Samsung Galaxy Tab S 10.5 stuck on boot na mislukte ROM flash... I messed up pret-ty bad...

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer

Dag iedereen,

klein noodgevalletje hier. En eigenlijk ook een mooi verhaal van hoe een tovenaarsleerling alles van kwaad naar erger maakt.

Het begon met een overgevoelig volumeknopje van m'n tablet, waardoor het volume en de bijhorende notificatiesignaaltjes automatisch en neurotisch steeds hoger werd gezet, bv. reeds bij positieverandering van de tablet. Heel onhandig in gebruik.

Als een brave, onervaren huisvader besloot ik het ding naar ReplaceDirect op te sturen. Eerst nog ff factory reset (moest toch gebeuren, device was vol).

En toen liep het fout.

Een jaartje geleden heb ik TWRP geïnstalleerd in een onvoltooide poging om CyanogenMOD te installeren (ben er uiteindelijk niet mee doorgegaan). Reden was mijn frustratie dat alle foto's, filmpjes, Dropbox synced files,... mordicus op het internal memory werden gezet, dit terwijl ik een SD kaartje van een slordige 32 GiB heb toegevoegd, dat steevast onaangeroerd bleef.

Maar zoals ik al zei; ben er uiteindelijk niet mee doorgegaan (te weinig tijd etc), alleen TWRP was geïnstalleerd.

Punt is dat ik na de factory reset meteen in een menu van TWRP terecht kwam met een aantal keuzes. Deze domme jongen koos per ongeluk voor een update van SuperSU. Vervolgens verscheen het bericht met het typische android logo "downloading... do NOT turn of this device".

U voelt 'm al komen?

Inderdaad, na twee uur wachten en dat stomme bericht te zien, besloot deze vermoeide huisvader/amateur android flash brokkenpiloot dat het ding was vastgelopen en nam de decision-of-lifetime om het device af te zetten.

Sindsdien krijg ik bij aanzetten van het apparaat louter nog een zwart scherm met de tekst:

"Samsung Galaxy Tab S"
"powered by ANDROID"

te zien.

My bad.

Maar hoe los ik dit op?
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Stock firmware via odin flashen

Sent from my A0001 using Tapatalk
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Probleem van de urenlange stilstand zal geweest zijn dat je bootloader niet unlocked was of je geen factory reset gedaan hebt, voor het flashen.
Mortov Molotov schreef:Maar hoe los ik dit op?
1) Galaxy Tab in fastboot mode zetten:
volledig uitschakelen, Home + Volume Down + Power Key tegelijk ingedrukt houden tot het warning scherm verschijnt daarna Volume Up drukken en er verschijnt "Downloading"
2) fastboot op pc instellen, door de command line tools te downloaden op https://developer.android.com/studio/in ... #downloads
3) fastboot uittesten, galaxy tab in fastboot mode(Downloading op scherm) aansluiten op usb en daarna typ je in cmd-venster:

Code: Selecteer alles

fastboot devices

Als je android device wordt gedetecteerd ben je goed bezig en kan je verder. Anders niet.

4) bootloader unlocken

fastboot oem unlock
5) nieuwste versie van twrp downloaden en flashen: https://dl.twrp.me/chagallwifi/twrp-3.0 ... i.img.html

fastboot flash recovery twrp-3.0.2-0-chagallwifi.img
6) galaxy tab herstarten

fastboot reboot
7) galaxy tab in recovery mode zetten: Home + Volume Up + Power Button 10 seconden ingedrukt houden
8| in TWRP kies je dan mount SD-card en je zet op de SD-card een Cyanogenmod zip: http://download.cyanogenmod.org/?device=chagallwifi
9) doe een wipe factory reset in TWRP
10) daarna een install in TWRP en selecteer de Cyanogenmod zip die je zonet op de SD-card hebt gezet

Resultaat zou een clean Cyanogenmod systeem moeten zijn. Eventuele backup van persoonlijke bestanden kan je doen tijdens het mounten van de SD-card in stap 8
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer

Hey dankuwel voor de tips. Die cyanogenmod ga ik zeker eens proberen, maar voorlopig heb ik alles kunnen oplossen via KIES3 van Samsung zelf

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”