Dag iedereen,
klein noodgevalletje hier. En eigenlijk ook een mooi verhaal van hoe een tovenaarsleerling alles van kwaad naar erger maakt.
Het begon met een overgevoelig volumeknopje van m'n tablet, waardoor het volume en de bijhorende notificatiesignaaltjes automatisch en neurotisch steeds hoger werd gezet, bv. reeds bij positieverandering van de tablet. Heel onhandig in gebruik.
Als een brave, onervaren huisvader besloot ik het ding naar ReplaceDirect op te sturen. Eerst nog ff factory reset (moest toch gebeuren, device was vol).
En toen liep het fout.
Een jaartje geleden heb ik TWRP geïnstalleerd in een onvoltooide poging om CyanogenMOD te installeren (ben er uiteindelijk niet mee doorgegaan). Reden was mijn frustratie dat alle foto's, filmpjes, Dropbox synced files,... mordicus op het internal memory werden gezet, dit terwijl ik een SD kaartje van een slordige 32 GiB heb toegevoegd, dat steevast onaangeroerd bleef.
Maar zoals ik al zei; ben er uiteindelijk niet mee doorgegaan (te weinig tijd etc), alleen TWRP was geïnstalleerd.
Punt is dat ik na de factory reset meteen in een menu van TWRP terecht kwam met een aantal keuzes. Deze domme jongen koos per ongeluk voor een update van SuperSU. Vervolgens verscheen het bericht met het typische android logo "downloading... do NOT turn of this device".
U voelt 'm al komen?
Inderdaad, na twee uur wachten en dat stomme bericht te zien, besloot deze vermoeide huisvader/amateur android flash brokkenpiloot dat het ding was vastgelopen en nam de decision-of-lifetime om het device af te zetten.
Sindsdien krijg ik bij aanzetten van het apparaat louter nog een zwart scherm met de tekst:
"Samsung Galaxy Tab S"
"powered by ANDROID"
te zien.
My bad.
Maar hoe los ik dit op?
Samsung Galaxy Tab S 10.5 stuck on boot na mislukte ROM flash... I messed up pret-ty bad...
- Mortov Molotov
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 58 keer
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend 

- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Probleem van de urenlange stilstand zal geweest zijn dat je bootloader niet unlocked was of je geen factory reset gedaan hebt, voor het flashen.
volledig uitschakelen, Home + Volume Down + Power Key tegelijk ingedrukt houden tot het warning scherm verschijnt daarna Volume Up drukken en er verschijnt "Downloading"
2) fastboot op pc instellen, door de command line tools te downloaden op https://developer.android.com/studio/in ... #downloads
3) fastboot uittesten, galaxy tab in fastboot mode(Downloading op scherm) aansluiten op usb en daarna typ je in cmd-venster:
Als je android device wordt gedetecteerd ben je goed bezig en kan je verder. Anders niet.
4) bootloader unlocken
5) nieuwste versie van twrp downloaden en flashen: https://dl.twrp.me/chagallwifi/twrp-3.0 ... i.img.html
6) galaxy tab herstarten
7) galaxy tab in recovery mode zetten: Home + Volume Up + Power Button 10 seconden ingedrukt houden
8| in TWRP kies je dan mount SD-card en je zet op de SD-card een Cyanogenmod zip: http://download.cyanogenmod.org/?device=chagallwifi
9) doe een wipe factory reset in TWRP
10) daarna een install in TWRP en selecteer de Cyanogenmod zip die je zonet op de SD-card hebt gezet
Resultaat zou een clean Cyanogenmod systeem moeten zijn. Eventuele backup van persoonlijke bestanden kan je doen tijdens het mounten van de SD-card in stap 8
1) Galaxy Tab in fastboot mode zetten:Mortov Molotov schreef:Maar hoe los ik dit op?
volledig uitschakelen, Home + Volume Down + Power Key tegelijk ingedrukt houden tot het warning scherm verschijnt daarna Volume Up drukken en er verschijnt "Downloading"
2) fastboot op pc instellen, door de command line tools te downloaden op https://developer.android.com/studio/in ... #downloads
3) fastboot uittesten, galaxy tab in fastboot mode(Downloading op scherm) aansluiten op usb en daarna typ je in cmd-venster:
Code: Selecteer alles
fastboot devices
Als je android device wordt gedetecteerd ben je goed bezig en kan je verder. Anders niet.
4) bootloader unlocken
fastboot oem unlock
fastboot flash recovery twrp-3.0.2-0-chagallwifi.img
fastboot reboot
8| in TWRP kies je dan mount SD-card en je zet op de SD-card een Cyanogenmod zip: http://download.cyanogenmod.org/?device=chagallwifi
9) doe een wipe factory reset in TWRP
10) daarna een install in TWRP en selecteer de Cyanogenmod zip die je zonet op de SD-card hebt gezet
Resultaat zou een clean Cyanogenmod systeem moeten zijn. Eventuele backup van persoonlijke bestanden kan je doen tijdens het mounten van de SD-card in stap 8
- Mortov Molotov
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 58 keer
Hey dankuwel voor de tips. Die cyanogenmod ga ik zeker eens proberen, maar voorlopig heb ik alles kunnen oplossen via KIES3 van Samsung zelf
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend