Mijn 15-30 tamron lens is waanzinnig scherp, en ik kocht recent een 70-200 van tamron die net geen 1000 ex btw was. Ik denk eraan de lens terug te sturen gezien een "bad copy". Lens trekt niet echt scherp.
Ik kocht deze lens als zaak zonder BTW via amazon.de als amazon prime.
Kan ik die lens terugsturen?
Hoe lang heb ik daarvoor?
Krijg ik mijn geld dan terug, of blijft er een saldo op mijn rekening van de credit card staan?
amazon.de terugsturen als zaak
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Kan je terugsturen? Je kan op uw amazon account zien hoe lang je nog iets kan terugsturen.
Je krijgt dan geld op uw CC.
Geen idee of je geld van uw CC op uw rekening kan krijgen, dat zal je aan de CC-uitgever moeten vragen.
Je krijgt dan geld op uw CC.
Geen idee of je geld van uw CC op uw rekening kan krijgen, dat zal je aan de CC-uitgever moeten vragen.
-
- Elite Poster
Na wat zoeken heb ik tot eind van volgende maand:
Kerst en Sinterklaas retouren
Voor de periode rondom kerst en Sinterklaas hebben we ons retourbeleid aangepast. Items die tussen 1 november 2016 tot en met 31 december 2016 door Amazon worden verzonden kunnen tot en met middernacht 31 januari 2017 worden geretourneerd voor een volledige terugbetaling, onder voorbehoud van onze retourvoorwaarden. Dit retourbeleid is geldig voor alle aankopen van Amazon.de, aankopen van derde partijen die door Amazon geleverd zijn samen met items die met het Prime-logo zijn aangeboden en die zijn verkocht en verzonden door derde partijen. Meer informatie over het retourneren van items die gekocht zijn op Amazon Marketplace en die direct door de verkoper zijn verzonden vind je hier. Deze retour garantie heeft geen betrekking op je wettelijke rechten.
Kerst en Sinterklaas retouren
Voor de periode rondom kerst en Sinterklaas hebben we ons retourbeleid aangepast. Items die tussen 1 november 2016 tot en met 31 december 2016 door Amazon worden verzonden kunnen tot en met middernacht 31 januari 2017 worden geretourneerd voor een volledige terugbetaling, onder voorbehoud van onze retourvoorwaarden. Dit retourbeleid is geldig voor alle aankopen van Amazon.de, aankopen van derde partijen die door Amazon geleverd zijn samen met items die met het Prime-logo zijn aangeboden en die zijn verkocht en verzonden door derde partijen. Meer informatie over het retourneren van items die gekocht zijn op Amazon Marketplace en die direct door de verkoper zijn verzonden vind je hier. Deze retour garantie heeft geen betrekking op je wettelijke rechten.
-
- Elite Poster
Ik wil deze terugsturen. Voor een lens van 1200€ incl btw mag ie scherp zijn, en volgens de reviews zou ie dat ook moeten zijn:
Op eerste zicht lijken fotos scherp, dus voor social media goed genoeg:
tot je gaat inzoomen tot op de pixel:
dan zie je een soort waas. Ik heb nog twee andere lenzen met een 70mm aperture, een oude nikon 70-210 en een moderne 24-70, ben nu de scherpte aan het meten met testpatterns. Mijn tamron 15-30 is dus haarscherp, maar die is ook een nieuwer ontwerp.
Op eerste zicht lijken fotos scherp, dus voor social media goed genoeg:
tot je gaat inzoomen tot op de pixel:
dan zie je een soort waas. Ik heb nog twee andere lenzen met een 70mm aperture, een oude nikon 70-210 en een moderne 24-70, ben nu de scherpte aan het meten met testpatterns. Mijn tamron 15-30 is dus haarscherp, maar die is ook een nieuwer ontwerp.
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 83 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb vorig jaar iets geretourneerd (ook Amazon?) terwijl ik al in de volgende factureringsperiode zat van mijn Mastercard. Omdat het na die periode nog niet was teruggestort (zag bij online banking dat de - uitgave gecrediteerd was als +) had ik eens gebeld naar Atos en stond het binnen de paar dagen terug op mijn rekening. Ik bestel toch wel regelmatig maar net die ene maand had ik voor dat bedrag meer geretourneerd dan uitgegeven dus ik weet niet of ze het anders altijd automatisch zouden verrekenen.
Als het een zakelijke kredietkaart is weet ik niet of het andere voorwaarden heeft.
Als het een zakelijke kredietkaart is weet ik niet of het andere voorwaarden heeft.

TV:

ISP:

Tel.:

-
- Elite Poster
Heb ondertussen de procedure doorlopen en heb nu een shipping label gekregen voor bpost, en een rma code die ik in de doos moet steken.
Morgen gaat het pakje naar het postkantoor.
Morgen gaat het pakje naar het postkantoor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
Zou inderdaad scherp moeten zijn, maar het is niet ongewoon dat je dit voor hebt. Gebeurt bij zowat alle lens fabricanten.
Bij Tamron heb je 5 jaar garantie, dus je kan deze altijd ook (gratis) insturen voor reparatie.
Meestal moet men enkel de autofocus of lenzen afstellen om een scherp exemplaar te krijgen.
Bij een fysieke winkel kan je deze gewoon binnen brengen voor reparatie gedurende deze 5 jaar.
Bij online winkel zal je waarschijnlijk zelf naar het repair center moeten sturen, hier heb ik geen ervaring in.
Bij Tamron heb je 5 jaar garantie, dus je kan deze altijd ook (gratis) insturen voor reparatie.
Meestal moet men enkel de autofocus of lenzen afstellen om een scherp exemplaar te krijgen.
Bij een fysieke winkel kan je deze gewoon binnen brengen voor reparatie gedurende deze 5 jaar.
Bij online winkel zal je waarschijnlijk zelf naar het repair center moeten sturen, hier heb ik geen ervaring in.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 63 keer
Mijn ervaring is dat je beter weg blijft van "reparaties" voor dit soort zaken. Het helpt zelden of nooit.Avenger 2.0 schreef:Zou inderdaad scherp moeten zijn, maar het is niet ongewoon dat je dit voor hebt. Gebeurt bij zowat alle lens fabricanten.
Dat gezegd zijnde, de enige third party lenzen die ik zou kopen zijn Sigma Art lenzen (ik heb zelf enkel de 50mm die véél beter is dan de originele Nikon 50 1.4). Al de rest is altijd op één of andere manier teleurstellend.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
Hier althans geen slechte ervaringen met Tamrom 'reparaties'. Nu moet ik zeggen dat ik in de toekomst hoogstwaarschijnlijk ook wel voor de Sigma ART lenzen zou gaan omdat je hier zelf met de USB dock veel kan aanpassen. Waaronder zelf de firmware updaten van de lens voor eventuele compatibiliteit met nieuwe body's of zelf de autofocus kalibreren. Hopelijk voorziet Tamron ook een dergelijke USB dock voor zijn toekomstige lenzen.powaq schreef: Mijn ervaring is dat je beter weg blijft van "reparaties" voor dit soort zaken. Het helpt zelden of nooit.
Dat gezegd zijnde, de enige third party lenzen die ik zou kopen zijn Sigma Art lenzen (ik heb zelf enkel de 50mm die véél beter is dan de originele Nikon 50 1.4). Al de rest is altijd op één of andere manier teleurstellend.