Netwerk setup voor Proximus TV en Netflix achter firewall

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
sddt
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 18 keer

Beste forumleden.

Ik probeer zonet eventjes de netflix app op de proximus decoder, maar helaas zonder resultaat. Ik krijg geen verbinding met de netflix servers.
Ik denk echter het probleem te kennen, maar weet niet goed of er een mogelijke oplossing is. Vandaar even jullie opninie.

Huidige setup:

BBOX3 (internet disconnecten, geen PPPOE) ------> PFSense firewall met PPPOE & fixed IP ------> switch -------> interne lan (10.0.0.0/24)
|
|
|-------> Proximus TV mini decoder v5 (ip range 192.168.1.0/24)

Dus deze setup werkt perfect! Echter probeer ik Netflix zonder verbinding, volgens mij omdat de PPPOE sessie op de bbox uit staat, deze kan ik niet aanzetten met een fixed IP!
Dus zou de decoder nu ook in mijn intern netwerk willen hangen

Is dit uberhaupt mogelijk om dan netflix ook werkende te krijgen via fixed IP en de rest van de TV via VLAN 30 (liefst eigen range)?
Wat moet ik hiervoor instellen? Moet mijn PPPOE en interne lan dan op vlan10?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

sddt schreef: Echter probeer ik Netflix zonder verbinding, volgens mij omdat de PPPOE sessie op de bbox uit staat, deze kan ik niet aanzetten met een fixed IP!
Is het niet zo dat bij een fixed IP, de éérste PPPoE sessie het vaste IP adres krijgt, de volgende sessie(s) een dynamisch IP?.

Als je er dus voor zorgt dat je Pfsense als éérste de PPPoE sessie aanvraagt, en je pas daarna de PPPoE sessie op de B-box3 activeert, dan zou je decoder zowel TV krijgen via VLAN30, als Netflix via de internet verbinding op de b-box?

Deze manier van werken zou wel niet 100% stabiel zijn.
De kans is groot dat bij een eventuele heropstart van het systeem de b-box3 het vast IP terug krijgt, en je set-up is naar de vaantjes :-(
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb ook ergens de fixed ip option enkel de laatste sessie werkt daar een neemt het officiele fixed ip, het lijkt dat je op fixed lijnen geen 2 ip's kan krijgen. Maar dat kan ook een geïsoleerde ervaring zijn ik heb tegenwoordig maar toegang meer tot 1 lijn met die setup.
sddt
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 18 keer

Heb dit reeds geprobeerd en de bbox zegt wel connected bij de internetverbinding maar krijg geen 2e dynamisch ip. Dus het lijkt erop dat je met de fixed ip option maar 1 ip kan krijgen.

Dus in principe zal het niet zo simpel zijn om dit werkende te krijgen?
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”