Wie sponsort aliexpress ?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb net vijf 3,5mm soldeer jack's thuis geleverd gekregen, besteld bij aliexpress.
Kostprijs €0,48 voor vijf stuks, met GRATIS verzending.

Hoe kunnen ze daar in hemelsnaam winst op maken ?
Als je een binnenlandse brief verstuurt met de post is het al duurder dan €0,48

Iemand daar een uitleg voor ?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Ik heb al zendingen met gratis verzending uit China gekregen waarop echte postzegels hingen. Effen de koers van de Yuan opzoeken en bleek de waarde van de postzegels ook hoger dan mijn bestelling :lol: .
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Verzending is sowieso spotgoedkoop in China. Dat soort pakjes kost daar geen drol om te versturen en je mag er zeker van zijn dat ze effectief winst maken op zo'n verkoop. Ze verdienen er misschien 1 of 2 RMB op, wat natuurlijk belachelijk laag is (1 RMB = €0.13), maar om het even in perspectief te plaatsen: een busrit kost in China ook maar 1 a 2 RMB, of een flesje cola bijvoorbeeld 3 RMB. Dagelijkse kosten, vooral eten, zijn daar veel lager, vandaar dat ze er van kunnen leven.

Niet vergeten dat arbeiderslonen daar nog steeds enorm laag zijn, een postbode verdient daar letterlijk een appel en een ei. Daar komt nog eens bij dat de Chinese overheid international shipping sponsort, zodat jan en alleman een product van een paar cent toch met winst internationaal kan verkopen. Vooral dat laatste zorgt ervoor dat het zo goedkoop is. Door de subsidies die ze krijgen is domestic shipping vaak duurder dan internationaal, go figure.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

Feit is wel dat een product op zich, geproduceerd in grote getale en in goedkope loon landen, ook twee keer niks kost.

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Onder andere ik sponsor AliExpress. En met mij nog een boel anderen op dit forum zeker?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer

verzenden kost niks!!
huren een container om alles te verzenden
als je ziet wat er in zo'n container allemaal in kan, dan kan het gratis verzonden worden!!
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Producten zijn sowieso vele goedkoper dan hier, het land van oorsprong en massa productie. Marges zijn vrij klein maar ze verkopen ook grote aantallen. Ik heb ook ooit gelezen dat verzending super goedkoop is voor de bedrijven omdat de overheid daarvoor subsidies geeft (deze zijn ook in Chinese handen).
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

BPost voornamelijk. Ik heb eens opgevangen dat er bij postbedrijven niet zoiets als "terminatietarieven" bestaat. Als je een internationale brief verstuurt gaat hetgeen jij betaalt aan postzegels naar het postbedrijf in jouw land, en het postbedrijf in het land van de ontvanger levert dat gratis af. Redenering was vroeger: de meeste brieven worden beantwoord, dus er gaan ongeveer evenveel zendingen van land A naar land B als omgekeerd. Maar in de tijd van pakjes uit China klopt die redenering uiteraard niet meer :)

Verzenden kan in China wel spotgoedkoop zijn maar uiteindelijk belt er hier wel een Belgische postbode aan mijn deur, en die wordt betaald volgens de Belgische barema's.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Je moet ook wel weten wat je koopt daar. Het kan behoorlijk lang onderweg zijn, en soms doe je een miskoop omdat een product op ali duurder is dan hier bij de normale winkelier. Ik heb het al een paar keer meegemaakt.

Andere dingen zijn dan wel spotgoedkoop of zelfs hier niet te vinden.

Je moet trouwens ook even uitkijken, het klopt niet "helemaal" met wat hier gezegd wordt. De overheid sponsort idd en ook het in bulk verzenden klopt ook maar... Vaak zijn de producten met verzendkosten een pak goedkoper en de producten die gratis verzonden worden gewoon enkele euro duurder. Heb het al vaak opgemerkt als je begint te vergelijken. Zeker dingen die boven de 10 euro zitten en aangetekend worden verzonden, daar kan al een groot verschil zijn.

Maw, ze calculeren de verzendkosten deels gewoon in.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

gm123 schreef:Verzending is sowieso spotgoedkoop in China. Dat soort pakjes kost daar geen drol om te versturen en je mag er zeker van zijn dat ze effectief winst maken op zo'n verkoop. Ze verdienen er misschien 1 of 2 RMB op, wat natuurlijk belachelijk laag is (1 RMB = €0.13), maar om het even in perspectief te plaatsen: een busrit kost in China ook maar 1 a 2 RMB, of een flesje cola bijvoorbeeld 3 RMB. Dagelijkse kosten, vooral eten, zijn daar veel lager, vandaar dat ze er van kunnen leven.

Niet vergeten dat arbeiderslonen daar nog steeds enorm laag zijn, een postbode verdient daar letterlijk een appel en een ei. Daar komt nog eens bij dat de Chinese overheid international shipping sponsort, zodat jan en alleman een product van een paar cent toch met winst internationaal kan verkopen. Vooral dat laatste zorgt ervoor dat het zo goedkoop is. Door de subsidies die ze krijgen is domestic shipping vaak duurder dan internationaal, go figure.
het BNI per capita in China bedraagt 11 850 USD in 2013 dat is geen appel en ei meer.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 5 keer

1.De Chinese overheid subsidieert china post/cosco op enorme schaal.

2. China post heeft op sommige lijnvluchten blijkbaar een eigen vliegtuigcontainer die volgestouwd wordt met de kleine pakketjes.

3. Gratis verzending is het natuurlijk niet, zit in de prijs inbegrepen.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 83 keer

Aangetekend verzenden vanuit China kost 43 dolar cent zag ik eens op een pakketje

Bpost heeft trouwens ook speciale tarieven voor webwinkels, ik dacht rond de 4 euro voor een pakket ipv de 8 euro voor de normale burger
Afbeelding
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 47 keer

Pakketjes verzenden bij Bpost kan voor iedereen vanaf 4 EUR: https://parcel.bpost.be/nl/create-label
Mogelijks kan je wel kortingen bedingen als je grote hoeveelheden verzend.
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 83 keer

Ik had het dan wel over de wat grotere paktten. Eventueel met ontvangst bevestiging.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”