 RMB = €0.13), maar om het even in perspectief te plaatsen: een busrit kost in China ook maar 1 a 2 RMB, of een flesje cola bijvoorbeeld 3 RMB. Dagelijkse kosten, vooral eten, zijn daar veel lager, vandaar dat ze er van kunnen leven.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 139 keer
- Recent bedankt: 5 keer
1.De Chinese overheid subsidieert china post/cosco op enorme schaal.
2. China post heeft op sommige lijnvluchten blijkbaar een eigen vliegtuigcontainer die volgestouwd wordt met de kleine pakketjes.
3. Gratis verzending is het natuurlijk niet, zit in de prijs inbegrepen.
2. China post heeft op sommige lijnvluchten blijkbaar een eigen vliegtuigcontainer die volgestouwd wordt met de kleine pakketjes.
3. Gratis verzending is het natuurlijk niet, zit in de prijs inbegrepen.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 47 keer
Pakketjes verzenden bij Bpost kan voor iedereen vanaf 4 EUR: https://parcel.bpost.be/nl/create-label
Mogelijks kan je wel kortingen bedingen als je grote hoeveelheden verzend.
Mogelijks kan je wel kortingen bedingen als je grote hoeveelheden verzend.