cadsite schreef:iceke schreef:het probleem zit hem dat jullie verwachten dat ik naar die reclame ga kijken .... voor wat, hoort wat... dat is het probleem.
Neen, ik verwacht niet dat je er naar gaat kijken. Ik stel mijn site ter beschikking, in ruil krijg je de volle, hou je vast, 1 banner onderaan de pagina.
Ik verwacht niet dat je erop klikt, ik verwacht dat je die laat staan.
Tja.
Wanneer mijn browser jouw webserver een request stuurt, en die server stuurt de html van de pagina door, dan is het aan mijn browser om die te renderen.
En die mag dat doen op eender welke manier, naar believen.
Wil ik dat met een text-only browser doen, geen probleem.
Wil ik die pagina zelf inkleuren, achtergrond negeren, grotere of kleinere letters, ander lettertype, allemaal geen probleem.
HTTP is gemaakt om de client te laten beslissen wat hij met de aangeboden code doet.
En deze client heeft instructie gekregen om geen third party content te laden op een site.
Geen frames, geen scripts, geen cookies, ...
Erger nog, zelfs first party scripts en cookies staan by default af.
En in tegenstellling tot wat veel sites met popups beweren ("onze cookies zijn noodzakelijk voor het goed functioneren van de site") kom ik zeer weinig sites tegen die falen als hun cookies genegeerd worden.
Kijk, reclame komt er niet in. Geen discussie over mogelijk.
Maar ik wil nog altijd tot een compromis komen: een blocker die de ad zo behandelt dat de site denkt dat ie geladen/bekeken is geweest. Perfecte compromis, iedereen tevreden (net zoals het wegzappen tijdens tv reclame of doorspoelen van de opname).
James. schreef: [...] vijfentwintig nul vier [...]
Oei, altijd gedacht dat het twee-vijf-nul-vier was