b-box 3 voor 2 TV's: 1 via PLC's en 1 via Wifibridge mogelijk?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Carambolleke
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik heb momenteel 2 TV's verbonden via 3 devolo's (1 bij elke TV en 1 bij de bbox 3), maar bij één TV zitten er blijkbaar enorme storingen op de electriciteitsleiding: voortdurend "geen signaal". Devolo's resetten, devolo's van de 2 TV's omwisselen, decoders van de 2 TVs omwisselen... het brengt niks op, bij die ene TV blijven we veel onderbrekingen hebben, terwijl dat bij de andere (de verst afgelegen!) bijna niet voorkomt. Aangezien de bbox3 een ingebouwde wifi-bridge voor tv heeft, denk ik eraan om de devolo van die éne TV te vervangen door een wifi-bridge (die van Proximus kost 50 euro). Maar is het mogelijk om met de bbox3 het TV-signaal langs 2 verschillende kanalen tegelijk door te spelen: naar één TV via de Wifi-bridge, en naar de andere via devolo (=PLC)?
sbghannibal
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 35 keer

dit is best mogenlijk op de manier die je voor stelt maar zou het niet beter zijn om dit via het happy house project van proximus telaten gaan krijg je gratis en technicus die dit voor jouw doet en krijg je het mischien zelfs gratis gewisselt, als je wilt wil ik dit voor je door gegeven en kan pxm jouw contacteren hier over
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Beetje ongerelateerd misschien, maar welk model Devolo's zijn dat?

http://www.essecshop.be/media/catalog/p ... v2_duo.jpg
of
https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/s ... ds2015.png
?
Over die eerste heb ik nl. een vraagje :)

Het antwoord op jouw vraag is trouwens ja, je kan een mix van powerline en wifi gebruiken voor verschillende decoders.
Carambolleke
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt voor de tip, jackho, maar jammer genoeg ben ik niet bij proximus, maar bij scarlet aangesloten (zelfde materiaal als proximus, maar minder kanalen, minder technische snufjes). En daar is zo geen gratis techniekerbezoek voorzien.

Mijn devolo's zijn van de tweede soort
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”