amazon.de terugsturen als zaak

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Mijn 15-30 tamron lens is waanzinnig scherp, en ik kocht recent een 70-200 van tamron die net geen 1000 ex btw was. Ik denk eraan de lens terug te sturen gezien een "bad copy". Lens trekt niet echt scherp.

Ik kocht deze lens als zaak zonder BTW via amazon.de als amazon prime.
Kan ik die lens terugsturen?
Hoe lang heb ik daarvoor?

Krijg ik mijn geld dan terug, of blijft er een saldo op mijn rekening van de credit card staan?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Kan je terugsturen? Je kan op uw amazon account zien hoe lang je nog iets kan terugsturen.
Je krijgt dan geld op uw CC.

Geen idee of je geld van uw CC op uw rekening kan krijgen, dat zal je aan de CC-uitgever moeten vragen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Na wat zoeken heb ik tot eind van volgende maand:

Kerst en Sinterklaas retouren
Voor de periode rondom kerst en Sinterklaas hebben we ons retourbeleid aangepast. Items die tussen 1 november 2016 tot en met 31 december 2016 door Amazon worden verzonden kunnen tot en met middernacht 31 januari 2017 worden geretourneerd voor een volledige terugbetaling, onder voorbehoud van onze retourvoorwaarden. Dit retourbeleid is geldig voor alle aankopen van Amazon.de, aankopen van derde partijen die door Amazon geleverd zijn samen met items die met het Prime-logo zijn aangeboden en die zijn verkocht en verzonden door derde partijen. Meer informatie over het retourneren van items die gekocht zijn op Amazon Marketplace en die direct door de verkoper zijn verzonden vind je hier. Deze retour garantie heeft geen betrekking op je wettelijke rechten.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat was idd vorig jaar ook, wel handig en klantvriendelijk: je kan een cadeau geven en als het niet geheel voldoet terugsturen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ik wil deze terugsturen. Voor een lens van 1200€ incl btw mag ie scherp zijn, en volgens de reviews zou ie dat ook moeten zijn:
tamron_70200mm_f28_af_di_ld_vc_usd_nikon_ta7020028vcn1.jpg
Op eerste zicht lijken fotos scherp, dus voor social media goed genoeg:
va01.jpg
tot je gaat inzoomen tot op de pixel:
va02.jpg
va03.jpg
dan zie je een soort waas. Ik heb nog twee andere lenzen met een 70mm aperture, een oude nikon 70-210 en een moderne 24-70, ben nu de scherpte aan het meten met testpatterns. Mijn tamron 15-30 is dus haarscherp, maar die is ook een nieuwer ontwerp.
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
Bedankt: 115 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb vorig jaar iets geretourneerd (ook Amazon?) terwijl ik al in de volgende factureringsperiode zat van mijn Mastercard. Omdat het na die periode nog niet was teruggestort (zag bij online banking dat de - uitgave gecrediteerd was als +) had ik eens gebeld naar Atos en stond het binnen de paar dagen terug op mijn rekening. Ik bestel toch wel regelmatig maar net die ene maand had ik voor dat bedrag meer geretourneerd dan uitgegeven dus ik weet niet of ze het anders altijd automatisch zouden verrekenen.

Als het een zakelijke kredietkaart is weet ik niet of het andere voorwaarden heeft.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Heb ondertussen de procedure doorlopen en heb nu een shipping label gekregen voor bpost, en een rma code die ik in de doos moet steken.
Morgen gaat het pakje naar het postkantoor.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

Zou inderdaad scherp moeten zijn, maar het is niet ongewoon dat je dit voor hebt. Gebeurt bij zowat alle lens fabricanten.
Bij Tamron heb je 5 jaar garantie, dus je kan deze altijd ook (gratis) insturen voor reparatie.
Meestal moet men enkel de autofocus of lenzen afstellen om een scherp exemplaar te krijgen.
Bij een fysieke winkel kan je deze gewoon binnen brengen voor reparatie gedurende deze 5 jaar.
Bij online winkel zal je waarschijnlijk zelf naar het repair center moeten sturen, hier heb ik geen ervaring in.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Avenger 2.0 schreef:Zou inderdaad scherp moeten zijn, maar het is niet ongewoon dat je dit voor hebt. Gebeurt bij zowat alle lens fabricanten.
Bij Tamron heb je 5 jaar garantie, dus je kan deze altijd ook (gratis) insturen voor reparatie.
Meestal moet men enkel de autofocus of lenzen afstellen om een scherp exemplaar te krijgen.
Bij een fysieke winkel kan je deze gewoon binnen brengen voor reparatie gedurende deze 5 jaar.
Bij online winkel zal je waarschijnlijk zelf naar het repair center moeten sturen, hier heb ik geen ervaring in.
Mijn ervaring is dat je beter weg blijft van "reparaties" voor dit soort zaken. Het helpt zelden of nooit.
Dat gezegd zijnde, de enige third party lenzen die ik zou kopen zijn Sigma Art lenzen (ik heb zelf enkel de 50mm die véél beter is dan de originele Nikon 50 1.4). Al de rest is altijd op één of andere manier teleurstellend.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 119 keer
Provider

powaq schreef: Mijn ervaring is dat je beter weg blijft van "reparaties" voor dit soort zaken. Het helpt zelden of nooit.
Dat gezegd zijnde, de enige third party lenzen die ik zou kopen zijn Sigma Art lenzen (ik heb zelf enkel de 50mm die véél beter is dan de originele Nikon 50 1.4). Al de rest is altijd op één of andere manier teleurstellend.
Hier althans geen slechte ervaringen met Tamrom 'reparaties'. Nu moet ik zeggen dat ik in de toekomst hoogstwaarschijnlijk ook wel voor de Sigma ART lenzen zou gaan omdat je hier zelf met de USB dock veel kan aanpassen. Waaronder zelf de firmware updaten van de lens voor eventuele compatibiliteit met nieuwe body's of zelf de autofocus kalibreren. Hopelijk voorziet Tamron ook een dergelijke USB dock voor zijn toekomstige lenzen.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”